Intel P3 866 met alléén heatsink?

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb gisteren een pctje in elkaar gezet voor iemand, een Intel P3 866 Mhz op een MSI i815EP moederbord.

Ik kwam er alleen vanochtend achter (pc staat nog hier) dat ik de voeding van de CPU fan was vergeten :D dus het ding heeft zo'n 4 uur gedraaid op alleen de heatsink.

Nou maakt die cooler een teringherrie...Kan het kwaad als ik die cooler op minder volts laat draaien of zelfs helemaal uitzet? De PC moet zo'n 12-14 uur per dag gaan draaien.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

P3 zonder koelen 12-14 uur laten draaien?? Volgens mij mag je nog blij zijn dat je proc. nog leeft.

En als die koeler een teringherrie maakt gooi je er gewoon een golden orb op, die 5 tientjes maken ook niets uit op zo'n systeem.

Verwijderd

Je kan hem op een lagere spanning zetten ja.

Als je de min van de fan (meestal zwart of blauw) op de +5volt (Rode draad, die 4polige plug die naar een Harddisk of zo gaat)) van een voedingsplug aansluit i.p.v. de nul, staat'ie op 7 volt. Koelt nog wel, maar maakt weinig herrie dan.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zoek de grootste heatsink die je maar kan vinden en zet hem erop zonder fan.
Compaq (of een ander bedrijf) leveren ze PIII zonder fans, maar met een onzettend grote heatsink.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ook dell en hp doen dat vaak. een cpu met iid een oversized heatsink. Wel is er dan altijd gezorgd voor een goede (zeer goede) luchtstroom langs of door die heat sink dus cooled nagenoeg net zo goed als standaard home coolertje...en is wel rete stil door grote fan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik had 2 coolers: Een el-cheapo en de standaard boxed cooler. Omdat ik de boxed cooler er zo snel niet op kon krijgen (jezus wat een teringclips heeft dat ding) heb ik die goedkope erop gezet. Aangezien deze meer geluid maakte dan een opstijgende helikopter, heb ik hem er weer afgehaald en die boxed erop geknald. Was wat werk, maar goed hij zit en die's relatief behoorlijk stil.

Iemand interesse in een goedkope cooler die meer lawaai maakt dan een Alpha?

Geef mij maar een Warsteiner.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Op zaterdag 17 februari 2001 16:05 schreef Knakker het volgende:

Iemand interesse in een goedkope cooler die meer lawaai maakt dan een Alpha?
Huh huh, maybe dat de vuilnisbak hem nog lust? :Y) :P

• Kad
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03-2022

Kad

Op zaterdag 17 februari 2001 13:42 schreef ReseT het volgende:

Compaq (of een ander bedrijf) leveren ze PIII zonder fans, maar met een onzettend grote heatsink.
Maar dan zit er in die compaq pc
wel ergens een fan die zorgt dat er airflow
over dat grote koelblok heen gaat.
Ik werk dagelijks oa met compaq pc's
en vanaf 450 mhz is er altijd wel een fan te vinden in zo'n bak.

SB

Verwijderd

Mijn ervaring worden intels niet zo heet, had hier eerst een 667 MHz (ok geen 866) en die deed het goed zonder ventilator erop (alleen heathsink).

Verwijderd

Ik heb gezien dat ze in een 1U kast alleen de inbox vin erop zetten gekoeld door een aan de zijkant geplaatst ventilatortje van 4cm , de luchtstroom is niet zo groot, volgens mij gaat die 750 ook werken zonder fan...
Gewoon zorgen dat er luchtstroompje is van de voeding of een extra fan en zorgen dat de koelvin groot genoeg is... dan lukt het ben ik zeker van , ik draai een dual 500 met passieve SECC2 vinnen gekocht bij www.tiger-electronics.de

Die hebben leuke coolers, wel niet van die merken , maar ja zolang het maar werkt he , ik heb al 6 coolers derin om die scsi schijfjes te coolen lawaai al genoeg zonder die 5000+ RPM van de coolers.

:)
Pagina: 1