Toon posts:

Laptop keuze AMD-Intel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig met het zoeken naar een voor mij geschikte laptop. Na een tijdje te hebben gezocht, ben ik 2 geschikte laptops tegengekomen. Echter twijfel ik nu nog tussen deze 2:

HP: (mycom)

Proccesor: AMD Turion 64 X2 TL-60 (2,0 gHz)
Intern: 3 GB DDR2
Graka: ATI Mobile Radeon 2300HD (128 MB)
HDD: 160 GB (5400rpm)
Scherm: 15,4" (1280*800)

€ 750,--

FJS: (alternate)

Processor: Intel core 2 duo T7250 (2,0 gHz)
Intern: 2 GB DDR2
Graka: Nvidea GeForce 8400 GS (256 MB)
HDD: 250 GB (5400 rpm)
Scherm: 15,4" (1280*800)

€ 699,--

Mijn 2 meest gerichte vragen hierover zijn:

1 Wat is het verschil tussen de amd en de intel, en waar kan ik dat aan merken?
2 Wat zijn de videokaarten waard, welke is beter? ik ben echter niet van plan te gaan gamen,maar speel af en toe nog wel hele oude spellen over een LAN.

Graag zou ik antwoord willen hebben op deze 2 vragen, en zou ik willen weten welke van de 2 jullie mij zouden aanraden!?
Als iemand nog een betere suggestie heeft dan is dat natuurlijk altijd welkom!

In afwachting van jullie reacties, waarvoor bijvoorbaat dank!

Michiel

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 16:43
Momenteel ben ik geneigd te zeggen dat Intel meer waarde voor geld geeft dan AMD. Wat dat betreft icm met de 50 euro verschil zou ik voor de intel gaan. Ik geloof ook niet dat de extra 1 GB veel verschil maakt. Daarnaast kun je het er altijd later nog bijprikken. De videokaarten zijn vergelijkbaar, dus maakt niet heel veel uit.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zou de Intel pakken in dit geval. Dat is mijn hint, de rest mag je zelf opzoeken, want je mag toch wel verwachten van een tweaker dat hij de voor- en nadelen zelf mag afwegen :)

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-01 10:52
Ik denk dat Intel beter is dan AMD op het moment. Voornamelijk qua stroomgebruik zie ik veel verschil. Als ik Intel-laptops vergelijk met AMD-laptops, zie ik dat Intel-laptops het gewoon veel langer vol houden op de accu.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:05
Bij een wat lager buget is AMD imho aan te bevelen en Intel bij een wat hoger budget (700 euro is een beetje een grensgeval).

In dit geval krijg je bij de intel meer waar voor je geld.

Echter is het een beetje een vreemde vergelijking, omdat je amd systeem van een goed merk is bij een gewone winkel ((vrijwel) altijd (veel) duurder dan een webwinkel) en je intel systeem van een (mij iig) onbekend merk bij een webwinkel. Verder lijkt het door jouw uitgezochte amd systeem ook een generatie ouder dan de intel (kleine hdd)

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:49
Idd, er is al een AMD laptop voor ~500 euro meende ik die voor de meesten volstaat. Dat was dan nog een HP ook!

Maar mijn tip: Ga die Lenovo van de mediamarkt halen als die er nog is). Zag een volder slingeren. Was volgens mij 666 euro en qua specs gelijk aan het Intel systeem volgens mij. Maar dan heb je wel een echt A-merk voor minder!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Dat was geen thinkpad, maar lenovo's consumentenbrakmerk. Dat is gewoon dezelfde kwaliteit als elk ander merk je zal geven.

Thinkpads zijn echt aantoonbaar betere kwaliteit, maar die beginnen echt veel hoger.

Verwijderd

Ik heb een Lenovo Thinkpad R60e, ik meen dat ik daar iets van 800-900 euro voor heb betaald.

nadeel is dat de snelheden soms iets minder zijn en dat hij geen grafische kaart heeft, behalve dan zo'n onboard ding. Maar ja, wie gaat er nu zitten gamen op een laptop.

Belangrijker is dat hij lekker stil is. Mijn moeder zit nu in de kamer met haar HP notebook. tsjonge tsjonge wat een herrie, telkens als ze internet explorer opstart denk je dat hij op gaat stijgen. Daarbij zijn Lenovos een stuk steviger en kleiner/lichter. Uiteindelijk is het is dus maar net wat je er mee wilt.
[/offtopic]

Verder kun je al je vragen inderdaad prima zelf beantwoorden door op dit forum rond te kijken of door even te googlen.

edit: typos (zullen er vast meer in staan :9 )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 16:18 ]

Pagina: 1