[Fotobewerking] Gezocht: eenvoudig programma

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:00

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma waarmee iemand met weinig handigheid met computers toch instaat is om eenvoudige bewerkingen op foto's los te laten.

Het belangrijkste doel is het plaatsen van teksten in foto's en/of het maken van collages. Als de boel vervolgens met een knop per mail verzonden kan worden is dat helemaal mooi.

In het topic over onmisbare software werd het volgende product genoemd:

Posterino
http://zykloid.com/posterino

Dit is eigenlijk wat heel dicht in de buurt komt, maar het is nog te rafelig/grof. Het is moeilijk kom foto's netjes op elkaar uit te laten lijnen. De mogelijkheden met tekst is toch redelijk standaard, en in foto's wil je voor het contrast nog wel eens wat schaduw of een contour-lijntje in de tekst hebben.

Ik heb op apple.com al die pagina's over foto-bewerkingsprogrammas doorgespit en wat software uitgeprobeerd, maar ik kom er niet uit. Google helpt ook niet veel.

Het aardige is dat iPhoto de mogelijkheid heeft om kaarten te maken maar dan kun je geen teksten in de foto zetten en dan krijg je een foto met een achterkant: 'made on a mac' ofzo. Dus dat is het ook net niet.

Heeft iemand een suggestie voor een beter programma?

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 23-03-2008 11:36 ]

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:39
Je zoekt dus iets ala Powerpoint of Publisher - probeer Keynote eens of PixelMator.

Een replacement voor Publisher is er bij mijn weten niet echt. Andere mogelijkheden zijn natuurlijk Photoshop en aanverwanten.

This space intentionally left blank.

• Q

Q

Topicstarter
dot.K schreef op zondag 23 maart 2008 @ 11:05:
Je zoekt dus iets ala Powerpoint of Publisher - probeer Keynote eens of PixelMator.

Een replacement voor Publisher is er bij mijn weten niet echt. Andere mogelijkheden zijn natuurlijk Photoshop en aanverwanten.
Sorry, maar ik zoek eerder iets als Microsoft Paint, maar dan gebruiksvriendelijk en met genoemde functionaliteit. Photoshop, Keynote en Pixelmator zijn al veel te complex.

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:32
Met ImageWell kan je makkelijk plaatjes resizen en tekst erin zetten, collages maken gaat er niet mee voor zover ik weet.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

حبيبي

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

paint.net ... Laat maar ... lijkt dat TS iets wil voor OS-X

Alleen dat mailen zul je anders op moeten lossen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 23-03-2008 16:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Q

Q

Topicstarter
Imagewell is veel te complex. Paint is te onhandig en lelijk.

Ik denk dat ik toch nog maar even verder moet zoeken, maar als mensen iets weten...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Heel vroeger, toen ik op de basisschool zat en Windows 3.11 de norm was, gebruikte ik hiervoor Sierra Print Artist. Dit programma was doodeenvoudig, en klinkt als precies wat je zoekt. Helaas ben ik na die tijd nooit meer een soortgelijk programma tegengekomen, laat staan voor de Mac, maar misschien dat dit je in ieder geval wat nuttige zoektermen oplevert :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Picasa is het simpelste progje dat ik ken, een echt Google product, recht-toe-recht aan , kind kan de was doen. Uitsnedes maken, licht invullen, flitsoogjes weghalen, rechtmaken, enz enz. Foto's zijn super simpel naar Picasaweb up te loaden en te delen met private URL, veel handiger dan mailen. Picasaweb werkt wel met Google account.

edit: vergeet mijn hele posting maar, de Picasa voor de Mac is alleen de webuploader

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 17:35 ]

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Pixen?

Beta van Skitch

• Q

Q

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties tot nu toe.

Ik zoek een applicatie die door mijn moeder (leeftijd 60+) gebruikt kan worden.
Dit ziet er uit alsof mijn moeder er mee kan werken en is eigenlijk precies wat ik zoek, maar helaas wordt je bij installatie al gedwongen om een account aan te maken bij die Skitch club. Het programma is meer een onderdeel van een webservice. En het is een beta.

Misschien ben ik te kritisch maar dat is net weer iets teveel van het goede. Tekst in fototje om bijv kerstkaarten te maken, of vakantiefoto van commentaar voorzien, en dan doormailen, dat zou al mooi zijn.

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:09:
Picasa is het simpelste progje dat ik ken, een echt Google product, recht-toe-recht aan , kind kan de was doen. Uitsnedes maken, licht invullen, flitsoogjes weghalen, rechtmaken, enz enz. Foto's zijn super simpel naar Picasaweb up te loaden en te delen met private URL, veel handiger dan mailen. Picasaweb werkt wel met Google account.

edit: vergeet mijn hele posting maar, de Picasa voor de Mac is alleen de webuploader
Ik zit ook met smart te wachten op de mac-versie van Picasa :'(
Dat is namelijk idd een handig programma!

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Q schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:28:
Bedankt voor de suggesties tot nu toe.

Ik zoek een applicatie die door mijn moeder (leeftijd 60+) gebruikt kan worden.
[...]
Dit ziet er uit alsof mijn moeder er mee kan werken en is eigenlijk precies wat ik zoek, maar helaas wordt je bij installatie al gedwongen om een account aan te maken bij die Skitch club. Het programma is meer een onderdeel van een webservice. En het is een beta.
Zodra je een account hebt aangemaakt hoef je er nooit meer naar om te kijken. Het is erg handig en simpel in gebruik, gebruikt de drag en drop principes van OS X en is echt heel eenvoudig. Als je klaar bent, sleep je het plaatje eruit en in een mailtje, klaar. Ik zou er eens wat langer naar kijken ;)

Je perfecte applicatie bestaat namelijk niet, alles zal haken en ogen hebben. Ik denk dat Skitch het dichtste bij je wensen zit. De beta is trouwens al in geen tijd meer aangepast en zo stabiel als maar kan.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

lh-Online.nl schreef op zondag 23 maart 2008 @ 20:57:
[...]

Zodra je een account hebt aangemaakt hoef je er nooit meer naar om te kijken. Het is erg handig en simpel in gebruik, gebruikt de drag en drop principes van OS X en is echt heel eenvoudig. Als je klaar bent, sleep je het plaatje eruit en in een mailtje, klaar. Ik zou er eens wat langer naar kijken ;)

Je perfecte applicatie bestaat namelijk niet, alles zal haken en ogen hebben. Ik denk dat Skitch het dichtste bij je wensen zit. De beta is trouwens al in geen tijd meer aangepast en zo stabiel als maar kan.
mijn vader is 70 en kan prima overweg met Photoshop Elements.. Het is gemaakt als photoshop voor dummies dus dat moet meer dan voldoen.. goed voorbeeld hier
link

[ Voor 8% gewijzigd door dadj op 23-03-2008 21:39 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Q

Q

Topicstarter
Dat Photoshop Elements ben ik benieuwd naar.

Ik heb nog eens lopen stoeien met dat Posterino. Ik denk dat ik dat wel aan moeders kan aanleren. Ik was eerst aan het knoeien met een handmatige collage, maar je kunt ook eea genereren. Precies wat de bedoeling is.

Ik ga zeker ook nog naar Elements en nader naar Skitch kijken. Bedankt voor alle suggesties.

[ Voor 4% gewijzigd door Q op 23-03-2008 22:44 ]

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03-2025

detee

Try not, do or do not

Door dit topic heb ik Skitch geprobeerd en ik moet zeggen dat het heel simpel en leuk is. :)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Inkscape ? http://inkscape.org

Dit is een vector tekenprogramma, maar het is eigelijk ook perfect bruikbaar voor wat jij wil: tekstjes plaatsen, roteren en foto's in voegen en collages maken...

[ Voor 4% gewijzigd door XTerm op 24-03-2008 09:02 ]

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Q schreef op zondag 23 maart 2008 @ 10:55:

Het belangrijkste doel is het plaatsen van teksten in foto's en/of het maken van collages. Als de boel vervolgens met een knop per mail verzonden kan worden is dat helemaal mooi.

Het aardige is dat iPhoto de mogelijkheid heeft om kaarten te maken maar dan kun je geen teksten in de foto zetten en dan krijg je een foto met een achterkant: 'made on a mac' ofzo. Dus dat is het ook net niet.
Volgens mij is iPhoto toch het makkelijkst.
Je kan wel degelijk bij de kaarten tekst zetten.

Kies voor ontwerp, en je kan een ontwerp met tekst kiezen.

En die made on a mac optie, gaat heel eenvoudig weg bij instellingen...

• Q

Q

Topicstarter
XTerm schreef op maandag 24 maart 2008 @ 09:01:
Inkscape ? http://inkscape.org

Dit is een vector tekenprogramma, maar het is eigelijk ook perfect bruikbaar voor wat jij wil: tekstjes plaatsen, roteren en foto's in voegen en collages maken...
Het ziet er wel netjes uit, afgezien dat het X11 is. Het probleem is dat het toch te complex is naar mijn mening.
weeraanmelden schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:08:
[...]

Volgens mij is iPhoto toch het makkelijkst.
Je kan wel degelijk bij de kaarten tekst zetten.

Kies voor ontwerp, en je kan een ontwerp met tekst kiezen.

En die made on a mac optie, gaat heel eenvoudig weg bij instellingen...
Je kunt niet echt teksten in foto's zetten. En je zit vast aan wat voorgedefinieerde layouts. Niets ten nadele verder van iPhoto, maar voor wat we er mee wilden doen is het toch niet wat we zoeken.

Maar bedankt voor de suggesties. Ik heb dat Posterino aangeschaft en het werkt geheel naar tevredenheid.

Verwijderd

Photoshop elements 6 is ook uit voor de mac, voor de meeste ruim voldoende om uit de voeten te kunnen. tegen betaalbare prijs.

Verwijderd

Inmiddels staat Photoshop Express on-line, gratis en voor niks, mss iets om uit te proberen. Officieel alleen voor US gebruikers, maar er vindt geen IP check plaats, dus je kunt gewoon een account aanmaken

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zoek precies hetzelfde, en ik heb na weken google-en ook die posterino gevonden... Maar voor mij werkt dat ook niet helemaal lekker. iPhoto is net te beperkt, en van PS en The Gimp snap ik echt niets....

Ik zal PS Elements eens proberen, kijken of ik daar wel mee weg kom...

Ik heb niets te melden.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:14

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Deze kwam ik tegen.. niet zelf geprobeerd..
http://www.coolosxapps.ne...x-photo-and-image-editor/
Pagina: 1