2e SCSI HD op adaptec 19160

Pagina: 1
Acties:

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik wil een 2e hd erbij plaatsen, gewoon als extra opslag en zodra ik deze installeer kan ik niet meer booten, sterker nog ik kom niet voorbij de SCSI bios initialisatie

Ben een SCSI noob, dus waar moet ik allemaal op letten om bovenstaande uit te voeren?
Moet ik eerst in de SCSI controler bios iets instellen voor een 2e schijf?

Ik had zelf gedacht de bootseqence in m'n mobo bios te kunnen instellen.

De HD's, 1 Maxtor 15KIII 147 gig U160 en als 2e een 74 gig exemplaar zijn verbonden met een 1 SCSI kabel zonder terminators.
Is dat het probleem, heb je met meer dan 1 schijf een terminator nodig en wat doet deze precies?
M'n controler moet toch meer dan 1 schijf aan kunnen?

Niet op voorraad.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je SCSI ID's zijn wellicht fout afgesteld op de schijven. Ieder apparaat in de SCSI pijplijn moet een unieke ID hebben, incluis de controller zelf. De terminator moet aan de beide uiteinden van de SCSI kabel zitten, dit kan een speciale plug zijn, maar het kan ook middels een jumper op de SCSI apparaat, incluis de controller zelf.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
BalusC schreef op zondag 23 maart 2008 @ 03:42:
Je SCSI ID's zijn wellicht fout afgesteld op de schijven. Ieder apparaat in de SCSI pijplijn moet een unieke ID hebben, incluis de controller zelf. De terminator moet aan de beide uiteinden van de SCSI kabel zitten, dit kan een speciale plug zijn, maar het kan ook middels een jumper op de SCSI apparaat, incluis de controller zelf.
Kan ik daar nog wat aan doen? Of passen die schijven dan niet bijelkaar op 1 controler?

Niet op voorraad.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Kom op, vier clicks vanaf dit plekje zit je middenin de SCSI FAQ van dit subforum. In het kort:
de 19160 is een Ultra160 controller die in staat is beide schijven die je daar hebt aan te sturen. Daarvoor moet je de schijven elk op hun eigen SCSI ID zetten met behulp van jumpers. Dat mag niet de ID van de controller zijn, die staat vrijwel altijd op 7. Zet daarom de harde schijven op respektievelijk 0 en 1.
Je hebt daarbij een LVD kabel nodig die aan een zijde is voorzien van een 68 pins aansluiting voor aan de controller, dan tenminste twee aansluitingen voor de harde schijven en tenslotte een LVD terminator aan het andere eind heeft.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
DeBolle schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:48:
Kom op, vier clicks vanaf dit plekje zit je middenin de SCSI FAQ van dit subforum. In het kort:
de 19160 is een Ultra160 controller die in staat is beide schijven die je daar hebt aan te sturen. Daarvoor moet je de schijven elk op hun eigen SCSI ID zetten met behulp van jumpers. Dat mag niet de ID van de controller zijn, die staat vrijwel altijd op 7. Zet daarom de harde schijven op respektievelijk 0 en 1.
Je hebt daarbij een LVD kabel nodig die aan een zijde is voorzien van een 68 pins aansluiting voor aan de controller, dan tenminste twee aansluitingen voor de harde schijven en tenslotte een LVD terminator aan het andere eind heeft.
Thanx, we gaan eens aan de slag.

Btw, ik vond die faq nu niet bepaald makkelijk navigeren, het komt erop neer dat je eerst een zee van ('overbodige') informatie moet verwerken en ik daar mijn antwoord nog niet zo snel zag staan, heb ik de afweging gemaakt hier te posten.

Niet op voorraad.