Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
LS,

Ik heb WinXP geinstalleerd op een nieuwe PC en ben dit naar mijn voorkeuren gaan inrichten. Een snelkoppeling werkte op gegeven moment niet meer waardoor ik de optie "openen met" heb ingevuld met het programma Zend Studio.

Gevolg: Álle programma's openen met Zend Studio.

Wil ik regedit openen? Hij opent Zend Studio en zegt dat die niet weet wat die met een exe moet doen.
Wil ik msconfig openen? Zelfde.
Zelfde geldt voor bijna alle uitvoerbare bestanden, mijn browser is een van de weinigen die nog werken.

Heb al file extension fixes gedraait voor Windows XP (lnk/exe bestanden), en dit werkt niet. Verder kan ik niet zoveel omdat ik regedit ook op geen enkele manier in kan.

Iemand die een idee heeft hoe ik dit op kan lossen zonder opnieuw te installeren?

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Als je kijkt bij Explorer -> Extra -> Mapopties -> Bestandstypen, staat daar misschien de extensie EXE gekoppeld aan Zend Studio ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
Nope, Zend Studio staat er niet eens. Kan het ook niet verwijderen want de uninstaller of zelfs het Software item in het configuratiescherm wil die er mee openen.

Heb de referentie er naar nu overal wel weggekregen maar nog steeds zegt die bij elk .exe programma:
Windows weet niet waar die dit mee moet openen.

[ Voor 32% gewijzigd door drGoeroe op 22-03-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
Als ik inlog als administrator werkt alles wel prima.. Iemand een oplossing om het ook onder mijn eigen account werkende te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Als het niet te veel moeite is gewoon alleen je account verwijderen en een nieuwe aanmaken.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Na een verse installatie staat systeemherstel altijd aan, tenzij iemand het heeft uitgezet (wat gezien de ruimte die het inneemt niet handig is).

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

drGoeroe schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:41:
Als ik inlog als administrator werkt alles wel prima.. Iemand een oplossing om het ook onder mijn eigen account werkende te krijgen?
Via administrator Zend Studio verwijderen mbv Revo Uninstaller, opnieuw inloggen op je normale account en dan Zend Studio opnieuw installeren als je koppelingen ed weer werken.

{revo uninstaller is gratis!, deze kan je deinstallatie triggeren en scant na de deinstallatie op overgebleven registersleutels en bestanden zodat die eventuele koppeling naar zend studio verwijderd wordt} Je kan de portable versie hier] downloaden zodat je niets hoeft te installeren

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens naar dit topic: [XP] Alles opent in .txt* ?
Pagina: 1