Toon posts:

Dualhead2Go RDP vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een laptop die ik aan wil sluiten op 2 externe schermen, waarbij deze afzonderlijk van elkaar vensters kunnen bevatten. De laptop heeft alleen een DVI of D-SUB uitgang en kan die niet afzonderlijk aansturen.

Als oplossing had ik gekozen voor de DualHead2Go van Matrox. Ik snap alleen niet waarom ze dit dualhead mogen noemen, dualstretch was beter geweest. In plaats van dat je namelijk 2 afzonderlijk aan te sturen monitoren krijgt maakt hij er eigenlijk gewoon 1 groot uitgerekt scherm van.

Met de instellingen kan je er dan wel voor zorgen dat schermen niet centreren in het midden (wat dan onleesbaar wordt door de rand van de monitoren). Ook kan je instellen dat het maximaliseren van programma's op 1 scherm plaatsvind waardoor je inderdaad mooi outlook op je linkerscherm en word op je rechterscherm kan zetten.

Mijn probleem
De rede waarom ik dit eigenlijk heb gedaan is omdat ik op 1 scherm een RDP sessie wil starten naar een externe machine en op het andere scherm lokaal dingen wil doen.

Het probleem is alleen dat de RDP resolutie alleen maar over mijn 2 schermen heen kan vallen in full screen modus. Ik krijg de remote desktop sessie dus niet fullscreen in het linker of rechter scherm terwijl ik nog kan werken in het andere scherm.

Als je hem gewoon net zo groot maakt als 1 scherm dan krijg je enorme schuifbalken wat eigenlijk onwerkbaar is.

Ik heb alle updates etc. gedownload. De laptop gebruikt vista business. Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel / hopelijk een oplossing?