'Autonome' ledematen?

Pagina: 1
Acties:

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Bij nieuws: Darpa pompt geld in 'autonome' bionische ledematen vraag ik me toch echt af of autonoom wel het juiste woord is.

De betekenis van het woord is:
au·to·noom (bijvoeglijk naamwoord; autonomer, meest autonoom; autonomie)
1 zelfstandig, onafhankelijk
Je wilt toch juist niet dat ledematen zelfstandig en onafhankelijk van jouw doen en laten, zelf werken? In de oorspronkelijke bron wordt het woord ook geen één keer gebruikt. In het nieuwsartikel hier op T.net wordt ook geen enkele autonome functie van zo'n prothese genoemd trouwens. Het gaat er alleen om dat deze nieuwe technologie de prothese beter bestuurbaar maakt door de eigenaar en dat de prothese meer 'kan'.

Kortom, klopt 'autonoom' hier wel? :)

edit:
En ja het staat in de titel wel tussen quotes maar dan nog.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 23-03-2008 13:23 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
Autonoom staat tussen ' en ', waarmee ik bedoelde te zeggen dat dergelijke protheses uiteindelijk zo moeten gaan werken dat ze min of meer 'onbewust' door de hersenen aangestuurd kunnen worden. Letterlijk is 'autonoom' misschien niet geheel juist, figuurlijk wel degelijk bruikbaar imho.

Abort Retry Fail?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik begrijp je keuze. Bedankt voor de feedback. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana