Putty maximaliseren icm. FreeBSD machine

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb al tijden een zeer irritant probleem icm. Putty en mijn FreeBSD machines. Ik heb van alles geprobeerd in Putty, maar niets gevonden. Ik post het in dit forum, omdat het mij niet duidelijk is of het nou ligt aan de Putty settings (Windows software) of instellingen op de server (NOS).

Probleem is het volgende: Als ik Putty Maximaliseer dan, dan gaat de cursor niet meer naar de volgende regel maar de cursor komt weer bij het begin. Vreemd genoeg lijkt soms ook het aantal tekens in de breedte van de terminal niet toe te nemen, terwijl dit wel staat ingesteld in Putty. Dit probleem treedt totaal niet op als Putty de standaard omvang heeft.

Voorbeeld:
Ik typ 7 maal het woord 'tweakers'.
code:
1
ers tweakers tweakersal/etc/apache22]# tweakers tweakers tweakers tweakers tweak

Er gebeuren 2 dingen die niet kloppen. Het ene kun je hierboven zo zien: De cursor gaat niet naar de volgende regel waardoor het begin van de regel wordt vervangen door het laatste stuk van de regel.
Wat je niet kunt zien is dat op ongeveer 2/3e van de breedte de regel al eindigt.

Dit gebeurt er als ik de terminal weer op de standaard grootte zet en ik opnieuw 7 maal het woord 'tweakers' typ:
code:
1
2
[root@server:/usr/local/etc/apache22]# tweakers tweakers tweakers tweakers twea
kers tweakers tweakers

Zo hoort het dus.

En nu het vreemdste: Het gebeurt niet altijd! Toen ik opnieuw een Putty-sessie had gestart voor het bovenstaande voorbeeld, ging het na maximaliseren ook goed. Het gebeurt dus spontaan tijdens normaal terminal werk.

Hoe komt dit?

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 16:59
Zou dit te maken kunnen hebben met een instelling van je shell (bash o.id.).
Ik gebruik onder debian de optie 'shopt -s checkwinsize' waarmee je aangeeft dat bash moet controleren hoeveel lines en columns het scherm is.

Hier staat meer info over shopt.

Discoveries are made by not following instructions.