Beste mensen,
Na veel gezeur binnen mijn huidige configuratie vond ik het vandaag tijd worden voor een nieuwe installatie van Windows XP
Situatie deze morgen:
A8N-SLI
2x S-ATA 250 gig als losse schijven (Boot)
2x P-ATA 160 gig in RAID 0 (Promise 2000XT controller) (Opslag)
Gewenste/gerealiseerde situatie:
A8N-SLI
2x S-ATA 250 gig in RAID 0 (NVraid controller) (Boot)
2x P-ata 160 gig in RAID 0 (Promise 2000XT controller) (Opslag)
Wat heb ik gedaan om dit te bewerkstelligen:
Ik heb de configuratie van beide Arrays bekeken en hieruit blijkt dat ze beide ingesteld staan als bootable array. Ik heb de promise configurator benaderd en geprobeerd de boot optie uit te schakelen maar dit is helaas niet gelukt.
In de bios is enkel in te stellen dat de pc van een scsi adapter op dient te starten. Het is dus helaas niet mogelijk om te kiezen welke dit moet zijn.
Mijn vraag is: Hoe kan ik ervoor zorgen dat beide controllers blijven werken zoals ze nu doen zonder dat er data verloren gaat.
Mijn 2de vraag is: Los ik het probleem op door op de Promise controller een nieuwe array aan te maken die niet bootable is. Deze vraag stel ik omdat het erop lijkt dat de Promise controller de andere controller overruled.
Mijn 3de vraag is: Zie ik nog punten over het hoofd waardoor ik dit probleem simpel en snel kan verhelpen?
Ik zou echt super geholpen zijn met jullie hulp. Ik sta dan ook open om ideeen te proberen!
Na veel gezeur binnen mijn huidige configuratie vond ik het vandaag tijd worden voor een nieuwe installatie van Windows XP
Situatie deze morgen:
A8N-SLI
2x S-ATA 250 gig als losse schijven (Boot)
2x P-ATA 160 gig in RAID 0 (Promise 2000XT controller) (Opslag)
Gewenste/gerealiseerde situatie:
A8N-SLI
2x S-ATA 250 gig in RAID 0 (NVraid controller) (Boot)
2x P-ata 160 gig in RAID 0 (Promise 2000XT controller) (Opslag)
Wat heb ik gedaan om dit te bewerkstelligen:
- In de bios de raid geactiveerd voor de 2 S-ATA schijven.
- Hierna een reboot uitgevoerd.
- Installatie succesvol en in een vlot tempo uitgevoerd na loskoppelen Promise raid controller.
- Promise controller aan en NVraid Controller uit --> Opties te zien van de Promise Controller
- Promise controller aan en NVraid Controller aan --> Opties te zien van de Promise Controller
- Promise controller uit en NVraid Controller aan --> Opties te zien van de NVraid Controller
Ik heb de configuratie van beide Arrays bekeken en hieruit blijkt dat ze beide ingesteld staan als bootable array. Ik heb de promise configurator benaderd en geprobeerd de boot optie uit te schakelen maar dit is helaas niet gelukt.
In de bios is enkel in te stellen dat de pc van een scsi adapter op dient te starten. Het is dus helaas niet mogelijk om te kiezen welke dit moet zijn.
Mijn vraag is: Hoe kan ik ervoor zorgen dat beide controllers blijven werken zoals ze nu doen zonder dat er data verloren gaat.
Mijn 2de vraag is: Los ik het probleem op door op de Promise controller een nieuwe array aan te maken die niet bootable is. Deze vraag stel ik omdat het erop lijkt dat de Promise controller de andere controller overruled.
Mijn 3de vraag is: Zie ik nog punten over het hoofd waardoor ik dit probleem simpel en snel kan verhelpen?
Ik zou echt super geholpen zijn met jullie hulp. Ik sta dan ook open om ideeen te proberen!