Asus EN8800GT/G/HTDP koeler vervangbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Na een tijdje 'het stille topic' te hebben gevolgd, ben ik onderdelen gaan verzamelen voor een compleet nieuwe en stille pc. Doel was oa om mijn geforce 8800GT te voorzien van een nieuw koelblok, maar hier trad een probleem op. Ik krijg de stock koeler namelijk niet los van de kaart.

De videokaart die ik heb besteld is de Asus EN8800GT/G/HTDP 512MB. Ik ging er vanuit dat ik degene zou krijgen als op het volgende plaatje is te vinden in de pricewatch, en zoals ik hem ook overal op internet kon vinden. De looks van mijn 8800GT komen echter overeen met de volgende, wat volgens mij oorspronkelijk de koeler is voor de 1GB variant.

Goed, geen probleem dacht ik, op de doos en op de kaart staat gewoon dat het een EN8800GT/G/HTDP 512MB is, dus ik ging aan de slag met de schroefjes aan de onderzijde van de kaart los te maken om de stock cooler te verwijderen. De schroefjes waren gelukt, en vol goede moed probeerde ik de heatsink met cooler te verwijderen, maar hier kwam onder geen mogelijkheid beweging in.

Nou vroeg ik mij af, is het eigenlijk wel mogelijk om deze koeler te vervangen? Of is er een of andere idiote chinees geweest die de heatsink met superglue heeft vastgezet :+

Alvast bedankt

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Je hebt deze?:
Afbeeldingslocatie: http://www.finalsense.com/hardware/image/ASUS_%20EN8800.jpg

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Aan de foto te zien heeft Mlancee een 8800GT met een Glaciator koeling.

Waarom wil je deze vervangen? deze is qua stilte al beter dan de single-slots.
En welke koeling ga je er op zetten? de Arctic Cooling Accelero S1 of de Thermalright HR-03 GT (of weer een andere)?

Heb je wel alle schroeven losgedraaid? misschien een foto van de onderkant van je kaart kan handig zijn. Ook door rustig draaien (niet trekken) van de koeler kan je hem eventueel loskrijgen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• MrJames

MrJames

-/

Ik heb hier een EAHD3780 en die heeft dezelfde koeler. Je moet eerst schroefjes achter los halen daarna de zogenaamde 'afstandbusjes'.

De eerste keer is het bij mij ook niet gelukt maar de tweede keer wel.

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Schijnbaar. Ik kan mij niet herinneren dat er met grote letters TOP op de doos stond, maar het zou inderdaad kunnen. Dat verklaart dan deze groter koeler.
Wiethoofd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 01:27:
[...]

Aan de foto te zien heeft Mlancee een 8800GT met een Glaciator koeling.

Waarom wil je deze vervangen? deze is qua stilte al beter dan de single-slots.
En welke koeling ga je er op zetten? de Arctic Cooling Accelero S1 of de Thermalright HR-03 GT (of weer een andere)?

Heb je wel alle schroeven losgedraaid? misschien een foto van de onderkant van je kaart kan handig zijn. Ook door rustig draaien (niet trekken) van de koeler kan je hem eventueel loskrijgen.
De rede dat ik hem wil vervangen is omdat ik graag een zo stil mogelijk systeem wil. Ik heb al een lekker decadent koelblok op m'n processor :9 (thermalright ultra-120 extreme) en wilde boven de videokaart dan inderdaad de Thermalright HR-03 GT monteren (en semi-passief laten koelen door de fan op de ultra extreme).
Aan de onderkant van de kaart zitten 6 schroeven, 2 daarvan zijn voor de heatsink aan de zijkant van de kaart (deze heb ik dan ook niet los gemaakt) en 4 schroeven zijn voor de middelste heatsink, de glaciator dus. Het zijn allemaal schroeven met een veersysteem. Ze grijpen vast in koperen buisjes, die vanaf de heatsink tot de kaart loopt. Een van deze 4 buisjes kun je ook zien op de volgende foto van de EAHD3780 welke dezelfde koeler heeft.
MrJames schreef op zondag 23 maart 2008 @ 01:55:
Ik heb hier een EAHD3780 en die heeft dezelfde koeler. Je moet eerst schroefjes achter los halen daarna de zogenaamde 'afstandbusjes'.

De eerste keer is het bij mij ook niet gelukt maar de tweede keer wel.
De afstandbusjes waar jij het over hebt zijn die koperen buisjes waar de schroeven in zitten? En hoe moet ik deze dan los krijgen? :)

• MrJames

MrJames

-/

Je moet eerst de 4 schroefjes los halen. Daarna met een tang rustig los draaien de busjes. Die busjes zitten ook vastgedraaid in de kaart zelf.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

en ik heb ook een TRUE op m'n processor en dan de HR-03 GT naar de bovenkant (dus om de kaart heen)

TRUE HR-03 GT en 2x Scythe Ultra Kaze 1000

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

L.O.M.P man, wat zijn je temps met die koelers?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dreameater schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:52:
L.O.M.P man, wat zijn je temps met die koelers?
offtopic:
Temps vermeld: idle/load
CPU was: 41/63 (nooit stockkoeling gebruikt, was met Zalman CNPS9500AM2)
CPU is: 37/54

GPU is: 41/57 (nooit stockkoeling gebruikt)

CPU: AMD Athlon X2 4800+ AM2 (2,5GHz) @ 2,75GHz
GPU: Asus 8800GT (C/S/M) stock 600/1500/900 naar 684/1782/950

Pagina: 1