• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:44
Ik woon in Casema verzorgingsgebied, maar kan niet over digitale TV beschikken. In het kort samengevat zit dat zo: het kabelnet in onze wijk is eigendom van de bewoners, waardoor wij als bewonerscommissie één collectief abonnement bij Casema hebben voor de doorgifte van het (analoge) signaal. Casema kent de individuele bewoners van de wijk dus niet als klant, cq onze postcode valt voor hen niet binnen het door hen bediende gebied. Daardoor is het niet mogelijk om naast het beschikbare analoge signaal aanvullende diensten af te nemen, waaronder ook het gewone digitale basispakket. De digitale kanalen worden wel op de kabel doorgegeven (ik kan ze ook allemaal in de programmalijst van mijn D3000 zien), maar wij kunnen ons dus niet bij Casema registreren, puur om administratieve redenen (wij hebben geen individueel Casema abonnement). Ik vroeg mij het volgende af: als ik een Casema DTV pack koop en dat registreer op het adres van vrienden buiten onze wijk, krijg ik op mijn adres dan toegang tot het digitale signaal? Met andere woorden, is de toegang tot het digitale signaal alleen beschikbaar op het huisadres waarop de registratie is aangevraagd?

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:51
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:40
Ik zou zeggen leen een tuner van iemand uit hed gebied waar het wel werkt samen met een kaart en dan weet jij het als eerste.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:49
Ik kan je garanderen dat het werkt. Sterker nog, je kunt gewoon je kaart door heel Nederland gebruiken (Binnen Casema gebied). Je kunt zelfs door een ander netwerknummer in te voeren een ander zenderpakket ontvangen uit geheel andere regio's. (Al zijn de zenderpakketten nu doorgaans aan elkaar gelijk)

Echter, het mag niet. In de algemene voorwaarden van Casema staat dat die kaart niet doorgegeven / gedeelt mag worden. Ik denk dus ook niet dat het hier besproken mag worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Nijn op 24-03-2008 14:57 ]

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:49
Weet iemand hoe het zit met het activeren van de smartcard via Casema?

Als ik het goed heb begrepen moet de smartcard elke maand opnieuw geactiveerd worden. Wordt het activatiesignaal dan voor elke abonnee over het gehele dekkingsgebied verstuurd, of krijgen via een bepaalde 'wijkcentrale' alleen de abbonee's die daar wonen hun activatie?

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat bedoel je precies met activeren? Ik heb dat ding eenmalig geregistreerd, verder heb ik nooit meer actie hoeven ondernemen. Die card kan vast wel geupdate worden en dergelijke, maar ook dat is niet gebonden aan een regio, je hebt gewoon een uniek cardnummer.

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:49
Frank-NL schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:58:
Wat bedoel je precies met activeren? Ik heb dat ding eenmalig geregistreerd, verder heb ik nooit meer actie hoeven ondernemen. Die card kan vast wel geupdate worden en dergelijke, maar ook dat is niet gebonden aan een regio, je hebt gewoon een uniek cardnummer.
Je hoeft er daarna zelf ook geen actie meer voor te ondernemen, maar de kaart moet wel elke maand geactiveerd worden. Op die manier houdt de kabelprovider de controle over de geldigheid van de card ivm je abonnement.

Ik heb althans in gebruikerservaringen gelezen dat soms na een vakantie oid de kaart niet meer geldig is (omdat de ontvanger uit heeft gestaan). Als men de ontvanger dan even aan laat staan komt het activatiesignaal weer binnen en is de kaart weer bruikbaar. Mijn vraag is dus of dat activatiesignaal over het gehele dekkingsgebied verstuurd wordt, of dat dit gesegmenteerd is. :)

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:44
dj_raoul schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:06:
[...]

Je hoeft er daarna zelf ook geen actie meer voor te ondernemen, maar de kaart moet wel elke maand geactiveerd worden. Op die manier houdt de kabelprovider de controle over de geldigheid van de card ivm je abonnement.

Ik heb althans in gebruikerservaringen gelezen dat soms na een vakantie oid de kaart niet meer geldig is (omdat de ontvanger uit heeft gestaan). Als men de ontvanger dan even aan laat staan komt het activatiesignaal weer binnen en is de kaart weer bruikbaar. Mijn vraag is dus of dat activatiesignaal over het gehele dekkingsgebied verstuurd wordt, of dat dit gesegmenteerd is. :)
Het zal blijken. Ik heb vorige week Alphacrypt CAM en smartcard gekocht en op de registratiekaart het adres van een vriend elders ingevuld (ik heb nl. op mijn adres geen in de administratie van Casema bekende aansluiting - zie mijn eerdere post). Alles werkt nu perfect. Eind volgende week is de proefperiode verstreken en zou de card geregistreerd moeten zijn. De vraag is of ik dan gewoon het door mij bestelde basispakket op mijn adres kan blijven ontvangen. De meeste meningen op internetfora gaan daar wel van uit, dus ik ben optimistisch.
Pagina: 1