[Vista]foutmelding met opstarten, komt door update?

Pagina: 1
Acties:

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 07:34

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Toen ik net thuis kwam stond de pc vast, heeft nagenoeg de hele dag aangestaan met de laatste paar uur de screensaver.

Het enige wat ik nog kon doen was de restknop indrukken.
Tijdens opstarten van Vista kreeg ik volgende melding te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.mrikkert.tweakdsl.nl/fout.jpg

Dat zegt mij helemaal niks, vervolgens krijg ik de melding dat setpoint (van logitech) opnieuw geinstalleerd moet worden en ook sommige onderdelen van Vista werken niet meer.
Updates die ik voorheen zag en kon doen zie ik nu ook niet meer. Als ik wil checken of er een update is krijg ik de code 800700C1.

Iemand enig idee? Ik tast in het duister.. via Google wordt ik ook niet echt wijzer. :?

Zou het door een update kunnen komen? Ik heb vandaag 1 update gedaan: MS silverlight (ik kan hem niet selecteren om hem te uninstallen)

[ Voor 9% gewijzigd door Magic666 op 23-03-2008 00:11 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
*update* via via heb toch een restore kunnen doen voordat 2 updates zijn geinstalleerd. Helaas met opstarten dezelfde melding.

Iemand een idee?

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Zoek op

http://www.google.com/sea...d=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Dan vind je genoeg informatie over dit probleem.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Atbroker is denk ik corrupted, aangezien hij met een 16! bits subsysteem probleem komt aankarren.

Probeer anders die ATbroker te herstellen van de Vista DVD?

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Op google had ik al gezocht maar echt veel wijzer wordt ik er niet van: schijnt met updates te maken hebben, helaas kan ik de laatste 2 updates niet uninstallen. Zoals gezegd heb ik toch nog een restore point kunnen kiezen voor de updates maar na de herstart komt de melding weer :(

Herstellen van de Vista DVD lijkt me ook de enige oplossing, zij het niet dat we de pc bij mijn neef in elkaar hebben gezet en de DVD daar nog ligt. En hij nu een week op vakantie is :X

Maar misschien dat er een andere workaround is..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens 'sfc' te starten als administrator en laat die eens draaien?

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
ehhh...... ik voel me stom nu: sfc? (heb net sinds een week Vista...bare with me!)

ok: system file checker dus...
Ik laat eerst m'n virusscanner ff zijn werk afmaken (volgens google ook een mogelijk probleem)
Daarna zal ik sfc laten draaien. Ik zal bevindingen daarna posten.

Edit: sfc "laten"draaien (rechtermuisknop, run as administrator) maar ik zie bitterweinig... de harde schijf ratelt wel eventjes maar dat is ook alles.

[ Voor 79% gewijzigd door Magic666 op 23-03-2008 09:57 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
ok.... sfc /scannow laten draaien via de command prompt. Na een paar minuten weet die te melden dat idd en paar bestande corrupt waren maar die kon die niet repareren.

Tevens heeft ie een logfile gemaakt (CBS genaamd) waar ik totaal geen wijs uit wordt. (is me een waslijst ook zeg)

• elevator
  • Niet online

elevator

Welke bestanden waren corrupt en gaf hij enigszins aan waarom hij die niet kon repareren?

SFC checkt eigenlijk alle Windows (!) files tegen een lijst van bekende signatures (dus hij controleert of je Windows nog in tact is). Als SFC dus fouten vind, heb je per definitie een probleem - als SFC die ook nog eens niet kan oplossen is dat eigenlijk raar :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
welke bestanden gaf die in de command prompt niet aan, misschien dat die bestanden wel in die logfile staan maar zoals gezegd is dat een 5mb bestand met weetikhoeveel tekst.

Ik wordt daar iig niet wijs uit.

Vista draait opzich, alleen sommige onderdelen doen het niet, ik krijg dan ook de melding dat er een dll niet meer goed is. Zit niks anders op dan op mijn neef te wachten (die mijn dvd thuis heeft liggen) en Vista er opnieuw op te zetten/erover te zetten :(

Verwijderd

Welke foutmelding krijg je precies dan? En welke onderdelen doen het niet?

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
voor de foutmelding zie eerste post, krijg ik gelijk na opstarten Vista (business).
Vervolgens krijg ik een melding dat setpoint van logitech opnieuw geinstalleerd moet worden en ook van Nero Home krijg ik een melding.

Dingen die het niet meer doen:
- Windows update, krijg opeens een 800700C1 melding.
- onderdelen die het niet doen: magnifier, narrator, windows speech recognition, system restore, task scheduler (zijn geen gekleurde icoontjes meer maar gewoon witte icoontjes)

Edit: updaten lukt nu wel weer?! En heel office ligt op zijn gat.
Dat zijn zo 123 de dingen waarvan ik kan zien dat ze het niet meer doen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Je zou - op eigen risico :P - ook kunnen proberen SP1 er over heen te zetten. SP1 vervangt redelijk wat bestanden, en hiermee zou je dus ook een soort van system repair kunnen doen.

Het is overigens raar dat je 'sfc' niet werkt, het is nog raarder dat je system files uberhaupt corrupt zijn gegaan want daar kom je normaal niet aan. Zomaar Windows er op nieuw over heen zetten vind ik persoonlijk dan ook niet zo'n goed idee, Windows system files gaan niet spontaan corrupt namelijk.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
SP1 staat/stond eral op, vorige week nieuwe pc inelkaar gezet en Vista business (legaal voor het geval men twijfelt) met SP1 erop gezet.

De hele week draaide die goed, tot gisteren... na een paar uur op screensaver (wat ie de hele week al deed) liep Vista na de screensaver spontaan vast. Reset was de enige mogelijkheid en toen die melding.

Daarvoor een aantal programma's geinstaleerd, nero, alcohol120 (niks bijzonders dus) en een aantal vista updates. Waar het dus fout is gegaan is mij een raadsel.

Voor de rest ben ik Vista n00b dus kloten met bestanden/files doe ik gewoonweg niet.

Windows erover heen geen goed idee.... je gaat me toch niet vertellen dat ik een complete format moet gaan doen.....

Nogmaals SP1 erover heen een optie?

• elevator
  • Niet online

elevator

Met geen goed idee bedoel ik - zoek eerst eens uit waarom die bestanden corrupt zijn. Windows corrumpeert zijn eigen system files niet spontaan, dus er moet eigenlijk meer aan de hand zijn :)

Iig, nog een keer SP1 er over heen zou er voor kunnen zorgen dat je files weer integer zijn, dat wel ja :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
SP1 er over heen zal ik wel even doen, in het ergste geval kan ik een image terug zetten die we net na de install gemaakt hebben. Nadeel is wel natuurlijk dat ik weer "alles" opnieuw moet gaan installeren...

Edit: SP1 gedownload en gestart, komt ie met de melding dat SP1 al geinstalleerd staat :/
Kan SP1 dus niet opnieuw installeren...

Zucht.... format c: of image terugzetten zijn, denk ik, nog mijn enige opties...

[ Voor 34% gewijzigd door Magic666 op 24-03-2008 13:50 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Al met al, moest ik dus toch de image terugzetten. En daarmee alles weer opnieuw instaleren....

Rare foutmelding(en) en nog steeds geen idee waardoor die gekomen zijn!
Iedereen iig bedankt voor het meedenken en tips geven.
Pagina: 1