Goeiemorgen beste Tweakers,
Om even met de deur in huis te vallen,
Sinds 3-3-2008 heb ik een nieuwe pc bestaan uit:
Gigabyte P35-DS3R (laatste bios)
Intel E8400
2GB Twinmos DDR2 pc6400, 2x
WD 500GB Raid edition 2, 2x
WD 80GB geen raid edition, 2x
Asus 8800GT
Zalman 600W
Samsung DVD Speler (sata)
Samsung DVD Brander (sata)
Zoals jullie waarschijnlijk al kunnen ruiken,
2x 80gb staat ook in raid 0 (striping) OS
2x 500gb staat in raid 0 (striping) Opslag
Het probleem:
Het is nu al 3x voorgekomen dat ik mijn pc aanzette (2x vanuit slaapstand 1x had ik hem echt afgesloten) en dat hij doodleuk bij het scannen van mij raidvolumes me 2x500gb niet zag.
Hij zag van me 2x 80 maar 1 schijf zag en dus failed zei.
1 keer heb ik het opgelost door de computer uit te zetten, de netspanning eraf, computer aanzetten (stroom uit t mobo), vervolgens netspanning erop en toen deed hij het weer en zag hij me raid volumes gewoon weer.
1 keer had ik het voorgaande gedaan toen zag hij ze nogsteeds niet, toen ging ik het bios in en toen hoorde ik me hdd's aanslaan, even een reset en toen deed hij het weer.
1 keer had ik al het bovenstaande geprobeerd dat werkte niet, netspanning er weer af toen computer aangezet (stroom uit t mobo), naar bed gegaan, geslapen, netspanning er weer op en toen zag hij ze weer. (gisternacht/vanochtend dus)
Conclusie:
Ik ben bang
en ik weet eigelijk niet wat het is. Ik heb de laatste drivers van me mobo gedownload en geinstalleerd, ik heb de intel matrix storage console geinstalleerd en als me pc aanstaan zijn de raid volumes groen en OK.
Iemand een ideetje?
Alvast bedankt
Om even met de deur in huis te vallen,
Sinds 3-3-2008 heb ik een nieuwe pc bestaan uit:
Gigabyte P35-DS3R (laatste bios)
Intel E8400
2GB Twinmos DDR2 pc6400, 2x
WD 500GB Raid edition 2, 2x
WD 80GB geen raid edition, 2x
Asus 8800GT
Zalman 600W
Samsung DVD Speler (sata)
Samsung DVD Brander (sata)
Zoals jullie waarschijnlijk al kunnen ruiken,
2x 80gb staat ook in raid 0 (striping) OS
2x 500gb staat in raid 0 (striping) Opslag
Het probleem:
Het is nu al 3x voorgekomen dat ik mijn pc aanzette (2x vanuit slaapstand 1x had ik hem echt afgesloten) en dat hij doodleuk bij het scannen van mij raidvolumes me 2x500gb niet zag.
Hij zag van me 2x 80 maar 1 schijf zag en dus failed zei.
1 keer heb ik het opgelost door de computer uit te zetten, de netspanning eraf, computer aanzetten (stroom uit t mobo), vervolgens netspanning erop en toen deed hij het weer en zag hij me raid volumes gewoon weer.
1 keer had ik het voorgaande gedaan toen zag hij ze nogsteeds niet, toen ging ik het bios in en toen hoorde ik me hdd's aanslaan, even een reset en toen deed hij het weer.
1 keer had ik al het bovenstaande geprobeerd dat werkte niet, netspanning er weer af toen computer aangezet (stroom uit t mobo), naar bed gegaan, geslapen, netspanning er weer op en toen zag hij ze weer. (gisternacht/vanochtend dus)
Conclusie:
Ik ben bang
Iemand een ideetje?
Alvast bedankt
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.