Toon posts:

Boot disk problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuw systeem in elkaar gezet, men drukt op de power knop, en ik krijg het volgende bericht:
Boot from CD/DVD :
"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"
Dus ik stop mijn windows vista cd in de dvdRW en druk op enter, krijg het zelfde bericht.
ik beschik over het volgende systeem samengesteld naar aanleiding van de best buy gids:

Club3D HD 3870 X2

Creative X-Fi XtremeMusic

Gigabyte GA-X38-DS5

Intel Core 2 Duo E8400

Lite-On LH-20A1S

OCZ OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2

Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB

Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))

Vista Home 64 bit

Alle onderdelen zijn nieuw aangeschaft.
--------------------------------------------------------------------
Zowel de HDD als de DVDrw zijn met een SATA kabel verbonden.

Hier zijn de stappen die ik al geprobeerd heb:

Boot order veranderen, hij staat nu op First boot: CD Second boot: HDD, Third boot disabled.

SATA kabels van de HD en DVD om wisselen.

Krijg iedere keer de zelfde msg:"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"

Kan IEMAND mij helpen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:09

momania

iPhone 30! Bam!

Uhm eerst je windows cd erin en dan pas aanzetten?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:20:
Uhm eerst je windows cd erin en dan pas aanzetten?
Was het maar zo makkenlijk :(

Verwijderd

Heb je een andere bootable cd/dvd die je kan gebruiken om te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:34:
Heb je een andere bootable cd/dvd die je kan gebruiken om te testen?
Ja, heb er 2 in totaal, 1 is gekopieerd , 1 is origineel, geen van beide geeft een andere msg.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:40:
[...]

Ja, heb er 2 in totaal, 1 is gekopieerd , 1 is origineel, geen van beide geeft een andere msg.
Heb je geen live-cd van linux oid?

Verwijderd

Topicstarter
de_harde_kern schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:20:
[...]

Heb je geen live-cd van linux oid?
Nope, ik heb nog nooit met linux gewerkt, als ik me niet vergis is dat gratis toch? ik zou er een poging mee kunnen wagen.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:28:
[...]

Nope, ik heb nog nooit met linux gewerkt, als ik me niet vergis is dat gratis toch? ik zou er een poging mee kunnen wagen.
Jep dat is gratis, gewoon bij google intypen: Linux Live-cd ofzo en dan krijg je een OS als Ubuntu. Download de Live-cd en brand hem. Als hij daarvan niet boot dan heb ik ook geen idee wat het zou kunnen zijn ( als hij wel boot snap ik ook niet waarom hij niet gewoon van de WV-cd boot )

Verwijderd

Topicstarter
de_harde_kern schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:36:
[...]

Jep dat is gratis, gewoon bij google intypen: Linux Live-cd ofzo en dan krijg je een OS als Ubuntu. Download de Live-cd en brand hem. Als hij daarvan niet boot dan heb ik ook geen idee wat het zou kunnen zijn ( als hij wel boot snap ik ook niet waarom hij niet gewoon van de WV-cd boot )
Als hij met die LIVE cd nog niet boot, staat het dat vast dat het aan de cd drive ligt, of zijn er nog kabels/settings buiten de voeding en SATA kabel van de DVDrw die ik nog kan proberen te veranderen?
ik heb nmlk ook nog iets met raid en achi gekloot, als ik dat doe , dan verschijnt bij de boot opties opeens ook de naam van de DVD drive, echter, ook als ik deze kies krijg ik het zelfde bericht

EDIT: live CD net geprobeert, zelfde probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 18:41 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 22:06
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:28:
[...]

Was het maar zo makkenlijk :(
Wat bedoel je hiermee? Dat dit de oplossing niet is of dat dat niet gaat wat gesuggereerd wordt? Want opzich moet het best lukken :P

Daarnaast zou je ook nog een andere DVD speler/CD speler kunnen proberen. Wordt deze trouwens wel herkend in de bios?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

Thandor

SilverStreak

Zie CSL Beleid waarin aangegeven staat dat standaard PC probleemtopics niet in CSL thuishoren :o.

Ik ga het topic niet verplaatsen maar sluiten. Als het bootable media niet boot, de BIOS instellingen correct zijn en de kabels werken dan kun je eens een ander optical proberen. De kans is groot dat het dan wel werkt ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.