Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Misschien een gek idee/project, maar ben wel benieuwd.

Ik zal eerst eventjes schetsen wat ik nu thuis heb:

Boven staat een PC met Vista Ultimae erop

Beneden heb ik een XBOX360-Elite die ik voornamenlijk gebuik voor de Media Center Functionaliteit.
Deze XBOX is aangelsoten op een Beamer (alleen een beeldscherm dus) en een Surround set.

Om TV te kunnen kijken op de beamer moet ik dus de Media Center Extender gebruiken om vervolgens de Vista Media Center van de Ultimate PC op de Beamer te toveren. Voor zo ver werkt alles perfect. Ik kan TV-Kijken, opnemen, tv-gids bekijken en uitzeninggemist.nl. Dit werkt echt super!

MAAR. de PC Bestaat uit server onderdelen (Xeon, FB-DIMM, SAS-RAID Controller >:) , enz.)

Deze PC wil ik dus weer HEEL graag weer als server gebruiken! Maar, dan kan ik die Media Center Extender niet gebruiken.

Dus heb ik zelf het volgende geprobeerd:

Hyper-V draaien, daarin Vista X86 (x64 wordt nog niet ondersteund :( ) + SP1 + Intergration Pack.

De vista draait als een zonnetje (Hyper-V is echt GAAF >:) ).... Maar de TV-Tuner kaart die in de server zit, komt niet bij de hardware van die Vista....

Vraag1: is er een optie om bij die Virtuele Vista Hardware toe te voegen, en niet alleen maar een SCSI controller of een NIC? Als ik bij de "settings" kijk kan dat niet, maar is daar misschien een hack voor :? (Google: nog niks over te vinden..)

Dat lukte voor zo ver niet... Dus heb ik maar de hele "eHome"-map uit vista gekopieerd naar de Server 2008.. Maar iedere keer als ik een app. probeerde te starten sloot hij zich van zelf af..
Dus:

Vraag2: is er een mogelijkheid om de Vista Media Center te kunnen draaien onder Server 2008, met wat ge-hack en gesleutel :? (Google: iemand anders heeft dit ook geporbeerd maar is nog niet gelukt)

Vraag3: is het misschien mogelijk om Hyper-V te draaien onder Vista Ultimate x64 >:) >:) >:) :?
(Google: ook nog niks over kunnen vinden..)

Vraag4: is er een pakket voor om een Media Center Extender Server te draaien :? Microsoft Windows Media Connect heb je weinig aan... Het gaat puur om de TV-tuner + TV Gids + Foto's + Filmjes ;)

Dit naar aanleiding van dit nieuws bericht, waar ik zelf ook al aan het brainstormen was:
http://core.tweakers.net/...ndidate-hyper-v-vrij.html

Ik heb niks aan dit soort antwoorden:
-Koop gewoon een simpel PC'tje en stop daar die TV-tuner kaart in en knal daar Vista Ultimate/Home Premium op.... (dit komt dan wel als het echt niet lukt, we zijn en blijven tweakers dus het moet toch wel te doen zijn dit project ;) )
-Je moet gewoon MythTV gebruiken, daar kun je dit allemaal WEL mee... Ook met Linux OS'en op Hyper-V krijg je GEEN tv-tuner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 19:20

Liberteh

All your base belong to me

Al is aan VMware gedacht? deze ondersteund wel x64 Vista OS'en...

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 20:09
Vraag 1), Nee, je kunt niet zondermeer elke fysieke hardware uit je pc aanbieden in de virtual machine. Waarom denk je dat het 'virtuele hardware' is/heet?

Een aantal redenen waarom je het idee uit vraag 2 moet laten varen:

- Vanuit je virtual machine zul je de tv-tuner kaart niet kunnen gebruiken, laat staan de hardware versnelling van de tuner-kaart die je echt nodig hebt.
- Audio en video hebben strikte timing nodig van onderliggende hardware, binnen een virtual machine heb je geen garanties voor een strakke klok die vereist is voor realtime video capture en transcoding.

Vraag 4 had je zelf ook makkelijk kunnen beantwoorden. Nee, Microsoft wil dat je hun Media center functionaliteit gebruikt vanuit het 'Media center OS'. Media center is niet compatible met server 2003/2008.

Van mij krijg je dus de eerste oplossing die je zelf al geeft en waar je niks aan hebt :-)
Heb je meteen geen gezeur als je 2008 trial licentie afloopt.

Anders laat je lekker Vista op je 'server-hardware' staan en draai je vanuit VMWare workstation een aantal VM's voor je 'server' taken.

[ Voor 6% gewijzigd door Kokkers op 23-03-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Liberteh schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:41:
Al is aan VMware gedacht? deze ondersteund wel x64 Vista OS'en...
Vista draait wel als x64 in Hyper-V.... Maar wordt (nog) niet ondersteund voor de drivers ;) (server 2008 overigens wel)
Kokkers schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:56:
Vraag 1), Nee, je kunt niet zondermeer elke fysieke hardware uit je pc aanbieden in de virtual machine. Waarom denk je dat het 'virtuele hardware' is/heet?

Een aantal redenen waarom je het idee uit vraag 2 moet laten varen:

- Vanuit je virtual machine zul je de tv-tuner kaart niet kunnen gebruiken, laat staan de hardware versnelling van de tuner-kaart die je echt nodig hebt.
- Audio en video hebben strikte timing nodig van onderliggende hardware, binnen een virtual machine heb je geen garanties voor een strakke klok die vereist is voor realtime video capture en transcoding.

Vraag 4 had je zelf ook makkelijk kunnen beantwoorden. Nee, Microsoft wil dat je hun Media center functionaliteit gebruikt vanuit het 'Media center OS'. Media center is niet compatible met server 2003/2008.

Van mij krijg je dus de eerste oplossing die je zelf al geeft en waar je niks aan hebt :-)
Heb je meteen geen gezeur als je 2008 trial licentie afloopt.

Anders laat je lekker Vista op je 'server-hardware' staan en draai je vanuit VMWare workstation een aantal VM's voor je 'server' taken.
Ja, ik snap het wel... Maar had mij zeer leuk geleken... Vandaag toch nog veel ge-googled... vond steeds forums waarbij ze Server 2008 gebruikte als een Super OS... Het enigste min punt was dat ze media center miste... Maar dat is het hem nou juist... Ik wil helemaal geen tv kijken OP server 2008 ik wil tv kijken MET server 2008.
Moet wel zeggen dat ik steeds een stapje verder kom met het draaien van Media Center op Server 2008...

Maar met VMware kon je zeggen dat bij iedere USB-apparaat die wordt aangesloten automatisch direct bij de geopende VM kwam... Dit moet toch ook mogelijk zijn met de TV-Tuner :?

Dacht zelf aan het volgende: Ik kopieer alle bestanden van de Vista naar de Server 2008 schijf en overschrijf NIKS. Vervolgens met een programmaatje het register vergelijken en alle misende registery instelling er bij plaatsen... Vervolgens kijken welke services er draaien...

Als het niks wordt dan ga ik idd een simpel pc-tje bouwen in een 19" kastje.... Maar zeg nou zelf, is het nou niet mooier om een server met 2x XEON Quad core te benutten voor die simpele video streaming..... Die 8 cores staan simpel weg, de hele dag niks te doen... Af en toe voor de grap DPC }:O aan... Maar dat vind ik zonde want de energie consumptie gaat dan ook drastisch omhoog... Die server is gewoon simpel een AD, DNS, DHCP, WDS, IIS, Hyper-V, TS, Download (torrent + nzb) server. CPU komt normaal niet boven de 10% uit :P

Over die licentie: mijn werk is aangesloten bij Microsoft Partner Programm. Deze kijgen iedere maand nieuwe software.. Ook server 2008... Maar ze draaien alles daar op xp/2003... Voor een leuk prijsje (een slof malboro) mocht ik die licentie >:) ... Dus daar maak ik mijn geen zorgen over :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Heeft iemand anders misschien een andere oplossing.... Een software pakketje die XBOX 360 ondersteund... Het gaat puur om het kijken van TV op de XBOX 360 via de pc/server ;)

Foto's en films zijn te benaderen als shares ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan hier een server te zetten en wilde wel eens weten of die server 2008 ook mediaplayer onboard had ?
Ik wil namelijk ook wel media over het netwerk zien vliegen zoals foto,data,mp3,movies ! Heeft 2008 deze mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:25:
Ben van plan hier een server te zetten en wilde wel eens weten of die server 2008 ook mediaplayer onboard had ?
Ik wil namelijk ook wel media over het netwerk zien vliegen zoals foto,data,mp3,movies ! Heeft 2008 deze mogelijkheid?
Je kunt bij Server 2008 bij Features "Desktop Experience" instaleren, hier mee krijg je de vista taakbalk, startmenu, aero en Windows Media Player. Ook kun je met een losse update de Windows Media (Streaming) Server instaleren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

neevedr

Dat was ik niet!

Hiervoor kan je ook wel deze tool gebruiken: Windows Server 2008 Workstation Converter
Handig om Windows Server 2008 als standaard Workstation OS met o.a. Vista Look te gebruiken.
Pagina: 1