[POP3] Kan je mail op server laten staan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Topicstarter
Hallo allen,

Ik vroeg mij af of je met een email client (e.g. Outlook[Express] / MS Live Mail) deze zo kunt instellen dat deze de email wel ophaalt van de mail-server (POP3) maar deze niet delete.
(momenteel staat MS Live Mail geinstalleerd)

De reden hiervoor is dan mijn ouders graag thuis met een email client werken ipv webmail terwijl beiden soms (apart) van elkaar ook in het buitenland kunnen zitten, vanwaar ze dus web-mail moeten gebruiken. Het vervelende dan is dat op het moment dat iemand dus de email client heeft gebruikt, alle emails verwijderd worden (en dus ook niet meer zichtbaar zijn via web-mail). Dit terwijl er dus mail tussen kan zitten die voor beide partijen interessant zijn.

Update
Na aanleiding van een paar opmerkingen hieronder:
Hoe dien ik dit precies in te stellen bij bovenstaande email clients (of moet ik hiervoor een andere client gebruiken)

Alvast bedankt,

Eize

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 20084 op 22-03-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57

TF

bla bla

dat kan....totdat je limiet overschreden dreigt te worden. Maar daar krijg je meestal melding van. Je moet natuurlijk wel op zijn tijd watmail weggooien

maar verder...geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 13:22
Anoniem: 20084 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:41:
Hallo allen,

Ik vroeg mij af of je met een email client (e.g. Outlook[Express] / MS Live Mail) deze zo kunt instellen dat deze de email wel ophaalt van de mail-server (POP3) maar deze niet delete.
(momenteel staat MS Live Mail geinstalleerd)

De reden hiervoor is dan mijn ouders graag thuis met een email client werken ipv webmail terwijl beiden soms (apart) van elkaar ook in het buitenland kunnen zitten, vanwaar ze dus web-mail moeten gebruiken. Het vervelende dan is dat op het moment dat iemand dus de email client heeft gebruikt, alle emails verwijderd worden (en dus ook niet meer zichtbaar zijn via web-mail). Dit terwijl er dus mail tussen kan zitten die voor beide partijen interessant zijn.

Alvast bedankt,

Eize
Kijk naar de mogelijkheden van IMAP, in plaats van POP3. Met deze protocol synchroniseer je alleen met de server, dus blijft inderdaad alles netjes op de server staan. Hier moet echter wel ruimte voor zijn! (gebruik het zelf in combinatie met Gmail, werkt perfect! :) )

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, maar zouden jullie meteen ook kunnen aangeven hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen?
Ondertussen kijk ik even naar IMAP mogelijkheiden in MS Live Mail... maar ik ben een beetje een n00b op dit gebied :)

Thx anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt POP3 idd wel op de server laten staan door dat in je mailprogramma in te stellen. In outlook express heet dat 'leave a copy on server' en in Thunderbird 'leave messages on server'. Dit staat gewoon ergens waar ook de instellingen staan voor het mailserveradres, naam, wachtwoord e.d. (of zelf even wat rondklikken tot je het gevondne hebt). MS Live mail wat je noemt ken ik niet. Nadeel is wel dat de meeste provider pop3-accounts maar max. 20MB oid bieden, dus je inbox is zo vol. Je kunt dan beter overstappen naar bijv. Gmail, dan blijft het altijd op de server staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 22-03-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:00
Nog een kleine aanvulling: Bij de Outlook (weet niet hoe dit bij andere clients is) kun je ook instellen om het een x aantal dagen op de server te bewaren. Dit kun je dan op een maand, 3 maanden, jaar, net wat je zelf handig vind instellen. Dan loopt je account ook niet vol.

Hoe dit moet? Kijk even in de help van je mailclient, dit zit in de instellingen van je pop-account maar de help helpt je hier wel uit denk ik (of klik even de diversen schermpjes door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:38

Fiber

Beaches are for storming.

In Outlook Express: Ga naar de bovenste menubalk, kies Extra, kies dan Accounts, tabblad E-mail, enkel-klik het betreffende account aan. (naam wordt blauw)
Klik dan, in de kolom rechts, op Eigenschappen. Kies tabblad Geavanceerd en zet een vinkje bij "Een kopie van berichten op de server achterlaten" En klik op OK. Daaronder staan ook nog enkele opties voor wanneer de berichten dan wel verwijderd zouden moeten worden. Dit zou moeten werken. Succes! ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Pagina: 1