Ben weer een goede 50 pagina's verder met het C# boek en we zijn aangekomen bij abstract classes. Met een abstract class maak je alleen een signature en geen implementation, zo leert ook Internet mij.
en dat zou je dan later kunnen toepassen middels inheritance:
Nu mijn vragen want ik geloof dat ik de theorie wel begrijp?
- Waarom zou je dit willen? Ik bedoel, wat is hiervan het voordeel? Ik heb er niet echt een praktijk gevoel bij. M.a.w. wat heb je aan een abstract?
- Kan je ook een static hebben in een abstract (public static void SomeFunction)??
Uiteraard ook wat rondgezocht op het internet maar ik kan nergens echt vinden WAAROM je een abstract zou willen hebben.
C#:
1
2
3
4
5
6
| public abstract class Car { public abstract void StartEngine (); public abstract void StopEngine (); } |
en dat zou je dan later kunnen toepassen middels inheritance:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| class Volvo : Car { public override void StopEngine () { // Some code } public override void StartEngine() { // Some Code } } |
Nu mijn vragen want ik geloof dat ik de theorie wel begrijp?
- Waarom zou je dit willen? Ik bedoel, wat is hiervan het voordeel? Ik heb er niet echt een praktijk gevoel bij. M.a.w. wat heb je aan een abstract?
- Kan je ook een static hebben in een abstract (public static void SomeFunction)??
Uiteraard ook wat rondgezocht op het internet maar ik kan nergens echt vinden WAAROM je een abstract zou willen hebben.
"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977