Freecom Classic reageert niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Topicstarter
Tweakers,

Vanochtend kwam mijn pc niet meer langs het bios schermpje, en na enig klooien kwam ik erachter dat het aan mijn externe hdd lag. Het gaat hier om een Externe Freecom Classic 160GB. Nadat ik deze had verwijderd uit de usb poort starte het systeem weer geheel op.

Na het opstarten de usb kabel erin gedrukt, en het probleem is nu eigenlijk dat het apparaat wel wil werken, maar niet kan werken. Ik hoor namelijk om de 20 sec dat tudu tudie windows geluidje van nieuw apparaat, en vervolgens gaat het lampje branden en hoor ik de hdd draaien. Jammergenoeg ziet hij hem nogsteeds niet...

Heb de drivers al opnieuw geinstalleerd, maar dit veranderd ook niks. Ook heb ik al 3 andere usb poort geprobeert, maar dit levert ook niet veel op.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn, want ik krijg alleen al de rillingen over m'n lijf met het idee dat er zo'n 1500 uur aan muziek verloren is gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Probeer eens de schijf in je systeemkast aan te sluiten, mogelijk is de usb interface van je externe schijf defect en werkt je schijf nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je bedoelt, gewoon het kastje open schroeven en dan met de gewone ide of sata kabels de schijf "intern" maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Ja dan kun je zien of je schijf nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb het geprobeerd, en de schijf draait zegmaar wel, maar hij is in deze computer of apparaat beheer niet te zien. Mischien dat dit ook komt omdat ik 2 sata schijven in Raid 0 heb draaien, of moet dit niet uitmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 00:06
dat moet niet uitmaken.

en die rillingen, dat houdt wel een keertje op hoor. misschien is het ook raadzaam, om van je raid0 een backup te maken, en van de nieuwe externe hardeschijf die je zult kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 18:18
Anoniem: 157535 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:15:
Heb het geprobeerd, en de schijf draait zegmaar wel, maar hij is in deze computer of apparaat beheer niet te zien. Mischien dat dit ook komt omdat ik 2 sata schijven in Raid 0 heb draaien, of moet dit niet uitmaken ?
Lijkt erop dat je schijf beetje gaar is. Probeer eens of je met HDDregenerator de schijf weer tot leven kunt wekken.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de hddregenerator geprobeert, maar deze vind enkel mijn raid 0 setting :(. Heb ook nog geprobeert om de hdd aan te sluiten op de andere pc hier, met enkel ide hdd's, maar deze geeft een fatale foutmelding waarna windows niet meer opstart...

Lijkt er toch op dat hij echt naar de klote is, en dat ik maar eens moet gaan zoeken naar het goedkoopste recover alternatief |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Anoniem: 157535 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:53:
Heb de hddregenerator geprobeert, maar deze vind enkel mijn raid 0 setting :(. Heb ook nog geprobeert om de hdd aan te sluiten op de andere pc hier, met enkel ide hdd's, maar deze geeft een fatale foutmelding waarna windows niet meer opstart...

Lijkt er toch op dat hij echt naar de klote is, en dat ik maar eens moet gaan zoeken naar het goedkoopste recover alternatief |:(
Hoor je de drive wel op spinnen als je de computer aansluit? Vaak kun je beter even aan de drive voelen of ie 'iets' probeert.

Soms, als je drive niet meer lijkt op te spinnen, kun je 'm een nachtje in de vriezer leggen, en dan daarna opnieuw proberen.Doe 'm in een zak, en geef de HD kans om condens kwijt te kunnen raken. Dit in het geval je drive vastzit. Soms wil als een malloot met die HD in je hand zwaaien ook wel helpen 8)

Het heeft mij ooit eens geholpen. Gebruik trouwens de Hirens cd-rom, niet vanuit Windows pielen

Succes

[ Voor 5% gewijzigd door Saab op 22-03-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal hem eens een dagje invriezen 8) . Dat rondzwaaien heb ik al geprobeert, en hij heeft ook al de nodige tikjes gehad :+.

Ik hoor dee hdd overens gewoon rondspinnen, en af en toe dan geeft ie een klikje.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 23-03-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een klein updateje.

Heb de schijf weer eens normaal aangesloten en wat geklooit, met drivers, en nu herkent hij hem weer als massa opslag, maar hij geeft hem helaas nogsteeds niet weer in deze computer... Ook voel ik de schijf duidelijk draaien als ik mijn hand erop leg, dus ik heb weer een beetje hoop gekregen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Anoniem: 157535 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 11:59:
Een klein updateje.

Heb de schijf weer eens normaal aangesloten en wat geklooit, met drivers, en nu herkent hij hem weer als massa opslag, maar hij geeft hem helaas nogsteeds niet weer in deze computer... Ook voel ik de schijf duidelijk draaien als ik mijn hand erop leg, dus ik heb weer een beetje hoop gekregen :).
Dan moet je dus met een diskfix tool aan de gang. Probeer eens getdataback for NTFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:39
Je moet ook niet bij mijn computer kijken bij een nieuwe schijf, ga naar configuratie scherm, ga naar administratieve tools/administratief beheer Misschien moet je hem daar aanzetten(aan de linker kant).
ik zit nu in ubuntu en weet de preciese naam niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je bedoelt denk ik het apparaat beheer menu. Hier wordt hij zegmaar aangegeven als usb massa opslag apparaat. Hij staat ingeschakelt, maar hij wil gewoon niet werken :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij is zojuist overleden :'( ....

Na wat tikjes vond hij hem in de bios onder een rare naam, en werd hij gezien als hdd. Jammer genoeg wou windows niet meer opstarten door een fout in de schijf en ook de boot up recovery cd vond hem nogsteeds niet. Na nog wat tikjes werd het akkelig stil... Heb hem ff in de vriezer gelegt in de hoop dat ik hem nog kan opwekken, maar ik vrees dat het te laat is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 23:26
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, ik wil de schijf dus ook in mijn PC hangen, ik krijg alleen de behuizing niet open. Hoe krijg je de behuizing open van een Freecom Classic?

grts,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:51
Als je alle 6 schroeven los hebt gedraaid hielp het bij mij om de bovenste helft van de behuizing aan de zijkanten met beide handen hard in te drukken (zodat die wat naar binnen buigt), waarna de bovenkant loskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287428

Sorry dat ik dit oude topic weer kick, maar Ik heb dezelfde harde schijf en ik wil de behuizing graag openmaken omdat de schijf niet goed vastzit. Ik zie echter maar 5 schroeven en niet 6 zoals boven vermeld.
Hier is een foto, kan iemand mij helpen (manual zegt niks aangezien je dan garantie vernaggeld)?
Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/9656/foto0310.th.jpg
En dat ding in het midden is plastic, waar eerst een sticker zat en dacht dat het een schroef was dus ingeprikt en is een beetje gekraakt..

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 14-12-2009 23:32 ]

Pagina: 1