Toon posts:

DVI Out installeren op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Asus W3V met VGA out en s-video. Het probleem is dat ik mijn laptop op mijn lcd wil aansluiten, maar ik dus geen dvi out heb. De bedoeling was om hd films op me tv af te spelen via mijn laptop. Is het mogelijk om alsnog een dvi-out te installeren op mijn laptop. Had iets vaags gelezen of een PCMCIA kaart met DVI-out. Kan dat? In mijn laptop zit trouwens een ati mobility x600. Specs: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2375

Of zit ik nu met gebakken peren?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Is er geen dockingstation verkrijgbaar voor je laptop?

Meeste merk laptops (ik weet dus niet of Asus daar onder valt) zoals HP, Compaq, IBM, Toshiba, Dell, hebben wel dockingstations.

Als je je laptop aansluit op zo'n dockingstation heb je ineens veel meer aansluitingen erbij.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zeker weten dat je LCD geen VGA-aansluiting heeft naast een DVI-ingang? Dat komt namelijk bijna nooit voor.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:54:
Zeker weten dat je LCD geen VGA-aansluiting heeft naast een DVI-ingang? Dat komt namelijk bijna nooit voor.
ik heb mijn laptop nu niet bij me maar in de review staat dit: "All ports seem to work just fine, though it would have been nice if there was a ]DVI out and a PCI Express slot"

dus ik neem aan van niet. Kan me ook niet herinnerne dat er een dvi-out opzit. Laptop is toch alweer ene paar jaartjes oud

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja, dat is de laptop. Ik bedoelde je beeldscherm :)

Behalve als het een Apple-scherm is (maar die dingen hebben vaak ook geen DVI) hebben ze vrijwel altijd een VGA-aansluiting naast DVI.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op zondag 23 maart 2008 @ 00:31:
Ja, dat is de laptop. Ik bedoelde je beeldscherm :)

Behalve als het een Apple-scherm is (maar die dingen hebben vaak ook geen DVI) hebben ze vrijwel altijd een VGA-aansluiting naast DVI.
oh sorry ik heb je bericht niet goed gelezen. Maar ik wil graag mijn laptop via hdmi/dvi aansluiten op de lcd omdat ik graag hd content wil afspelen. VGA heeft te weinig bandbreedte om hd af te spelen...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 01:25:
[...]

oh sorry ik heb je bericht niet goed gelezen. Maar ik wil graag mijn laptop via hdmi/dvi aansluiten op de lcd omdat ik graag hd content wil afspelen. VGA heeft te weinig bandbreedte om hd af te spelen...
VGA kan ook gewoon de HD resolutie aan. Mijn inmiddels 9 jaar oude Diamond Viper V550 met alleen VGA out (DVI was er nog niet eens, of iig alleen voor pro's) had al ondersteuning voor een resolutie van 2560x1600 oid. Hoger als full HD dus.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je chipset specs

Visual Display Flexibility
Flexible and easy-to-use interface for multiple display settings
LCD-EE™ [b]display engine allows for support of the latest high resolution and wide-screen notebook displays such as WUXGA (1920x1200) and QXGA (2048x1536). [b]
Improved scaling of desktop resolution to full panel sizes
Improved video quality through compensation for LCD latency
165 MHz integrated TMDS transmitter, for support of DVI Digital Flat Panels at up to UXGA resolution (1600x1200)
Integrated TV-Out Encoder
Dual RAMDACs at speeds of 400MHz
Integrated HDTV encoder, supporting component output (YPbPr) for both North American and Japanese D-link connectors

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 23 maart 2008 @ 11:58:
je chipset specs

Visual Display Flexibility
Flexible and easy-to-use interface for multiple display settings
LCD-EE™ [b]display engine allows for support of the latest high resolution and wide-screen notebook displays such as WUXGA (1920x1200) and QXGA (2048x1536). [b]
Improved scaling of desktop resolution to full panel sizes
Improved video quality through compensation for LCD latency
165 MHz integrated TMDS transmitter, for support of DVI Digital Flat Panels at up to UXGA resolution (1600x1200)
Integrated TV-Out Encoder
Dual RAMDACs at speeds of 400MHz
Integrated HDTV encoder, supporting component output (YPbPr) for both North American and Japanese D-link connectors
er staat dus wel dat het mogelijk is om via DVI je laptop om je lcd aan te sluiten maar hoe krijg ik nu een DVI OUT poort op mijn laptop?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee dit zijn je chipset features

de enige mogelijkheid zou nog een docking bay kunnen zijn zoals hierboven vermeld
maar dan nog via dvi zou je geen hd kunnen trekken max 1600x1200 volgesn de specs

Iperf

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 22:06
Nee het is IMHO niet mogelijk om een extra poort toe te voegen of je moet een docking station gebruiken. Daarnaast kan je laptop gewoon 1080i/p afspelen via VGA op je LCD (TV).

Overigens neem ik aan dat je geen BluRay of HD-DVD speler hebt, want dan heb je wel HDCP nodig, maar anders niet en is een VGA aansluiting zeker voldoende!

Mocht je nou geen VGA aansluiting hebben, koop dan een VGA-DVI kabel oid.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zag in een ander topicje een vga -> dvi kabel voor 12, eurotjes .. kwist eigenlijk niet dat dat kon
(dan loop je nog steeds wel tegen het hdcpp probleem aan, mit sdat van toepassing is)

dom van me 8)7 hierboven

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 23-03-2008 20:34 ]

Iperf

Verwijderd

http://www.belkin.com/pre...otebookExpansionDock.html

Belkin heeft zo'n ding mits je een ExpressCard aansluiting hebt. Als je een beetje rondleest op 't Internet schijnt de kwaliteit niet echt super te zijn.

http://www.engadget.com/2...-xg-station-external-gpu/

Asus heeft er ook eentje, heb alleen geen idee of deze dingen uberhaupt te verkrijgen zijn. Ik zou er ook wel eentje willen die *wel* goed werkt en heel simpel is met intel x3100 ofzo ;)

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

fish schreef op zondag 23 maart 2008 @ 20:33:
ik zag in een ander topicje een vga -> dvi kabel voor 12, eurotjes .. kwist eigenlijk niet dat dat kon
Heel leuk, maar daar heb je dus helemaal niks aan. Zo'n kabel gebruik je om een VGA-monitor aan te sluiten op DVI-I. De kabel doet niks anders dan de analoge video-pinnetjes van DVI-I herleiden naar een VGA-stekker.

Met dezelfde kabel kun je natuurlijk proberen om van een analoog signaal opeens iets digitaals te maken, maar dat kun je blijven proberen totdat je een ons weegt :z

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gizz schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:04:
[...]

Heel leuk, maar daar heb je dus helemaal niks aan. Zo'n kabel gebruik je om een VGA-monitor aan te sluiten op DVI-I. De kabel doet niks anders dan de analoge video-pinnetjes van DVI-I herleiden naar een VGA-stekker.

Met dezelfde kabel kun je natuurlijk proberen om van een analoog signaal opeens iets digitaals te maken, maar dat kun je blijven proberen totdat je een ons weegt :z
quote van de site
Value VGA stekker (M) - DVI stekker (M) aansluitkabel, 2 Meter.

Bedoeld om een TFT / LCD beeldscgerm met DVI aansluiting aan te sluiten op een computer met de klassieke 15 polige VGA aansluiting.

Lengte 5 Meter.

Iperf

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kan zo zijn, maar technisch kan dat helemaal niet met een kabeltje. Dan heb je echt een apart kastje nodig wat een analoog signaal omzet naar digitaal, want dat los je niet op met een verloopstekkertje. Misschien dat die kabel gewoon het analoge gedeelte van DVI-I pakt, maar dan kun je net zo goed een VGA-VGA kabel gebruiken (wat de TS niet wil, want hij wil het digitaal).

Verder staan er wel meer gekke dingen op die site, want is het nu een kabel van 2 of 5 meter? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 24-03-2008 10:45 ]

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-01 22:17
Je hebt een aantal versies van DVI waaronder een digitale en een analoge. Met die verlooopstekker kan je waarschijnlijk alleen je VGA omzetten naar analoog DVI. Als je LCD alleen digitaal wil hebben, kan je er inderdaad niets mee. Als je LCD analoog wil hebben en geen VGA aansluiting heeft, dan heb je er wel wat aan. Zie voor de verschillende DVI aansluitingen ook Wikipedia: Digital Visual Interface

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien is zoiets een optie: Belkin ExpressPort Docking Station Kost je zo'n 200 dollar. Al vind ik persoonlijk dat Belkin de zelfde low-budget en dus ook low-quality is als een merk zoals Trust / Target / Sitecom.

Een andere optie is om de VGA signaal om te zetten naar DVI, maar zo'n kastje kost je al snel 300 dollar (toevallig gisteren nog gevonden).

VGA heeft daarbij bandbreedte genoeg voor Full-HD, deze resolutie is maar 1920 x 1080, en dat haalt een ouwe CRT 17" ook met gemak op VGA. Maar op de specs van je laptop zie ik wel dat je maar weinig (shared) ram op de videokaart hebt, maar 64MB.

Die docking station van Belkin zal ongetwijfeld werken, maar over de kwaliteit durf ik niets te zeggen, al heb ik niet zo'n hoge pet op van dat merk, en kan je onderhand een dedicated nieuwe machine kopen voor je HD-spel voor net wat meer knaken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys!! ik wist niet dat vga ook hd aan kon. Ik koop dat wel een vga-vga kabeltje of vga-dvi. Ik snap inderdaad dat je een analoog signaal niet dmv een kabeltje om kan zetten naar digitaal. Dan wordt het voor mij gewoon maar een analoog signaal op de tv. Is het kwaliteitsverschil trouwens groot tussen een analoog vga-vga/dvi signaal en een digitaal dvi signaal?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee,

je zal wel snel het vershil merken tussen een goede kabel, een een prutskabel.
dan heb ik het niet over monsterkabels goldplated shit etc. dat is imho over the top

maar gewoon een fatsoenlijk afgeschermde kabel werkt gewoon goed.
hoe herken je dat ?. in praktijk zijn zee wat dikker . maar dat is geen garantie.

maar je ziet het gauw genoeg als je een slechte hebt. met een fatsoenlijke kabel (dus niet een dure)
werkt het gewoon goed

Iperf

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:18

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica