Zat laatst na te denken over wat nu gevaarlijker is. Gelijkstroom door je lichaam, of Wisselstroom. Ik kan eigenlijk nauwelijks redenen bedenken waarom dat één van die twee schadelijker zou moeten zijn dan de andere. Maakt het ook uit hoe hoog de wisselfrequentie is? Dus dat zegmaar een stroompje van 2000 hz schadelijker kan zijn een stroom van 500 hz? (niet dat je dat in de praktijk zult tegenkomen
)
Hoe meer ampère door lichaam, hoe schadelijker het zal zijn. Hoe hoger het voltage, hoe meer ampère er door het lichaam kan. (toch?) Maar hoe zit dat dus met Wissel/Gelijk stroom? Wisselstroom lijkt me gevaarlijker eigenlijk omdat je heen en weer geschud word aar mijn idee. Maar ik weet hier zelf weinig vanaf, dus misschien andere tweakers?
Hoe meer ampère door lichaam, hoe schadelijker het zal zijn. Hoe hoger het voltage, hoe meer ampère er door het lichaam kan. (toch?) Maar hoe zit dat dus met Wissel/Gelijk stroom? Wisselstroom lijkt me gevaarlijker eigenlijk omdat je heen en weer geschud word aar mijn idee. Maar ik weet hier zelf weinig vanaf, dus misschien andere tweakers?