Bumper beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik heb een vraagje, ik heb net een beetje tegen de muur aangereden toen ik mn auto in de garage wilde zetten. zie ik verschillende witte strepen een plek van 10 bij 10 cm ongeveer die beschadigd is.

Het is een ouwetje dus ik ga echt niet naar een dure spuiter ofzo.. Dus op de bumper ( plastic doh ) zitten die beschadigingen..

Nu zat er aan te denken om het op te schuren en gewoon weer zwart te spuiten.

Kan iemand me vertellen wat voor schuurpapier hier goed voor is en wat voor lak. Want het is kunststof..

zwart metallic lak spuitbusje ofzo en van dat fijne waterschuurpapier?

Zijn de bumpers eigenlijk wel in metallic lak? Foto van mn auto op in het VAG-topic

Het zijn een soort witte strepen maar je kan voelen dat er groeven inzitten nu.. tis wit.. terwijl mijn hele auto incl. bumpers zwart zijn. valt nogal erg op.

Iemand suggesties.. thanks

Post nog wel een pic later voor de geinteresseerden. :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Arsenius op 22-03-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:55
als het van dat matte ruwe plastic is moet je eens cockpit spray proberen. word het weer mooi donker, of wat bandenzwart erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Hierboven
Hiervoor heb je speciale goedjes om bumpers, spiegels ed te behandelen. Ik heb hier een "Plasticolor" stift van Valma, die is hiervoor bedoeld. Cockpitspray is meer voor dashboards.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jij denkt dus dat iedereen voor die foto's gaan kijken van je bumperts in het VAG topic?
Als het mee gelakte stukken zijn gewoon met een lakstift of z'n spuitbusje, zo niet alsnog spuitbusje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185039

Heel fijn opschuren (eerstr grof en steeds fijner tot 400 ofzo), dan ontvetten met bijv terpetine
Daarna primer erop (als t in kleur moet grijzen primer, dekt beste, anders blanke) en wel de plastic primer gebruiken dan

Daarna in de kleur spuiten die t moeten worden
Laag of 5 doen
Daarna nog paar laagjes blanke lak (voor de glans en bescherming) en dan istie wel gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Ik zou wel de hele bumper schuren, want je krijgt het nooit hetzelfde als de rest van de bumper.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
't Is een bumper, dat ding is bedoeld om je auto te beschermen, en dat is precies wat-ie gedaan heeft! Gewoon zo laten dus...
Je hebt tegenwoordig nieuwe auto's met bumpers in de kleur van de auto (lees: hoge schadepost bij een kras op de bumper), en met stootstrippen op de bumper (lees: een bumper ter bescherming van de bumper)... De enigen die hier wat aan hebben, zijn verzekeringsmaatschappijen en autodealers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 10:26
Als het goed is staat er ergens in het boekje bij je auto of anders, volgens mij ergens in de kofferbak, wat de kleurcode is. Als je dat weet even naar de Halfords oid en een lakstift/spuitbus voor die kleur halen. Eventueel ook nog blanke lak.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
mijn bumpers zijn in de kleur van de auto.. meegespoten standaard.. Metallic zwart blijkbaar.

Tuurlijk wordt het nooit perfect. Maar als het niet opvalt vind ik het best.

Dus fijn schuurpapier, primer voor plastic en zwart metallic voor plastic..

okay. Daar heb ik tenminste wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Bumpertje van de sloop geen optie anders?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
bumper v/d sloop voor die paar krassen? Nee joh.. Begin ik niet aan.

Ik ga wat spulletjes inslaan bij halfords dinsdag en dan zie ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:32

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mijn mening is wel dat je ver van motip af moet blijven. Je zal niet de eerste zijn die het daarmee alleen maar erger maakt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

RemcoDelft schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:46:
't Is een bumper, dat ding is bedoeld om je auto te beschermen, en dat is precies wat-ie gedaan heeft! Gewoon zo laten dus...
Je hebt tegenwoordig nieuwe auto's met bumpers in de kleur van de auto (lees: hoge schadepost bij een kras op de bumper), en met stootstrippen op de bumper (lees: een bumper ter bescherming van de bumper)... De enigen die hier wat aan hebben, zijn verzekeringsmaatschappijen en autodealers!
Dat het dingen zijn om je auto te beschermen wilt niet zeggen dat je bij schade eraan je erbij moet neerleggen hoor, of woon jij wel in Parijs?
Pagina: 1