Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben van plan om voor onze full-hdtv van philips een knap HTPC'tje te bouwen om receiver, HD-recorder, dvd-recorder en in de toekomst blue-ray revcording te combineren. Ik noemde receiver op omdat ik in de middle of no-where woon waar dus geen kabel ligt 8)7

Ik denk dat alles wel gaat lukken, alleen ben ik er niet erg uit wat voor satteliet kaart ik moet aanschaffen. Aangezien de eerste HD-kanalen ook uitgezonden worden via de satteliet lijkt het me verstandig om dat goed te kunnen slikken(MPEG-4/H.264), evenals de toekomstige standaard voor het uitgezonden signaal (DVB-2).. Daarnaast wil ik niet alleen de Free-to-air kanalen ontvangen, maar gewoon de kanalen van ons sat-abo'tje, dus een CAM-slot moet er ook in zitten/aan toegevoegd kunnen worden.

Als ik zo hier en daar wat lees over het decoden van MPEG-4 blijkt dat voor je pc een heel werk te zijn, (logisch natuurlijk voor een codec voor een nog compactere compressie dan huidige) dus ik wil weten of er goede hardware matige decoders zijn, en of dat is aan te raden.

Ik heb natuurlijk zelf ook wel wat research gedaan en ik kwam tot de volgende mogelijkheden:
TT Budget S2-3200
met cardslot

Twinhan/Azurewave AD-SP400

Beiden maken gebruik van softwarematige decoding van het MPEG-4 signaal, ik vroeg me af of dit over te nemen is door een Decoder pci kaartje, maar hiervoor heb ik niet heel veel nuttigs gevonden..
Is dit dan ook echt nodig? Of denken jullie dat het geen werk is voor een knappe pc?

Ik heb mezelf er zo goed mogelijk in proberen te verdiepen, maar als ik iets compleet onzinnigs heb gezegd hoor ik dat graag nu, voordat ik er zelf achter kom als ik alles in huis heb :p

Dus:
-Wat weten jullie over de kaartjes die ik opnoemde?
-Is een hardwarematige MPEG4 decoder aan te raden voor het kijken en tegelijkertijd opnemen van digitale Tv via de satteliet?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb mezelf er zo goed mogelijk in proberen te verdiepen, maar als ik iets compleet onzinnigs heb gezegd hoor ik dat graag nu
Nou, als je je erin verdiept denkt te hebben en op GoT doodleuk het subforum waar TV-zaken besproken worden (Consumentenvideo) over het hoofd gezien hebt zou ik je als ik jou was erg achter je oren gaan krabben mbt hoe je zoekt :o

Ik move even...

Move VB -> VID

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:34:

Nou, als je je erin verdiept denkt te hebben en op GoT doodleuk het subforum waar TV-zaken besproken worden (Consumentenvideo) over het hoofd gezien hebt zou ik je als ik jou was erg achter je oren gaan krabben mbt hoe je zoekt :o
Jammer dat je me alleen iets kunt verwijten en me niet verder kunt helpen.

Ik heb nooit gedacht dat er informatie over een tv-kaart voor je pc (Pci dan wel pci-e, ook wel Hardware genoemd) terug te vinden zou zijn onder "Consumentenvideo en videobewerking" waarbij ik toch sterker denk aan TV's/camera's en toebehoren. Laat staan dat ik daar zou zoeken voor een decoder kaartje om je pc te ontlasten..

Vat dit nu niet op als kritiek, ik ben blij dat je het topic hebt verplaatst naar het hokje waar het thuishoort. ;) maar heb ietwat respect voor de mensen die niet helemaal in-to-GoT zijn :*)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-02 20:42

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik heb sinds dit weekend de S2-3200 en kijk ook voor het eerst via de schotel.

H264 decodering kan tegewordig gewoon door de videokaart in hardware gedaan worden (ATI 2xxx+ en Nvidia 8+ serie) Ik heb zelf een ATI 2600XT in mijn HTPC en daarmee kan ik met minimale processor belasting (<10%, AMD 3200+) 1080P zenders bekijken. (BBC HD,Premiere HD, Discovery HD)

Ik weet niet precies wat je met opnemen en tegelijk kijken bedoeld. Er zit slechts 1 tuner op zo'n kaart. Timeshiften kan en met 2 kaarten zou je ook moeten kunnen openemen en kijken tegelijk. Het opnemen kost niks omdat rechtstreeks de MPEG stream op de HD wordt opgeslagen. Alleen kijken geeft wat belasting maar dat kan dus door de videokaart worden gedaan.

Wat ik wel heb ondervonden is dat ik tijdelijk mijn 30" Dell aan mijn HTPC heb hangen. Als ik deze op native resolutie draai (2560x1600) kan ik niet meer vloeiend naar 1080P kijken. Processor belasting blijft echter geen probleem dus ik neem aan dat dit teveel voor de videokaart is. Mijn testen van 1080P zijn dan ook gedaan met een resolutie van 1280x800 (HD ready) omdat mijn scherm geen scaler heeft. Maar ik denk dat 1920x1080 nog wel moet lukken met een 2600XT of vergelijkbaar.

Verder zit er bij de S2-3200 een CI slot. Heb ik nog niet geprobeerd. Ik moet wel zeggen dat de drivers van Technotrend wel erg belabberd zijn. en ook het hele gedoe van standaarden voor DVB-S is niet optimaal. Maar na eenmaal de goede BDA drivers geinstalleerd kan ik met programma's als ProgDVB en DVBViewer vrij goed uit te voeten.

BDA drivers zijn een standaard voor windows voor DVB ontvangst maar bieden geen onderstuening voor DISECQ en schakelen tussen S en S2 wat dus door de technotrend drivers zelf word gedaan en daardoor niet altijd bij alle viewer programma's werkt. Maar dat is momenteel volgens mij redelijk opgelost. Bij mij werkt het in ieder geval.

Een probleem was bij het afstellen van de schotel de driver bij geen signaal stopt. Het balkje blijft dan hangen bij 0% en na eindeloos draaien toch maar even de pc restarten en gelijk een signaal. Dus even goed opletten bij uitrichten of een meter of iets gebruiken. FastSatFinder is trouwens een handig programmatje om de schotel te richten, shareware versie is maximaal eenmalig 1 uur te gebruiken dus je moet wel doorwerken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

De OP moet misschien meer in de richting van een DreamBox (DB8000) gaan kijken, daarin is het wiel al uitgevonden :) met meerdre tuners en een netwerk aansluiting.
Alleen is volgens mij de copyright besscherming nog iets onduidelijk bij dit apparaat.
Wat ik begrepen heb, is HDTV nog steeds een "heavy load" voor een pc video-kaart, laat staan 2 tuners, tegelijk opnemen, (meerdere kanalen) en dan nog eens naar iets anders kijken.... de Sat-PVR 's uit de winkel kunnen dat wel....(en zijn ook nog eens klein van formaat...)
Maar je hebt natuurlijk wel het voordeel bij een pc dat je de video kaart kan uitwisselen, maar met de huidige technieken, moet je dan ook toch vaak het moederbord er op afstemmen, en zit je toch weer aardig in de buurt, qua kosten, van een (betere) sat-PVR.....sorry...ik ben niet hoop gevend ?

btw. mij lijkt het ook leuk, HDTV, via de schotel is nu ook het meeste aanbod daarvan,
maar wat hebben de Nederlandse zenders te bieden ? niet veel toch ? dat is heel jammer, weinig "content" aanbod en voor Blu-Ray hoef je het nu ook nog niet te doen, 'k ben bang dat HDTV een stiefkindje blijft in Nederland, voor soap's en quiz progamma's heb je't niet nodig :) misschien wel voor de ziekenhuis documentaires in het weekend ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 23:38 ]

Verwijderd

Heb al enige ervaring met sat. kijken via pc.

Heb al verschillende sat pc kaarten geprobeerd en heb er tegenwoordig een floppyDTV in zitten.

Goede cam ondersteuning (ook CD), in MCE te gebruiken (dan geen s2 kanalen)
Werkt ook met Vista.
zeer stabiel
sd kanalen op te nemen in mpeg.
hd kanalen is transportstream (ts extensie)

Had hiervoor een TT Budget S2-3200, die beviel niet voor wat ik wilde zien en opnemen.
Ik heb ook nog 2 topfield twin pvr tuners (5500pvr & 7700hdpvr)

misschien ook een optie voor je htpc?

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:44

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zelf heb ik zowel DVB-T als DVB-S(2) werken via een zelf gefabriceerde HTPC op basis van de AMD 690V chipset wat voorzien is van een HDMI aansluiting en Ati X1250 kaart. Dit doe ik door middel van het pakket DVBViewer Pro (€ 15,-) waarbij mijn KNC1 DVB-S2 en Gigabyte DVB-T kaarten via de reguliere BDA drivers kunnen worden aangesproken. De KNC1 kaart stuurt vervolgens mijn Technisat Multytenne schotel aan via DISEQC 1.0.

Mijn Canal Digitaal en Digitenne kaartjes heb ik vervolgens via een seriele Phoenix interface aangesloten op mijn HTPC. En kan ik via de plugin Acamd deze rechtstreeks aanspreken. Dit werkt zonder problemen en alles draait uber stabiel, zelfs geen problemen met de kaartupdate.

Het is voor mij geen enkel probleem om DVB-S2 H264 zenders te bekijken in combinatie met de Cyberlink H264 decoder. Deze heeft namelijk DXVA ondersteuning voor mijn videokaart. Des ondanks wordt er enorm op mijn CPU geleund (zware CPU wordt gewoon aanbevolen al dan niet in combinatie met een goede videokaart die je GPU kan ontlasten), maar ik kan tot 1080i zonder haperingen bekijken.

Wat betreft je keuze voor je gekozen kaarten. De Twinhan/Azurewave zou ik links laten liggen, ik heb op diverse fora enorme problemen vernomen op gebied van drivers. Wat dat betreft zou ik gaan voor de TT S2-3200 + bijbehorende cardslot. De drivers zijn enorm stabiel (heb tijden een 1500-S gebruikt) en wordt ondersteund in eigenlijk alle alternatieve DVB-S programmatuur (DVBViewer Pro, ProgDVB Pro, MyTheatre, Mediaportal, etc).

Wat ook een alternatief is, is de FloppyDTV/FireDTV DVB-S2. Dit is een DVB-S2 kaart/behuizing met ingebouwde cardslot, die door middel van een firewire port aan te spreken is. Ook deze wordt eigenlijk in alle alternatieve DVB-S(2) software ondersteund. Is zonder problemen te gebruiken met Windows MCE (Vista/2005) als je genoegen neemt met reguliere DVB-S ontvangst.

Eigenlijk het enige wat nog resteert, is welke software ga je gebruiken? Als je HTPC software zoekt die zowel DVB-S en DVB-S2 op basis van H264 aan kan, dan heb je behoorlijk weinig keuze. Ik ken namelijk alleen DVBViewer Pro, Mediaportal icm TVE3 en GB-PVR. Op basis hiervan, kun je dus zowel de TT S2-3200 of de FireDTV/FloppyDTV DVB-S2 gaan gebruiken.

Als je echt gebruikersgemak zoekt dan zou ik wat dat betreft gewoon voor een reguliere DVB-S2 decoder gaan. Het gehele DVB-S gebeuren in combinatie met een HTPC blijft een hobby aangelegenheid. Het heeft mij drie maanden geduurd alvorens ik eindelijk een stabiel pakket had gevonden, die zowel DVB-S, DVB-S2 en DVB-T ondersteunde en ook nog eens beschikt over HTPC functionaliteit.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Ik heb zelf de TT 3200-S2, en ik ga overstappen op de FloppyDTV. De kaart bevalt met niet erg, omdat de drivers erg buggy zijn (de persoon hierboven zegt het tegendeel, ik weet ook niet hoe hij daar bij komt). Zappen duurt lang, MCE kun je wel vergeten (uberhaubt met HDTV), en ik heb bij alle zenders op 12343MHz een storing (de rest niet :? ).

Maar misschien is het voor HDTV wel een prima kaartje, ik gebruik hem iig niet met HDTV.

• nwagenaar

nwagenaar

DesertShooter schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:51:
Ik heb zelf de TT 3200-S2, en ik ga overstappen op de FloppyDTV. De kaart bevalt met niet erg, omdat de drivers erg buggy zijn (de persoon hierboven zegt het tegendeel, ik weet ook niet hoe hij daar bij komt). Zappen duurt lang, MCE kun je wel vergeten (uberhaubt met HDTV), en ik heb bij alle zenders op 12343MHz een storing (de rest niet :? ).

Maar misschien is het voor HDTV wel een prima kaartje, ik gebruik hem iig niet met HDTV.
Zelf heb ik gebruik gemaakt van de TT 1500-S in combinatie met de 5.0.0.12 (beta) BDA drivers binnen diverse alternatieve DVB-S software. Geen problemen gehad met zaken als DISEQC 1.0 ondersteuning, hangers, etc. Dit terwijl ik wel enorm veel problemen had met een Hauppauge kaart (enorm veel BSOD's) in combinatie met dezelfde software. True, dit is niet een TT 3200-S2 kaart maar maakt dus wel gebruik van dezelfde BDA drivers.

Misschien dat het wel even verstandig is om te zeggen onder welk OS en programme jij de 3200-S2 hebt gebruikt in plaats van aan te geven dat de drivers buggy zijn. Voor hetzelfde kan het dus ook te maken hebben met de software die brakke implementatie heeft voor TT kaarten of omdat de software zelf behoorlijk buggy is (onder ondere de laatste SVN edities van Mediaportal + TVE3 zijn voorbeelden hiervan).

Maar toch moet ik je gelijk geven, de FloppyDTV serie is beter als je kijkt al gehele oplossing. Alleen je betaald er natuurlijk wel veel meer voor (+/- 40 Euro meer).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Dit werpt echt een goede schijnwerper op de zaak :p
cosmoOo schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:10:
Ik weet niet precies wat je met opnemen en tegelijk kijken bedoeld. Er zit slechts 1 tuner op zo'n kaart.
Ik dacht had zelf wel DVB-S kaartjes gespot met een dubbele tuner, maar bij nader inzien zal dat wel gewoon een lus zijn geweest om het inkomend signaal door te sturen...

Voor de rest van de pc heb ik nog geen uitgewerkt plan klaar liggen. Ik heb nog nooit met een dvb-s kaartje gewerkt en wilde eerst even goed op de hoogte zijn van de mogelijkheden en benodigdheden, alvorens de rest van de htpc samen te stellen.

Ik kan dan ook niet zeggen hoe de rest van de pc met de verwerking om gaat..
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:26:
De OP moet misschien meer in de richting van een DreamBox (DB8000) gaan kijken, daarin is het wiel al uitgevonden :) met meerdre tuners en een netwerk aansluiting.
Ik ben vreemd genoeg nooit op een dreambox gestuit :? Hoewel het vrij goed aansluit op het lijstje eisen welke ik hierboven beschreef.

Wat bedoel je precies met de copyright besscherming welke onduidelijk is?

Daarnaast kan ik de rest van je reactie ook niet ontkennen.. 1:Ja het is een 'heavy load', 2:het componentsgewijs vervangen van hardware is ondertussen helemaal niet meer zo componentsgewijs(als je een nieuwe Videokaart haalt bestaat het risico dat je M-board ook aan vervanging toe is).., 3 en ja je blijft er toch aan sleutelen...

Ook zoals nwagenaar schreef
nwagenaar schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:41:
Als je echt gebruikersgemak zoekt dan zou ik wat dat betreft gewoon voor een reguliere DVB-S2 decoder gaan. Het gehele DVB-S gebeuren in combinatie met een HTPC blijft een hobby aangelegenheid.
Omdat het waarschijnlijk niet meer wordt dan een zeer uitgebreidde satteliet ontvanger, heb je aan een PC misschien net te veel. Je unit hoeft helemaal niet de mogelijkheid te bezitten dat je er de allernieuwste games op kunt spelen ed.. Omdat je al die extra mogelijkheden van de pc tov een DB toch niet gebruikt moet je misschien kiezen voor het gebruiksgemak van een DB...

Verwijderd

Topicstarter
Het aantal uitgangen op de dreambox lijken me wat weinig...
Ik neem aan dat je met de DVI uitgang een prima beeld door kan geven? Het zou zonde zijn als hier het signaal verloren gaat... Maar hoe zit het met de audio? is daar ook een knappe uitgang voor?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 20:23 ]

• nwagenaar

nwagenaar

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:18:
Ik neem aan dat je met de DVI uitgang een prima beeld door kan geven? Het zou zonde zijn als hier het signaal verloren gaat... Maar hoe zit het met de audio? is daar ook een knappe uitgang voor?
De Dreambox 8000 of Dreambox 800 (de PVR-ready HDTV ontvangers van Dreambox) zijn nog niet echt leverbaar. Beide units zijn al tijden aangekondigd maar nog steeds niet leverbaar. Maar op basis van mijn oude Dreambox varianten kan ik wel wat vertellen over de audio output: ze beschikten allemaal over digitale output via SPDIF en reguliere output verliep via SCART.

Als je een HDTV ontvanger wilt op basis van Linux dan zijn op dit moment de Kathrein UFS-910 en de ABCom IPBOX 9000 beschikbaar. De Kathrein is al een geruime tijd op de markt en de huidige images zijn behoorlijk stabiel en kunnen worden uitgebreidt met diverse hobby/educatieve sat mogelijkheden. Tevens kun je met de Kathrein via een externe USB hdd gebruik maken van de PVR mogelijkheden. De IPBOX 9000 is behoorlijk nieuw (sinds begin deze maand leverbaar in NL) en de images/firmware bevatten nog redelijk wat bugs. Maar uit ervaring van een gebruiker heb ik mij laten vertellen, dat het beeld uber is (zowel SD als HDTV) en de PVR functionaliteit werkt goed genoeg, maar echt gebruikwaardig is het nog niet echt.

Als je een reguliere HDTV ontvanger wilt hebben, dan moet je kijken naar de merken Topfield of Homecast. Deze zijn bij de reguliere leveranciers zonder problemen te verkrijgen.

Overigens, ik ben overgestapt vanaf een Dreambox 7020S naar een reguliere HTPC oplossing. Mede omdat ik mijn huidige set van ontvangers, DVD speler en dergelijke wou vervangen voor één oplossing. Een echte mediacenter dus, uiteindelijk niet voor de Microsoft MCE oplossing gekozen omdat de ondersteuning voor DVB-S2 niet aanwezig was. Uiteindelijk ben ik dus geheel overgeschakeld op DVBViewer Pro voor mijn HTPC mogelijkheden. DVD'tje kijken, HDRips bekijken, audio afspelen, TV kijken, etc alles loopt nu over mijn PC en wordt met goede kwaliteit op mijn 32" LCD TV op 1080i afgespeeld. Bovendien, ik kan nu iets opnemen op de commerciele NL omroepen en vervolgens via Digitenne andere zaken bekijken. Op die manier kan ik dus wel verder TV kijken en ben ik niet verbonden aan een reeks zenders op dezelfde transponder :)

[ Voor 20% gewijzigd door nwagenaar op 25-03-2008 22:00 ]

Verwijderd

Nog een opmerking van mij, ik spreek niet uit ervaring, maar als je toch een pc wil gebruiken, als sat-pvr, en Linux, moet je ook eens naar het Myth project kijken, maar met Linux is het wel zo, dat je eerst moet kijken welke hardware daarvoor wordt ondersteund, Vista legt te veel beslag op je hardware performance..:) misschien eerst wat ervaring opdoen met het beroemde Skystar2 kaartje van Technisat ? deze wordt standaard al ondersteund door Linux, de nieuwe distros van Linux zijn nu goed, als je Windows MS kunt installeren, heb je ook geen problemen met Linux,
HDTV > DVB-S2 is ook nog redelijk nieuw, maar de encryptie standaard is wel volwassen geworden, dus als je echt wat wil zien, ben je of lang bezig, of je betaald je scheel....leuke kanalen zoals die van Sky, kun je via "import" van sommige sat handelaren in Nederland krijgen, maar garantie geven ze niet voor dat geld....

Verwijderd

nwagenaar schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:55:
[...]
ik kan nu iets opnemen op de commerciele NL omroepen en vervolgens via Digitenne andere zaken bekijken. Op die manier kan ik dus wel verder TV kijken en ben ik niet verbonden aan een reeks zenders op dezelfde transponder :)
Maar je weet zelf ook wel, dat je met een grote of speciale schotel, met meerdere LNB's ook meer kunt doen , dus ook meerde transponders en verschillende sat's, in combo met switches, meerdere tuners in de PVR...
Een ander aspect is ook dat een Sat DVB-S kaart voor de pc geen draaibare schotel kan aansturen, (er zijn misschien maar enkele uitzonderingen daarop) maar zo'n kaart kan vaak wel een switch aansturen, en zappen gaat dan ook snel...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:18:
Het meeste doe je dan ook volgens mij via de netwerk aansluiting...
veel meer heb je dan ook niet nodig lijkt mij....anders ben je toch weer te veel analoog bezig :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 02:11:
[...]

Het meeste doe je dan ook volgens mij via de netwerk aansluiting...
veel meer heb je dan ook niet nodig lijkt mij....anders ben je toch weer te veel analoog bezig :)
Het lijkt mij toch juist da tje die dreambox onder je tv zet ipv de huidige sat decoder.. Het enige waar je die netwerk aansluiting voor gebruik is toch het wegschrijven van je opnames naar een server (omdat het extra schijfje wat je in je dreambox plant toch vol raakt :p ) en voor de aansturing vanaf een laptop oid..

maja als ik zo hier en daar wat zoek over die dreambox dan lijkt het wel alsof hij nooit meer uitkomt... En als hij wel uit zou komen voordat het decodering/licentie gedoe mbt het uitgaande signaal gefixed is heb je er nog weinig aan denk ik...

Ik begin te twijfelen of dat wel de moeite waard is om er op te wachten.. Eerst maar eens de andere opgenoemde kastjes bekijken :)
Bedankt voor het opnoemen _/-\o_

• nwagenaar

nwagenaar

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 02:05:
[...]
Maar je weet zelf ook wel, dat je met een grote of speciale schotel, met meerdere LNB's ook meer kunt doen , dus ook meerde transponders en verschillende sat's, in combo met switches, meerdere tuners in de PVR...
Een ander aspect is ook dat een Sat DVB-S kaart voor de pc geen draaibare schotel kan aansturen, (er zijn misschien maar enkele uitzonderingen daarop) maar zo'n kaart kan vaak wel een switch aansturen, en zappen gaat dan ook snel...
Tuurlijk kun je met een tweede kaart en een dual-lnb bijvoorbeeld dit realiseren, mits je een duo-LNB gebruikt. Alleen ik maak dus gebruik van de reguliere Technisat Multytenne waarbij ik een single-lnb heb voor het bekijken van de Astra 1,2,3 en Hotbird 13e. Om toch een vorm van twin-tuner te hebben, heb ik dus een extra abo genomen bij Digitenne en een el cheapo USB DVB-T ontvangertje aangeschaft. Dan heb ik een twin-tuner mogelijkheid voor de Nederlandse zenderreeks (iets waarvan ik het meeste opneem). Dit was aanzienlijk goedkoper dan mijn huidige wok te vervangen voor een Duo variant :)

Verder, er zijn diverse kaarten die DISEQC 1.2 of UALS ondersteunen en dit ook in de specs meegeven. Onder andere de KNC1 en Satelco varianten hebben geen problemen met de aansturing van een rotor.
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 08:58:
[...]
Het lijkt mij toch juist da tje die dreambox onder je tv zet ipv de huidige sat decoder.. Het enige waar je die netwerk aansluiting voor gebruik is toch het wegschrijven van je opnames naar een server (omdat het extra schijfje wat je in je dreambox plant toch vol raakt :p ) en voor de aansturing vanaf een laptop oid..

maja als ik zo hier en daar wat zoek over die dreambox dan lijkt het wel alsof hij nooit meer uitkomt... En als hij wel uit zou komen voordat het decodering/licentie gedoe mbt het uitgaande signaal gefixed is heb je er nog weinig aan denk ik...

Ik begin te twijfelen of dat wel de moeite waard is om er op te wachten.. Eerst maar eens de andere opgenoemde kastjes bekijken :)
Bedankt voor het opnoemen _/-\o_
Dat is dus het probleem van de Dreambox 800/8000, al tijden terug aangekondigd maar levering is al meerdere keren uitgesteld.

Ik heb echt goede verhalen gehoord over de Kathrein UFS-910. Zelf ben ik enorm benieuwd naar de IPBOX 9000, alleen dan moet de firmware wel nog verbeteren.

[ Voor 29% gewijzigd door nwagenaar op 26-03-2008 10:09 ]

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
nwagenaar schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:55:
[...]

De Dreambox 8000 of Dreambox 800 (de PVR-ready HDTV ontvangers van Dreambox) zijn nog niet echt leverbaar. Beide units zijn al tijden aangekondigd maar nog steeds niet leverbaar. Maar op basis van mijn oude Dreambox varianten kan ik wel wat vertellen over de audio output: ze beschikten allemaal over digitale output via SPDIF en reguliere output verliep via SCART.

Als je een HDTV ontvanger wilt op basis van Linux dan zijn op dit moment de Kathrein UFS-910 en de ABCom IPBOX 9000 beschikbaar. De Kathrein is al een geruime tijd op de markt en de huidige images zijn behoorlijk stabiel en kunnen worden uitgebreidt met diverse hobby/educatieve sat mogelijkheden. Tevens kun je met de Kathrein via een externe USB hdd gebruik maken van de PVR mogelijkheden. De IPBOX 9000 is behoorlijk nieuw (sinds begin deze maand leverbaar in NL) en de images/firmware bevatten nog redelijk wat bugs. Maar uit ervaring van een gebruiker heb ik mij laten vertellen, dat het beeld uber is (zowel SD als HDTV) en de PVR functionaliteit werkt goed genoeg, maar echt gebruikwaardig is het nog niet echt.

Als je een reguliere HDTV ontvanger wilt hebben, dan moet je kijken naar de merken Topfield of Homecast. Deze zijn bij de reguliere leveranciers zonder problemen te verkrijgen.

Overigens, ik ben overgestapt vanaf een Dreambox 7020S naar een reguliere HTPC oplossing. Mede omdat ik mijn huidige set van ontvangers, DVD speler en dergelijke wou vervangen voor één oplossing. Een echte mediacenter dus, uiteindelijk niet voor de Microsoft MCE oplossing gekozen omdat de ondersteuning voor DVB-S2 niet aanwezig was. Uiteindelijk ben ik dus geheel overgeschakeld op DVBViewer Pro voor mijn HTPC mogelijkheden. DVD'tje kijken, HDRips bekijken, audio afspelen, TV kijken, etc alles loopt nu over mijn PC en wordt met goede kwaliteit op mijn 32" LCD TV op 1080i afgespeeld. Bovendien, ik kan nu iets opnemen op de commerciele NL omroepen en vervolgens via Digitenne andere zaken bekijken. Op die manier kan ik dus wel verder TV kijken en ben ik niet verbonden aan een reeks zenders op dezelfde transponder :)
Op de 8000 kan je een eeuw wachten. Heb uiteindleijk maar de 7025+ genomen.

Trouwens Humax heeft ook een HDTV ontvanger die goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Chadi schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:05:
[...]

Op de 8000 kan je een eeuw wachten. Heb uiteindleijk maar de 7025+ genomen.

Trouwens Humax heeft ook een HDTV ontvanger die goed werkt.
wil je me vertellen hoe je je 7025+ ervaart/Wat je er mee doet en hoe hij bevalt?
Misschien is het voor mij nog wel intressant..

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-02 17:33
Even als aanvulling op het eerder rijtje van software om DVB te kijken: MythTV heeft hier ook volledige ondersteuning voor voor alle DVB standaarden: dvb-s, dvb-s2, dvb-c en dvb-t. Dus wat je ook gebruikt MythTV kan het.

Ik gebruik het zelf met dvb-c en DVB-S2 (beiden dus in HD) en het bevalt erg goed. Om het mijzelf makkelijk te maken heb ik de MyhtTV installatie cd van Ubuntu gebruikt, namelijk MythBuntu (zie www.MythBuntu.com) dit is de meest populaire MythTV installatie cd.

Ter info: MythTV is zo populair dat er diverse distributies voor bestaan, dus kun je kiezen voor het pakket wat je het best past.

• Ximinez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 14:09
vantimmeren schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:52:
Even als aanvulling op het eerder rijtje van software om DVB te kijken: MythTV heeft hier ook volledige ondersteuning voor voor alle DVB standaarden: dvb-s, dvb-s2, dvb-c en dvb-t. Dus wat je ook gebruikt MythTV kan het.

Ik gebruik het zelf met dvb-c en DVB-S2 (beiden dus in HD) en het bevalt erg goed. Om het mijzelf makkelijk te maken heb ik de MyhtTV installatie cd van Ubuntu gebruikt, namelijk MythBuntu (zie www.MythBuntu.com) dit is de meest populaire MythTV installatie cd.

Ter info: MythTV is zo populair dat er diverse distributies voor bestaan, dus kun je kiezen voor het pakket wat je het best past.
Ik zou graag willen weten met welke DVB-S2 hardware je een werkend Mythtv systeem voor elkaar hebt gekregen. Uit diverse fora en uit eigen ervaring kan ik alleen melden dat door onenigheid in het v4l project het niet zo triviaal is om de juiste versies en patches te verzamelen om DVB-S2 te laten functioneren met Mythtv.

Zelf heb ik een TT S3200 welke nu met de gepatchte multiprotocol drivers en de command line tools van dvb-apps werkt echter wil Mythtv (meest recente Mythbuntu release) niet functioneren.

Dus ik ben reuze benieuwd naar jou oplossing.
Pagina: 1