Windows Server 2003 Booten van Compact Flash

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag Win2k3 booten van CF. Nu heb ik een CF -> IDE convertor, maar ik ben nog op zoek naar een passende CF.

Kan ik elke willekeurige CF kaart bootable maken. Of zit hier nog verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
je kan elke CF nemen, maar wil je wel een acceptabele snelheid dan zul je wel een snel kaartje moeten nemen en je CF->IDE adapter moet dan wel DMA ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik probeer hetzelfe: ik heb een cf-ide+ een 8gb TAKEMS 120x cf card
ik krijg alleen met geen mogelijkheid een image op die CF card, formateren met een cardreader lukt ook niet. Zit er standraard al eoa bestandsindeling op zon card? In windows loopt de explorer vast, tot ik de card er weer uittrek

[ Voor 12% gewijzigd door sander817 op 08-05-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidAxe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 17:16
Het probleem zit o.a. in of de kaart wordt herkend als 'Fixed Disk' i.p.v. 'Removable Disk' en Windows weigert (zonder trucs) te booten van removable disks. Er zijn wel kaarten te koop die zich identificeren als fixed disk, zoals de Sandisk Industrial, maar die zullen wel duur zijn vrees ik. Ook heb ik gelezen dat met de Addonics CF -> Sata adapter kaarten altijd als fixed disk worden gezien, maar toch hebben ze een heel artikel op hun site staan dat niet iedere kaart bootable is te gebruiken.
Zie Q9. op: http://www.addonics.com/support/faqs/faq_cf.asp

Ook zou het mogelijk moeten zijn om op sommige kaarten de fixed disk bit aan te zetten.

Zelf heb ik net 2 cheap-ass chinese CF -> Sata adaptertjes gekocht die ik in RAID 0 wil gaan gebruiken in mijn media center.
Welke CF kaarten ik moet gebruiken (zo snel en goedkoop mogelijk :-) weet ik dus ook nog niet precies, dus meer info/ervaringen zijn welkom!