Toon posts:

BOOT delay van 3 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar topics doorgelezen maar mijn probleem ben ik daar niet tegen gekomen.

Het zit zo:

Nadat ik mijn CPU had overgeklockt -met slechts 0.33Mhz- merkte ik dat als ik de PC opstart, dat er een soort van delay komt. Na het drukken op de knop gaat ie wel aan en bijna onmiddelijk weer uit. Vervolgens gaat de PC na 3 seconden weer aan en start ie op. Ik vermoed dat het iets met de voeding te maken heeft (ik had een 500W).

Echter, een tijd terug had ik een nieuw voeding gekocht, een 620W en het probleem blijft zich voordoen.
(Ik heb niet door de delay een nieuw voeding gekocht maar omdat ik in de toekomst wil uitbreiden.)

Zou het helpen als ik de voltages verander in de BIOS?

Verwijderd

Staat de overklok er dan nog?

Bij mij gebeurt dit namelijk als er een slechte overklok is. De pc start dan heel kort op (om settings terug op default te zetten) sluit direct terug af en start dan na een paar seconden terug op met default settings, dus zonder overklok.

Hoe kun je trouwens per 0.33MHz instellen?

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Heb je die overclock ook gewoon weer ongedaan gemaakt?

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
De overclock is (voor zover ik weet) nog steeds actief. Als ik op het icoon van 'Deze Computer' klik, dan op eigenschappen, zie ik dat er naast 2.66 Ghz gewoon 2.93 Ghz staat.

Mijn CPU draait standaard op 2.66 Ghz, maar ik heb het tot 2.93 Ghz geklockt door mijn FSB iets te verhogen. Dat is niet zo veel, dus het lijkt mij raar dat de voeding of iets anders daar moeite mee heeft. Ik denk niet dat het een slechte overklock was want ik heb het daarna nog met Prime95 getest en alles bleek stabiel te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 21:24 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:58

Dark

who tweaked the light?

is normaal op veel moederborden... soms kan je in bios instellen hoe het booten moet gaan, en kan je die reboot omzeilen.

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 21:46:
is normaal op veel moederborden... soms kan je in bios instellen hoe het booten moet gaan, en kan je die reboot omzeilen.
Maar voor de OC gebeurde dat niet.. na OC ineens wel. Wat kan dat betekenen dan?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat moet u de mogenlijkheid geven om de OC af te zetten. Moest er iets misgaan.

En het is Ghz, niet Mhz!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:55:
Dat moet u de mogenlijkheid geven om de OC af te zetten. Moest er iets misgaan.

En het is Ghz, niet Mhz!
Er gaat niks mis, want nadat ik mijn CPU heb over geklockt, heb ik gelijk met Prime95 verschillende stress tests laten uitvoeren en wel voor 12 uur lang. Alles draait soepel en perfect. Ik denk dat het met voltages te maken heeft. Misschien eens wat voltages verhogen..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:44
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 00:26:
[...]

Er gaat niks mis, want nadat ik mijn CPU heb over geklockt, heb ik gelijk met Prime95 verschillende stress tests laten uitvoeren en wel voor 12 uur lang. Alles draait soepel en perfect. Ik denk dat het met voltages te maken heeft. Misschien eens wat voltages verhogen..
Het geeft je de mogelijkheid om je OC ongedaan te maken ALS het misgaat.

Dat wil niet zeggen dat het misgaat natuurlijk.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:58

Dark

who tweaked the light?

nadat de power eraf is geweest start het systeem start op met normale settings, dan worden de overclock en het voltage toegepast en start het systeem opnieuw. niks bijzonders hoort gewoon bij de intel chipset.
Somehow it’s a “characteristic” of Intel chipset when overclocking… it will shutdown after tweaking. For that, DFI has 2 different modes to chose:
Mode 1) when the system was boot-up, it will run a little “diagnose”.
If the CPU frequency doesn’t change too much, it will skip the “shutdown” function and rewrite the clock generator directly.
Mode 2) no matter how little the CPU clock or DRAM’s ratio has been changed,
the system still “shutdown” and reboot by itself

[ Voor 66% gewijzigd door Dark op 23-03-2008 00:54 ]

Pagina: 1