Toon posts:

Asus Striker II Formula nForce 780i SLI, SATA2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc met het "Asus Striker II Formula nForce 780i SLI, SATA2" moederbord. Echter heb ik problemen. Namelijk toen ik de drivers geinstalleerd had kreeg ik regelmatig een BSOD. Iedere keer was het bestand "NVGTS.sys" het probleem. Na wat gebeld en gelezen te hebben op internet ben ik naar een herstelpunt gegaan, net nadat ik XP SP2 had geinstalleerd. Toen had ik de nieuwste drivers geinstalleerd (niet vanaf cd) en alles behalve NVIDIA opslagstuurprogramma's geselecteerd want volgens bronnen zou daarin iets zitten waardoor ik die blauwe schermen kreeg, mediashield werd genoemd en het zou ook te maken hebben met de dvd spelers. Nouja ik heb nog geen blauw scherm gehad maar mijn pc liep wel al 1x vast toen ik enkel wat standaard programma's had aanstaan en 1x tijdens het spelen van Doom 3 (op het moment dat je kunt gaan lopen na de intro). Bovendien in apparaatbeheer staat er nu nog steeds 1 onbekend apparaat waarschijnlijk vanwege het niet installeren van die drivers.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Misschien kan je het beste vanaf scratch beginnen? Een schone installatie dus. Van te voren of als je straks in XP zit alvast de juiste drivers te downloaden. Deze problemen zijn niet moederbord specifiek heb zelf namelijk nergens last van. Zie specs.

Verwijderd

Topicstarter
Maar welke drivers moet ik dan hebben? Want ik heb zowel die van de cd geprobeerd als de nieuwste van de NVIDIA website.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:15

HugoBoss1985

Xenotech

Ik heb ook heel erg veel problemen, met mijn Asus P5N-T sli.
Deze stuur ik retour, ik ben klaar met Nvidia moederborden!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:09:
Maar welke drivers moet ik dan hebben? Want ik heb zowel die van de cd geprobeerd als de nieuwste van de NVIDIA website.
http://www.nvidia.com/object/nforce_winxp_9.46.html

Verwijderd

Topicstarter
Do I need to install mediashield?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:58:
Do I need to install mediashield?
De voertaal op dit forum is volgensmij nog altijd Nederlands. ;) Ik vraag me af wat je met een high end mobo doet als je niet zo goed weet hoe je deze zaken moet aanpakken? Ik raad in iedergeval een schone installatie van XP aan met de juiste drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Lol sorry, zat net op een engeltalig forum. :p

Verwijderd

Dit blijkt een bekend probleem te zijn met een van de nforce drivers, de sata drivers. Er wordt aan een oplossing gewerkt. Ik heb ook een aantal maal bsod gehad op nvgts na heet deinstalleren van de nforce en opnieuw installeren zonder mediashield is op dit moment de workaround. Ik heb iig geen bsod meer gehad.
Pagina: 1