Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dynamische uitkomst

Pagina: 1
Acties:

• Preimel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34
Hey,

Ben bezig aan een schoolwerkstuk waarbij ik een website moet coden met een systeem dat dynamische resulaten kan geven op basis van gegeven antwoorden, denk een beetje aan een quiz.

Het meeste van de website is af maar dit systeem met dynamische antwoorden zorgt nog steeds voor flinke hoofdpijn.

Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet gaan coden en vraag me daarom af op iemand van jullie me een handje kan helpen?

Dean.

Doe Praemel!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
Ik snap je vraag niet precies. Maar als je het over een quiz hebt, gaat mijn idee al snel naar antwoorden van een gebruiker opslaan ( danwel cookies,session,temp DB tabel ), en aan de hand hiervan een resultaat genereren.

Ik zie hier trouwens ook geen taal waarin je het dynamisch gedeelte wilt programmeren, of ben je daar ook nog niet over uit?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41

Onbekend

...

Wat heb je nu wel al voor elkaar?
En wat heb je geprobeert?

Met zo weinig informatie kunnen we ook niet zoveel mee....

Moeten de quiz resultaten apart opgehaald worden (Ajax)?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om aan te geven in welke taal dat je het wilt gaan doen, en of het nodig is om het op te gaan slaan.

Wat bedoel je precies met dynamische antwoorden? Moet enkel het eindresultaat afhankelijk zijn aan wat je hebt ingevoerd, of zijn de vragen die je krijgt ook afhankelijk van wat je als input hebt gegeven?
In het eerste geval is het natuurlijk redelijk makkelijk, houdt gewoon de score bij in een variabele en op het einde geef je iets weer aan de hand van die variabele.

Maar ben eens iets duidelijker met wat je wilt gaan doen, want je kunt alle kanten uit.

• Preimel
Excuses voor de onduidelijkheid, het gaat om een zelf diagnose site (had quiz aangegeven omdat het me lijkt dat dit ongeveer hetzelfde principe is). De gebruiker geeft dus aan welke symptomen wel en welke niet aanwezig zijn waarna er een diagnose gevormt moet worden.

(Achtergrond informatie van gebruiker ->Opslaan, Symptomen ->Opslaan, Diagnose op basis van achtergond informatie en symptomen)
De code voor de checkboxes etc is al klaar maar ik moet het dus allemaal nog linken en en uitkomst laten maken.

Ik werk met XHTML dus het liefst met deze maar sta ook voor andere open.
Hoop dat ik nu niets vergeet,

Dean.

[ Voor 9% gewijzigd door Preimel op 22-03-2008 15:59 ]

Doe Praemel!

Verwijderd

Dat zul je sowieso met een serverside taal als bijvoorbeeld PHP moeten doen en een database om het op te slaan. Met HTML kun je alleen maar de presentatie van je website regelen.

Toch lijkt het me sowieso niet verstandig om een site te maken waarbij mensen zelf een diagnose kunnen ophalen ;).

• Preimel
@Sandra, daar is natuurlijk over te discussieren maar het ik twijfel of het ooit online komt, het is zoals ik al had aangeven een werkstuk voor school.

Dean

Doe Praemel!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:00:
Dat zul je sowieso met een serverside taal als bijvoorbeeld PHP moeten doen en een database om het op te slaan.
Je zou het ook in Javascript kunnen doen, dat clientside is. Maar het is maar net of je de data op wilt slaan etc.
In elk geval heb je gelijk, met enkel (X)HTML kom je er niet.

Het is verder redelijk eenvoudig, aan de Je zet een database* op met een tabel met alle symptonen, een tabel met alle diagnoses en een koppeltabel waarin je koppelt welke symptonen naar welke diagnose kunnen wijze. Na het invullen pluk je de symptonen die gekozen zijn uit je koppeltabel en op die manier heb je daar de diagnoses bij.

*- je zou dit zelfs nog in een Javascript array kunnen doen.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:06:
Je zou het ook in Javascript kunnen doen, dat clientside is. Maar het is maar net of je de data op wilt slaan etc.
Een paar posts terug schrijft Preimel dat het opgeslagen moet worden ;).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:08:
[...]

Een paar posts terug schrijft Preimel dat het opgeslagen moet worden ;).
Ach, ook met javascript kun je een mysql connectie maken, dus dat is het probleem niet.

Ik denk alleen dat de TS aan moet geven met welke tall hij overweg kan, ik kan wel ASP gaan aanraden bijvoorbeeld, maar als hij daar nog nooit mee gewerkt heeft zijn er wellicht betere oplossingen.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:11:
Ach, ook met javascript kun je een mysql connectie maken, dus dat is het probleem niet.
Dat lijkt me niet zo veilig eerlijk gezegd.

• Preimel
@Terw, op het moment alleen XHTML dus ik zal toch een andere taal moeten gaan bestuderen, ASP it is?

Dean.

Doe Praemel!

Verwijderd

Zou kunnen, hangt er ook vanaf wat jouw server ondersteunt. En natuurlijk welke taal je zelf het liefst gaat leren.

• Preimel
(Het word een beetje een chat, excuses hiervoor Mod)
Maar goed, waarschijnlijk laat ik het gewoon uit windows runnen omdat ie toch niet online gaat,
Welke opties vallen hiermee af?
En welke geschikte taal is het makkelijkst te leren voor een beginner?

Bedankt voor de hulp tot nu toe,

Dean.

Doe Praemel!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:01
Ondanks dat de ts aangeeft dat hij het wil opslaan krijg ik de indruk dat het eigenlijk alleen maar even ergens bewaart moet worden? anders was er voor de opdracht denk ik wel iets uitgelegd over datbases oid.

Dus preimel is het van belang dat de data bewaard blijft (ook nadat de bezoeker al weg is) of hoeft de data alleen beschikbaar te zijn tot dat de uitslag gegeven moet worden?

Verder kom je er idd zoals al eerder aangegeven is niet met alleen (X)HTML je kunt het met javascript proberen maar php (met gebruikmaking van sessions of forms) is imho netter, en leuker om te kennen voor later, en tevens erg eenvoudig om te leren.

edit:
Als je php gaat gebruiken kun je het vanuit windows eenvoudig draaien met WAMP of nog eenvoudiger USB Webserver gemaakt door een tweaker. Als je asp gaat gebruiken weet ik het niet.

[ Voor 17% gewijzigd door martijnve op 22-03-2008 16:27 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Onbekend

Onbekend

...

Als serverside scripting taal is php of asp aan te bevelen.
Php is gratis en er zijn genoeg voorbeelden te vinden op het internet.

Heb je al de structuur van de vraag-antwoord combinaties al in beeld gebracht hoe je dat gaat opslaan en uitlezen?

Verwijderd

Preimel schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:21:
(Het word een beetje een chat, excuses hiervoor Mod)
Maar goed, waarschijnlijk laat ik het gewoon uit windows runnen omdat ie toch niet online gaat,
Welke opties vallen hiermee af?
En welke geschikte taal is het makkelijkst te leren voor een beginner?

Bedankt voor de hulp tot nu toe,

Dean.
Als je het vanaf je eigen computer wilt runnen, dan kun je bijvoorbeeld PHP en MySQL installeren op je computer.

Of zoals Terw_Dan aangeeft met JavaScript, maar dat lijkt mij persoonlijk een stuk moeilijker.

Ik denk dat voor een beginner het makkelijkst is om PHP te leren, maar daarbij is de kans wel weer erg groot dat je het niet op een 'goede' manier leert, omdat je met PHP heel 'slordig' kunt coden en dat het dan toch doet wat jij wilt.

• Preimel
De opgeslage data hoeft niet voor later gebruikt te worden dus is tijdelijk en zorgt alleen voor een uitslag.
Heb je al de structuur van de vraag-antwoord combinaties al in beeld gebracht hoe je dat gaat opslaan en uitlezen?
Hoe bedoel je dit?

Maar goed, het lijkt erop dat PHP de beste keuze is,
ik zal me er in verdiepen en verder posten als ik tegen problemen aan loop,

Bedankt voor jullie hulp,

Dean.

[ Voor 22% gewijzigd door Preimel op 22-03-2008 16:29 ]

Doe Praemel!

• Onbekend

Onbekend

...

Je gaat aan de hand van de antwoorden de volgende vraag stellen.

Bijvoorbeeld:
Vraag 1: Na antwoord A komt vraag 2. Na antwoord B komt vraag 3 en na antwoord C komt vraag 4.
En dan ga je verder:
Vraag 2. Na antwoord A komt vraag 5 en na antwoord B komt vraag 6.

Hoe ga je deze structuur opslaan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:13:
[...]

Dat lijkt me niet zo veilig eerlijk gezegd.
Waarom niet veilig? Je kunt prima veilige SQLverbindingen in javascript opzetten hoor.

Maar ben het met je eens dat dingen als php makkelijker zijn om mee te beginnen.
Preimel schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:16:
@Terw, op het moment alleen XHTML dus ik zal toch een andere taal moeten gaan bestuderen, ASP it is?

Dean.
ASP vond ik zelf verschrikkelijk als programmeertaal. PHP vond ik veel fijner (met name omdat het niet zo strikt is).
Pagina: 1