E6750 icm p5k klokt terug

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01 21:30
Sinds een maand of 2 heb ik het volgende systeem:

e6750
p5k
2x1gb 6400 kingston ddr2

Nu is het probleem dat ik een paar dagen terug ineens de melding kreeg bij opstarten: "overlocking failure". Nu zullen jullie dit misschien zelf ook wel eens gehad hebben maar het rare is ik heb mijn systeem niet overgelockt.. Sterker nog ik heb totaal niets veranderd. Toen ik daarna dus verder ben gaan kijken blijkt dat mijn proc op 2.13 ghz draait ipv 2.66 ghz. Waarschijnlijk dus al vanaf het begin alleen is mij dat nooit eerder opgevallen. Ik heb daarna het complete internet afgezocht en een aantal posts gevonden over mensen die het ook hadden maar helaas niet met een oplossing. De bios heb ik geupgrade en is de laatste dus daar kan het niet aan liggen. En got heb ik de optie "speedstep" al gevonden maar deze is al disabled (met speedstep draait 'ie op 1.6ghz). Ik weet echt niet wat ik er nu mee aan moet en waar het aan kan liggen. De failure komt trouwens niet altijd, soms wel en soms niet zit geen regelmaat in.

Voor meer info heb ik even een screenshot van cpu-z bijgevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://i293.photobucket.com/albums/mm70/chrisg87/cpu-z.jpg

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een E6750 draait standaard op een FSB van 333MHz (1333MHz quad pumped) en deze staat bij jou op 266MHz. Daar ligt de oorzaak dus. Even je BIOS induiken lijkt me aan te raden.

Speedstep, EIST of wat dan ook kan je gerust aan laten staan als je niet overklokt. Deze zorgt ervoor dat je processor, als hij niets te doen heeft, terugklokt naar een multiplier van 6.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Een beetje meer eigen inzet mag ook wel...

Je meldt zeer minimale specs, met name van je geheugen (op welke voltage hoort het te lopen? welke voltage heb je ingesteld? geheugen draait namelijk NIET automatisch op de juiste voltage :o ). Je meldt ook geen temps. Verder klokken Asus borden na een mislukte bootpoging automatisch terug naar defaults incl zo'n melding, dus het betekent niet dat je geOCd hebt, maar gewoon dat booten op je eigen instellingen niet lukte (had je in de manual kunnen lezen). Er zat dus iets fout. Met zo weinig info kunnen we niets zeggen. Dit topic gaat dan ook dicht.

Overigens staat in het PMG Beleid duidelijk genoeg gemeld dat we niet staan te wachten op uitdraai van vage tools. Voor volledige specs kun je er niet op vertrouwen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.