Toon posts:

[Kabels]VGA-DVI </> DVI-DVI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Ik heb hier een laptop met alleen een vga ingang, en een monitor met een vga en dvi ingang. Ik wou mijn laptop nu dus aansluiten op die dvi ingang van mijn monitor (24"). Hij is best groot dus dvi lijkt mij het beste om hem op aan te sluiten.
Maar nu is mijn vraag:

Is het signaal bij een vga-dvi-kabel van goede kwaliteit even goed als bij een dvi-dvi-kabel? Of blijft het signaal hetzelfde, behalve dan de connectors? Omdat er dus een analoog signaal omgezet wordt naar digitaal.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die VGA op je laptop is een uitgang, geen ingang.

Waarom zou je VGA (anaoog) eerst willen omzetten naar DVI (digitaal) terwijl je er gewoon een VGA-kabel op kan zetten? Aangezien je laptop enkel VGA kan uitsturen kan er dmv de conversie enkel verlies optreden.

Met een kleine zoektoch kwam ik op een box van 300 dollar die VGA naar DVI kan omzetten, duur geintje voor iets wat je heel niet nodig hebt.

Ey!! Macarena \o/

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-05 17:40
VGA naar DVI blijft VGA. Als je dus een VGA (DSUB) uitgang op je notebook hebt, en die op DVI wilt aansluiten blijft het signaal gewoon een VGA signaal.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

De VGA aansluiting is een uitgang, geen ingang. En van VGA naar DVI heeft absoluut geen zin. Het is eigenlijk ook niet eens mogelijk. De monitor heeft een DVI-D ingang dus die geeft geen analoog signaal door. Hoe wil je die aansturen met een analoog signaal. Daarnaast zou je er totaal niet op vooruit gaan qua signaal.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

The Zep Man

🏴‍☠️

_the_crow_ schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:24:
De monitor heeft een DVI-D ingang dus die geeft geen analoog signaal door.
Hoe weet jij dat zijn monitor een DVI-D ingang heeft en geen DVI-I ingang? :?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

The Zep Man schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:27:
Hoe weet jij dat zijn monitor een DVI-D ingang heeft en geen DVI-I ingang? :?
Dat was meer een gerichte gok, aangezien de meeste monitoren tegenwoordig een DVI-D aansluiting hebben. En aangezien het een 24" betreft, dacht ik aan een vrij recente monitor. 24" is namelijk sinds niet al te lange tijd in grote mate verkrijgbaar in winkels. :)

Uiteraard was het al verkrijgbaar, maar niet in grote mate in de grote winkelketens.

[ Voor 19% gewijzigd door _the_crow_ op 23-03-2008 13:40 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks iedereen voor de reacties! Ik haal ingang en uitgang altijd door elkaar...

Ik moet mijn oudere pc dan maar upgraden om 1080p content goed af te kunnen spelen. Ik zit nu op een X2 4200+ + 1GB ram + 7600GS. Dus een extra GB ram en een nieuwere HD decodende gpu zou het moeten doen?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ga er inderdaad maar van uit dat je monitor een DVI-A signaal (analoog VGA) niet pikt op zijn DVI ingang. Kans dat hij op de DVI poort alleen DVI-D lust lijkt me, net als _the_crow_ al zegt, best aanwezig. Mocht hij daar wel DVI-I (dus A & D) accepteren, dan heb je een relacte monitor ;)

Wat betreft beeldkwaliteit, DVI is mogelijk iets beter dan VGA, de vraag is echter: Ga je het zien?
Als je laptop een beetje degelijke filters heeft dan ga je geen rare dingen merken als je die 24" met de VGA stekker aansluit. Probeer het eens en oordeel dan
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:48:
Ik moet mijn oudere pc dan maar upgraden om 1080p content goed af te kunnen spelen. Ik zit nu op een X2 4200+ + 1GB ram + 7600GS. Dus een extra GB ram en een nieuwere HD decodende gpu zou het moeten doen?
1080p content kun je echt wel afspelen met dat ding.
Mijn 2400+ kan 1080p nog afspelen, dan praat ik over 1080p MPEG2.
Het wordt pas lastiger zodra je 1080p H.264/AVC video's af wilt gaan spelen. En ja, dan zou je met een upgrade naar een goede HD decoderende videokaart en mogelijk wat extra RAM dat vast wel goed af kunnen spelen.

[ Voor 37% gewijzigd door Ultraman op 23-03-2008 13:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
In bijna alle films die ik afspeel op 1080p kan ik het verschil zeker merken tussen VGA (laptop) en DVI (Pc). Ik denk dat het aan de hogere resoluties ligt, omdat met DVI de kleuren wat voller zijn en er geen noise aanwezig is. Het probleem is alleen dan dat via DVI het beeld gewoon stottert omdat mijn pc het niet aankan. :'(

Het zijn inderdaad h.264 files, ik ga even een paar goede reviews opzoeken naar h.264-decoderende kaarten voor AGP.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 14:01 ]

Pagina: 1