Ik hoor het al wel weer.... Het typische "ik kom van windows en ik zoek ..." prototype vraagje......
Denk je eens in.... Iedereen gebruikt linux, linux is zwaar klote en wij, fanatiekelingen, vinden een beter OS. Het is stabieler, houdt zich meer aan de standaarden en is bovendien vrijer. Het heet BabbeliOS (ik bedenk ter plekke een naam).
Ik zie de vragen al voor me:
"ik heb onder linux XMMS, met superieure API en formaatondersteunnig (MPEG, AVI, MP3, WAV, ...). Wat moet ik voor BabbeliOS gebruiken? Ik heb abiword/kword/staroffice/openoffice voor linux, waarom is dat er niet voor babbeliOS? En de spelletjes-ondersteuning? Ik bedoel, al die bedrijven maken alleen maar linux-spelletjes, dan ga je toch geen BabbeliOS draaien????? Ja, ik heb een ATGLJ405 grafische noboard chip, waarom werkt die niet??? Bah, Als ik de tekst selecteer en klik dan copypaste ie niet. Wat is BabbeliOS belachelijk zeg. Ik draai wel linux"
Stap eens af van die domme vragen af: ik heb ... ik wil ... het is anders ... enzo. Da's compleet nutteloos.
LINUX OF BEOS OF MACOS IS NIET HETZELFDE ALS WINDOWS EN ZAL DAT DUS OOK NOOIT WORDEN! Het kan wel beter worden, bruikbaarder, beheerzamer, mooier, maar
HET ZAL NOOIT EXACT HETZELFDE WERKEN ALS WINDOWS!
Dus als je je afvraagt waarom Ctrl-C Ctrl-V niet werkt onder linux, ja, joh, het is er wel maar werkt anders. Vind zelf maar uit hoe. Linux is niet automatisch slechter omdat dit er niet is of dat er niet is. Linus is
ANDERS. BeOS ook. MacOS ook.
Ik proef hier gewoon elke dag weer die belachelijke vragen "er mist iets dus ik neem wel windows". Best joh, maar een belachelijke mening. Als ik nu naar windows ga mis ik de multiple desktops, de power van de console toch ook? Dat ga ik toch ook niet van de daken schreeuwen?!?!?!? Windows is anders. En dat een apple normalitair één muisknop heeft is niet een dommiteit, er is echt over nagedacht hoor.
Windows is windows. Linux is linux. MacOS is macOS. BeOS is beOS. Klaar. Punt. Dat jouw OS een of andere functie "mist" is logisch, het is anders. Die functie zit er vast wel op de een of andere manier in, ander OSen dan de jouwe (over het alegmeen: windows) zijn niet automatisch prehistorisch, zij zijn OOK bruikbaar, maar ANDERS. Als je denkt dat windows alles kan en macos niet dan bij deze: B*LLSH*T. Windows kan ook dingen niet die macos wel kan.
Mensen, open je ogen en ZIE. Niet kijken in die donkere afgeschermde GUI-achtige grot die macos-only of linux-only of windows-only heet. Er is meer dan alleen jouw OS. En de rest is niet slecht, de rest is hooguit anders.
Orienteer je en zie dat alle OSen hun mankementen en hun features hebben. Ga niet zitten roepen dat linux geen spelletjes heeft of dat macos geen applicaties heeft of dat er geen windows executables onder beos draaien.
/me wordt er doodziek van en vindt dat deze opmerking wel mag worden toegevoegd aan de FAQ (nadat ie wat ontflamed is)