8800 Gts (g92) Asus artifacts

Pagina: 1
Acties:

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 12:54
Mijn videokaart toont sinds laatste tijd vreemde artifacts

Std:
Engine kloksnelheid 650 MHz
Geheugen kloksnelheid 1940 MHz

Ik heb hem oc'ed naar 750/ 1050
En de shaders naar 1800 gebracht. Dit werkte 3 maanden normaal en nu als ik game(soms) krijg ik allemaal gekleurde strepen door mijn scherm. Terwijl hij eerst nog stabiel was met 800/1070 met 1900 shader.
Als ik game word hij max 60 graden. En idle loopt hij 50 graden.

De rest van mijn systeem is:

Asus p5k Se
4gb kingston pc6400
E6750 3.5
Be Quiet 450 watt
spinpoint 166 320 gb

Wat heb ik gedaan:
Nieuwe drivers.
Opnieuw erin gedaan.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr,

edit:

750/1050/1800 moet heel makkelijk mogelijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door StormRider op 22-03-2008 13:40 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Je zou kunnen beginnen met 'm niet te overclocken...

The devil is in the details.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 19:15
Hahn schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:40:
Je zou kunnen beginnen met 'm niet te overclocken...
_/-\o_

• StormRider
Maar waarom opeens zo instabiel? Ik heb hem getest met atitool en was 100% stabiel. En deze waardes zijn heel veilig.
Gr,

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:51

HugoBoss1985

Xenotech

Andere drivers?

Je zult alles moeten nagaan vanaf het moment dat het nog goed werkte tot je problemen.

• StormRider
Ik had vorige week wel dat me kaart te warm werd. hele tijd rond de 95 graden. omdat rivatuner vreemd deed. Maar dit is opgelost. mis brengt dit schade met zich mee :S
gr,

Verwijderd

Strepen door je beeld komt meestal door het geheugen misschien wordt dat wel veel te warm?
Je kan de temp immers niet zien van je geheugen.
Maar zoals Hahn al zei klok hem eerst maar terug. ;)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:10

Zenix

BOE!

Mijn 8800GTS doet 740/1800/1100 overal stabiel. Als ik shader naar 1825 doe kan ik soms random crash krijgen in OpenGL games zelfde met core naar 750 ( ET ET:QW zijn erg gevoelig voor overclocken ) terwijl crysis met 800/1900/1100 goed loopt. Ik zou hem zoiezo nu naar stock terugbrengen. En ja een hoge temp kan natuurlijk schade brengen aan de kaart. Je zou ook kunnen kijken doormiddel van Rivatuner je fan op 100% zetten en dan gaan gamen, heb je dan geen probs? Dan is koeling je probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door Zenix op 22-03-2008 13:57 ]

• StormRider
Ik heb jou waardes overgenomen. Kijken hoe dat is :)

Dankje je zenix :) Effe puzelen.
Klopt best wat je zegt. Bij andere games heb ik het niet alleen bij Aoe 3 en nog paar games.Dat zal de opengl wel zijn. Hiervoor speelde ik alleen crysis en cod en daar heb ik het niet bij. Als ik hem op 100% zet doet hij het nog. Waarschijnlijk is de oc bij sommige games niet stabiel. Ik ga dit ff teste en laat horen of dat het is :)

Gr,

[ Voor 6% gewijzigd door StormRider op 22-03-2008 14:12 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In het kader van 'wat heb je er zelf aan gedaan': Waarom heb je niet meteen de kaart teruggeklokt naar stock en dan wat tests gedaan? Nu is de meest voor de hand liggende reden dat je artifacts hebt omdat je hem hebt ge-OC'ed. En OC'ed hardware gaat nou eenmaal sneller kaput dan stock hardware.

• StormRider
Klopt, maar deze waardes zijn erg veilig. En mis was het iets anders. bv zenix gaf nuttige informatie over opengl.
Ik zal ook stock speeds testen uitvoeren

gr,

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:29

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb meer dan eens vernomen dat het geheugen op G92 kaarten het niet leuk vindt om langere tijd op 1000MHz+ te lopen. Wellicht komt dat in oa. AoE juist naar voren ?

En ga er niet zondermeer van uit dat deze waardes erg veilig zijn als een bepaald programma dat zegt of als een bepaald spel lekker loopt, dat zegt namelijk niets over de stabiliteit bij langere belasting of op langere termijn .

• StormRider
laten we het niet hopen :S Anders 300,- weg en heel verdrietig XD
gr,

• StormRider
Ik ben nu bezig met atitool. Scan for artifacts. waardes. Core 750 mem 1050 Shader 1800

Zal over uurtje kijken wat hij geeft. tot nu toe gaat perfect. Maar met bijna originele waardes geeft hij nog artifcats in age of empires 3.

gr,

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Probeer de edit knop te gebruiken. En ik vind het erg koppig dat je blijft zeggen dat het 'veilige' waarden zijn haha. Je runt de kaart gewoon buiten specificatie en misschien heb je een exemplaar dat gewoon voor geen meter klokt. Er is geen probleem als het zich niet voor doet op std clocks en dan is je topic ineens 'waarom heb ik arti's bij mijn OC' ... beetje vreemd niet.

De meeste mensen deugen!

• StormRider
Std geeft hij ook errors :S. Er is ook een TOP versie en die is alleen sneller gemaakt door andere waardes in te stellen in de bios. En de fan speeds aan te passen, meer niet. Dus de ''hogere'' waardes zijn veilig,

Gr,

en trouwens ik probeer hier iets op te lossen en geen discussie te voeren over wie er gelijk heeft.

En ik zal de quote knop gebruiken
Cassius schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:12:
Probeer de edit knop te gebruiken. En ik vind het erg koppig dat je blijft zeggen dat het 'veilige' waarden zijn haha. Je runt de kaart gewoon buiten specificatie en misschien heb je een exemplaar dat gewoon voor geen meter klokt. Er is geen probleem als het zich niet voor doet op std clocks en dan is je topic ineens 'waarom heb ik arti's bij mijn OC' ... beetje vreemd niet.

• KneoK

KneoK

StormRider schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:18:
Std geeft hij ook errors :S. Er is ook een TOP versie en die is alleen sneller gemaakt door andere waardes in te stellen in de bios. En de fan speeds aan te passen, meer niet. Dus de ''hogere'' waardes zijn veilig,

Gr,

en trouwens ik probeer hier iets op te lossen en geen discussie te voeren over wie er gelijk heeft.

En ik zal de quote knop gebruiken

[...]
Bij een TOP versie heb je altijd nog de garantie dat die kaart op die snelheden stabiel blijft presteren en dat heb jij met jouw kaart absoluut niet. De artifacts op stock kunnen te maken hebben met permanente schade in het geheugen of het ligt gewoon aan incompatibiliteit tussen kaart/drivers/bepaalde spellen, dat zou je alleen uit kunnen sluiten door eenzelfde type kaart te plaatsen of je kaart in een andere pc te testen. Op die manier test je meteen ook of je kaart defect is of niet.

En als je iets wilt oplossen dan zul je moeten luisteren naar het advies van anderen. Jij blijft bij hoog en laag beweren dat je clockspeeds niets met het probleem te maken hebben terwijl anderen op z'n minst de suggestie doen dat het er wellicht wel iets mee te maken heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 22-03-2008 19:30 ]

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
als hij op stock speed ook nog artifact geeft (maar je bent wel koppig 8)7 want je hebt je kaart nog steeds niet terug geklokt naar stock speeds als ik je zo lees) ga er maar van uit dat je kaart rustig aan het dood gaan is
niet leuk maar wel risico van overclocken

Ja zou ik ook zeggen

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aan de positieve kant: Je kunt de kaart gewoon terugclocken en op RMA sturen. Hoewel dit misschien op het randje van eerlijkheid is.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

StormRider schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:14:
laten we het niet hopen :S Anders 300,- weg en heel verdrietig XD
gr,
dan is er toch nog iets positiefs: de goedkoopste 8800gts 512mb(leadtek) kost op dit moment nog maar 202 euro!
:P

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 23:18
StormRider schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:21:
Klopt, maar deze waardes zijn erg veilig.
Overgeklokte waardes zijn NOOIT veilig. En twee: overklokken geeft GEEN garanties. Een product is gemaakt voor een bepaalde waarde, ga je hier over heen dan verkort je de levensduur. Simpel.

Wat ik vreemd vind aan jouw overklok pogingen is dat je ervan uitgaat dat hij het moet kunnen, zonder enige vorm van extra koeling of wat dan ook. Als ik dan ook nog lees dat hij een week 95C (core) is geworden (VRM en mem waarschijnlijk warmer), dan verbaasd het me niets dat hij artifacts geeft.

Ik zou maar eens beginnen om die fansnelheid op 100% te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door InfinityG35 op 22-03-2008 22:14 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Wiethoofd
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

InfinityG35 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 22:12:
[...]
En op stock speeds nog eens alles te gaan testen waarin hij eerst artifacts gaf (AoE3)
Probeer ook meer spellen te testen dan aoe en crysis ed.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• StormRider
De 95 C. Was maar 1 weekje. Rivatuner werkte niet goed.
gr,
InfinityG35 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 22:12:
[...]

Overgeklokte waardes zijn NOOIT veilig. En twee: overklokken geeft GEEN garanties. Een product is gemaakt voor een bepaalde waarde, ga je hier over heen dan verkort je de levensduur. Simpel.

Wat ik vreemd vind aan jouw overklok pogingen is dat je ervan uitgaat dat hij het moet kunnen, zonder enige vorm van extra koeling of wat dan ook. Als ik dan ook nog lees dat hij een week 95C (core) is geworden (VRM en mem waarschijnlijk warmer), dan verbaasd het me niets dat hij artifacts geeft.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
StormRider schreef op zondag 23 maart 2008 @ 12:20:
De 95 C. Was maar 1 weekje. Rivatuner werkte niet goed.
gr,

[...]
al was het maar een paar uur, tijd zat voor je geheugen om permanent geraakt te worden

• The_Ownman
  • Laatst online: 16-05 20:41
Atitool is ook niet het beste programma om op artifacts te testen. Hoe ik het altijd doe als ik het doe is de Firefly Forest test (zwaarste test in 3dmark06), 3 keer loopen per stapje dat ik overclock. Daarvoor heb ik hier en verder op internet gezocht op wat voor een oc waardes mensen met mijn kaart behaald hebben, zodra ik daar in de buurt komt ga ik kleinere stapjes doen en 5-10 keer loopen.

Verder zou ik rivatuner op de achtergrond laten lopen voor de temps, elke keer na test kijken hoe warm je kaart is geworden, als dit "veilige" waardes zijn kan je doorclocken, anders aan alternatieve koeling gaan denken of dit als je max zien.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

The_Ownman schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:26:
Atitool is ook niet het beste programma om op artifacts te testen. Hoe ik het altijd doe als ik het doe is de Firefly Forest test (zwaarste test in 3dmark06), 3 keer loopen per stapje dat ik overclock. Daarvoor heb ik hier en verder op internet gezocht op wat voor een oc waardes mensen met mijn kaart behaald hebben, zodra ik daar in de buurt komt ga ik kleinere stapjes doen en 5-10 keer loopen.

Verder zou ik rivatuner op de achtergrond laten lopen voor de temps, elke keer na test kijken hoe warm je kaart is geworden, als dit "veilige" waardes zijn kan je doorclocken, anders aan alternatieve koeling gaan denken of dit als je max zien.
Wat (eigenlijk) een hele goede test is, is OCen en gewoon lkkr gamen! De problemen komen toch altijd naar voren in je games en haast nooit in tests nietwaar, en het gaat er ook om dat het goed werkt in games ipv in tests.

Dus OC en gewoon doorgaan waar je mee bezig was. Uitaard temps maar dat weetje ;)

• StormRider
idd :) maar maar sommige games doen moeilijk als je overclockt.(opengl) Dus ik heb maar profiles aangemaakt in rivatuner voor bepaalde games. Kost effe wat tijd maar dan werkt het wel goed
Gr,

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05 15:59
De G92 kan makkelijk 95 graden aan hoor!

• StormRider
idd, maar dat had mijn oude 1950xt ook maar die ging er wel aan onderdoor. Instabiel enz. 70 graden moet gewoon je max zijn.

gr,

• KneoK

KneoK

The_Ownman schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:26:

Of Atitool wel of geen goede artifacttester is laat ik in het midden, maar het alternatief dat je biedt is natuurlijk ook allesbehalve betrouwbaar. Waar 3DMark mijn G92 na een aantal loops net de 58 graden Celsius laat aantippen zie ik in Atitool binnen een minuut de temp al over de 60 graden schieten.

Eens dus met Gamo, beste test is de praktijktest. Gewoon met Atitool of iets dergelijks een ruwe inschatting voor stabiliteit maken en dan gewoon een poosje gamen. Loopt het lekker dan ga je verder, anders terugklokken.

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05-2025
Ook wat Zamoraak zegt is waar, de maximale temperatuur van een G92 chip is 100°C voordat hij gaat throttlen...

Maar je overgeklokte geheugen zal die temperatuur van 95°C waarschijnlijk niet zo plezant gevonden hebben (ook is het Qimonda geheugen op de Asus 8800GTS niet erg stabiel boven de 2000MHz) zoals iemand al aangaf...

Heb dezelfde kaart (ook Asus), loopt nu op 750 - 1875 - 972MHz (core - shader - memory), hopelijk krijg ik binnen 2 maanden niet hetzelfde probleem, ik zal het je weten te vertellen als het zo is :P

• StormRider
Zal wel goed gaan :) Ik heb hem nu weer stabiel.
770/1800/972

gr,

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 17:32
Ik heb ook een 8800GT gehad en problemen met geheugen gehad bij overklokken.
Test 3dmark03 battle of proxycon, die geeft onherroepelijk artefacts als het geheugen te ver geklokt is. Ook PES2008 en FEAR gaan vaak fout dan. Wel vreemd aangezien atitool Atitool en Crysis wel goed gaan maar ja..als ik het geheugen terug op stock deed ging alles wel goed, dus het heeft er blijkbaar wel mee te maken

anathema

Pagina: 1