Sinds dat het alle stopcontacten hier in huis geaard zijn hebben wij last van de bekende 50Hz brom over de televisieluidsprekers. Wanneer wij onze TV analoog aansluiten op onze versterker bromt de versterker vrolijk mee.
Echter:
- We hebben de brom alleen maar als we naar een apparaat kijken die over SCART loopt, dus de PVR of de DVD Speler (Bij de PVR niet zo hard, bij de DVD Speler vrij hard)
- We hebben de brom niet wanneer we gewoon analoge TV kijken.
Ik heb daarop de FAQ gelezen:
Kan ik dit probleem dan gewoon oplossen met een mantelstroomfilter op de CAI aansluiting of moet ik dan het probleem ergens anders zoeken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Echter:
- We hebben de brom alleen maar als we naar een apparaat kijken die over SCART loopt, dus de PVR of de DVD Speler (Bij de PVR niet zo hard, bij de DVD Speler vrij hard)
- We hebben de brom niet wanneer we gewoon analoge TV kijken.
Ik heb daarop de FAQ gelezen:
Als wij de CAI eruit trekken is de brom inderdaad weg. Maar als ik één van de SCART stekkers eruit trek is de brom ook verdwenen! (Dus of de PVR scart of de DVD scart eruit).Ik heb last van een ENORME brom als ik mijn pc op mijn hifi aansluit
Je hebt last van een aardlus, als je de TV kabel eruit trekt, heb je er waarschijnlijk veel minder last van. Mogelijke oplossingen zijn:
• De TV galvanisch scheiden van het kabelnet, door een scheidingsfilter (mantelstroomfilter) te plaatsen bij de Tv/radio-hoofdaansluiting. Geschikt hiervoor zijn oa. Electronica-online art.nr. A.9114002 en de Conrad art.nr's 940200 en 940456, maar ook je lokale electronica, TV/AV-shop moet wel het één en ander in de handel hebben.
• Een optische kabel te gebruiken om je PC digitaal aan te sluiten op de versterker.
Kan ik dit probleem dan gewoon oplossen met een mantelstroomfilter op de CAI aansluiting of moet ik dan het probleem ergens anders zoeken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.