Toon posts:

Bestanden beschikbaar zonder dat een extra pc aanstaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pasgeleden, een WiFi hdd behuizing gekocht, en daar een hdd in gedaan,het merk: SMC
type: SMCWAPS-G, nu wil ik dus, dat ik bij de bestanden kan komen op deze hdd, zonder dat ik een extra computer heb aanstaan, dus dat ik met m'n WiFi PDA, of WiFi internet radio speler, de mp3's kan afspelen van deze hdd, mijn vraag is dit helemaal mogelijk, of moet ik de hdd via de netwerk poort (LAN) toch aan de router verbinden ?

Wat info: op mijn centrale pc gebruik ik WindowsXP, op een laptop Vista Home Premium, op m'n pda windows mobile 5 , en heb ook de Ipaq 5xx smartphone met WM6

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021

daanmsvl

Daan

Volgens de site van de fabrikant Google zoeken naar SMCWAPS-G eerste hit kan je twee dingen doen. Of je connect met je laptop direct aan dit product waardoor je toegang krijgt tot je bestanden, of je haakt hem met een kabel in je al bestaande wifi router waardoor je toegang hebt tot én internet én je bestanden.

Ik zou zeggen: Check de handleiding, moet lukken volgens mij.

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle antwoord, Ja, dat zal het moeten worden, had dit aparaat ge-installeerd, maar zo gauw ik de LAN verbinding los maakte, had ik geen toegang meer, uit het verhaal van de SMC handleiding begrijp ik ook niet, welke mode ik moet gebruiken, had dus eigenlijk net zo goed een NAS behuizing, zonder de WiFi dus, kunnen kopen, het WiFi heeft nogal wat voeten in aarde en is waarschijnlijk te beperkt,
Bedankt, ik vergeet de WiFi optie voorlopig, en ga wat verder uitproberen ...

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
lees na hoe je het wifi-gedeelte configureert, en welke modi hij ondersteund (wep, wpa, wpa2,... infrastructure/ad hoc)
en denk dan even na welk beveiliging jou wifi router ondersteund - als die ook wifi heeft - en wat je daar van beveiliging op hebt staan.

sommige wifi-apparatuur ondersteunt de ad-hoc-connectie niet. (host-to-host)

eenmaal je het juist configureert, moet het mogelijk zijn - als ie het ondersteund.
(wifi internet radio gaat wrs niet lukken: dat is meestal internet radio via scout ofzo - en wederom: moet je zien of je wifi-HDD dat ondersteund om dat als server aan te dienen. MP3's rechtstreeks afspelen op een mp3-radio is meestal ook pas mogelijk nadat je een programma'tje op je computer installeert waarlangs je alles deelt en streamt....
wederom: handleidingen allemaal nalezen: de informatie is er, je moet hem enkel willen vinden ;)
(met windows - pda of laptop: vista, xp of mobile moet het zo lukken mits je die wifi van die hdd juist instelt)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ja, al het WiFi spul hier kan minimaal en staat ook op WPA ingesteld, WEP heeft geen zin weet ik, ik verbaas me alleen nog hoeveel hardware nog steeds niet meer dan WEP heeft...
Wat ik er nu van begrijp, is datgene (eenvoudig) wat ik in gedachte had niet zo simpel mogelijk,
Ik zal nog het een en ander proberen, maar dan ga ik waarschijnlijk over naar de aanschaf van een goede NAS, die ik dan op m'n router aansluit, of de NAS ook als Router/AP laten functioneren,
maar dan moet dit ook weer "NAT vriendelijk wezen, ivm. mijn Voip-ATA (LinkSysSPA3102)
die nu wel goed met de Betamax serviceses werkt, VoipBuster etc... maar sommige anderen, "alternatieve" zoals Tpad, gaat het nu nog mis..
Dus alles bij elkaar genomen is het nog niet zo eenvoudig, heb hier ook nog wat losse aparatuur liggen,
een modem, een router, een 8 poort switch, maar dan moet alles weer z'n eigen IP (en in zelfde reeks) adres hebben, heb ik begrepen....