Toon posts:

Ander modem naast experia box gebruiken met IPB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een internetplusbellen abonnement met een KNP Experia box (Speedtouch 780WL), deze heeft helaas de beperkte firmware van KPN, en deze is moelijk/niet te flashen naar de generieke Thomson 780WL firmware. Ik heb van een eerder abonnement nog wel een Speedtouch Home, geflasht naar Speedtouch Pro.
Nu wil ik graag een server draaien achter het modem, en deze server op de modem instellen als default server (DMZ) zodat het publieke IP-adres wordt toegewezen aan de server hier. Op de Experia box kan ik geen DMZ instellen, maar op de Speedtouch Pro wel. Kan ik de Speedtouch Pro niet gebruiken als ADSL modem, waarop mijn server als DMZ is ingesteld, en daarnaast de Experia box nog gebruiken voor het VOIP verkeer?

Verwijderd

nee

Verwijderd

Ik ben hier momenteel ook mee bezig.

Je kan gewoon flashen met de standaard 780WL firmware van speedtouch, geen probleem.

Ook ik wil eigenlijk mijn eigen router achter de 780, waar de rest van de mensen om mij heen direct aan de 780 vast zitten en bij mij er dus een router tussen is geplaatst.

Dat DMZ verhaal gaat dan toch lastig worden, ik zit te denken aan een portforward van alle poorten richting mijn aansluiting/ethernetpoort.

Ik wil meer publieke IP's :P

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-03 21:25

mace

Sapere Aude

je zou kunnen overwegen om een losVOIP kastje aan te schaffen, en die op je oude speedtouch te hangen. Of een ADSL2+ modem te kopen met ingebouwd VOIP. Maar 2 modems op 1 verbinding, nee, dat werkt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door mace op 24-08-2008 23:39 ]