ik heb beOS

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:16

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
ik heb beOS, en het draait ook (en snel) maar hij heeft geen toepassingen waarmeej je .exe files kunt runnen! er waren drie mogelijkheden, iets van zip, iets van application, en nog een andere, maar daarmeej kon ik de exe file nie runnen. Waarmee moet het dan? moet ik daar iets voor downloaden of zo????

tjah..

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:31
Onder BeOS kan je geen Windows applicaties runnen (*.exe dus) |:( |:(

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Op zaterdag 17 februari 2001 13:12 schreef Vinnienerd het volgende:
helemaal niet????????????? wat moet je er dan mee?

tjah..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Haha.. :)

|:( |:(

• N8w8
  • Niet online
:r (sorry)

Dit is een grapje toch?

Verwijderd

doe niet zo lullig, ik wil het ook weten...
ps wat is beOS

;):?

• RemcoX
  • Laatst online: 14-02 20:05
BeOS applicaties runnen;)

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Als je iets wilt downloaden zou ik een handboek over besturingssystemen downloaden...:z

Kubuntu

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38
Beos is net als linux
heel leuk om mee te spelen maar je kan er eigenlijk vrij weinig mee.

linux begint nu wat interesante dingen te krijgen maar ik vind linux nog niet interesant genoeg.

Leuk voor de server markt en hobbist maar voor de thuisgebruiker klote!

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51
Je kan Opera (3.61) voor BeOS5 downloaden, dat heb ik ook gedaan en ik moet zeggen dat het redelijk werkt (incl. trial-flash plug-in). T.net ziet er niet uit, maar GoT werkt perfect!

• N8w8
  • Niet online
Op zaterdag 17 februari 2001 13:56 schreef Hennie-M het volgende:
Beos is net als linux

linux begint nu wat interesante dingen te krijgen maar ik vind linux nog niet interesant genoeg.

ERR EHM?!?!?!?!
meningen verschillen

• Hennie-M
Op zaterdag 17 februari 2001 14:11 schreef N8w8 het volgende:

[..]

ERR EHM?!?!?!?!
meningen verschillen
Ik heb linux er nu 2 keer opgehad en beos ook al verschillende versies geprobeerd.
maarja .. je boot naar linux toe.. en dan?
mp3speler opstarten.. beetje internetten..
dat kan ik in windows ook!
en beos kent mijn isdn kaart niet eens(ook geen drivers voor)
dus ik blijf meer bij windows hoor!

• SG
  • Laatst online: 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

De kernel van beos en linux en w2k zijn beter dan die van win98 of winme
maar windows heeft helaas nog altijd de betere hardware driver en software support dan al het andere voor de normale thuis gebruiker
als je het beste van twee werelden wilt is w2k interesant
en de nieuwe whistler ook voor gamers

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33

Kettrick

Rantmeister!

Altijd dat geneuzel over hardware en linux/BeOS/etc.

je moet gewoon weten wat je koopt.

en 3com kaartje werkt onder linux sneller en makkelijker dan onder W9x :)

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Opera, als je dat download, wat kan je dan allemaal meer??? (dat is toch zeg maar een aanvulling van beos?) en waar haal ik dat dan?

tjah..

• KyD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

KyD

opera is een browser, en je kan niets meer dan je met de ingebouwde browser van BeOS (net positive geloof ik) kan. tenzij je de volledige java versie download, maar dat is dan ook 10 mb extra.

ps - weet iemand waarom BeOS bij mijn geluidskaart (onboard MSI VIA AC97) al het geluid ongeveer een factor 1.2 sneller speelt dan normaal? zo ja, is dit handmatig te veranderen of moet ik drivers hebben?

• KyD

KyD

Beos is net als linux

??? heb jij weleens serieus linux geprobeerd? het lijkt mij niet. je kan er VEEL meer mee dan met bv windows, er is evenveel of zelfs meer software voor, die je bovendien ook nog eens zelf aan aan kan passen. Ook voor de gewone gebruiker ja. het is echt niet zo moeilijk om het office 2000 pakket te overtreffen in snelheid ofzo :)

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Beos is net als linux
noem eens iets wat je met linux zou willen maar niet kan doen dan?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 17:52 schreef Major_Kusanagi het volgende:

[..]

Het is meer een kwestie van niet bij willen leren. Ik snap nu windows (voor zover mogelijk ;)) en de programma's die d'r op draaien.

Als ik nu linux ga gebruiken, kom ik SCHRIK weer terug bij een tekst scherm waar ik commando's moet typen.

Ik zit hier niet zo mee, maar andere mensen wel. Die gebruiken liever Word dan Latex etc..

Trouwens, voor BeOS kan je toch wel meer programma's downloaden dacht ik, anders is het wel erg beperkt

• KyD

KyD

niet willen leren? dan moet je het zelf weten hoor! |:(

er is ongeloofelijk weinig software/drivers voor BeOS te vinden. hoewel dit probleem zich op den duur wel oplost is het op dit moment eigenlijk het grootste nadeel voor mij om standaard BeOS te draaien. dit naast natuurlijk het feit dat BeOS behoorlijk wat instabieler is dan linux, en dat BeOS helaas slechts een grafische schil kent. de terminal van BeOS stelt niets voor.

• Newjersey
  • Laatst online: 10-08 23:25
Op zaterdag 17 februari 2001 13:25 schreef Aneurism het volgende:
doe niet zo lullig, ik wil het ook weten...
ps wat is beOS

;):?
RTFM en zoek is wat op het internet erover |:(

• Hennie-M
Op zaterdag 17 februari 2001 21:12 schreef KyD het volgende:
niet willen leren? dan moet je het zelf weten hoor! |:(

er is ongeloofelijk weinig software/drivers voor BeOS te vinden. hoewel dit probleem zich op den duur wel oplost is het op dit moment eigenlijk het grootste nadeel voor mij om standaard BeOS te draaien. dit naast natuurlijk het feit dat BeOS behoorlijk wat instabieler is dan linux, en dat BeOS helaas slechts een grafische schil kent. de terminal van BeOS stelt niets voor.
kijk maar eens op tucows of een van die grote freeware sites.

niet veel te vinden over beos hoor!

en linux, lijkt me pas interesant worden als ik kabel heb.
beetje kloten met die apache en dat soort rommel. ik heb nu liever windows vanwege het gemak ik gebruik. Waarom moeilijk dan als het makkelijk ook kan?

(dit wordt volgens mij De anti tweaker quote, aangezien tweakermotto waarom makkelijk doen als het moeilijk ook kan nogal vaak bij me opkomt ;) )

maar goed iedereen zijn smaak. Ik vin windows lekker :)

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 13:20 schreef gizmo9003 het volgende:

[..]

LOL :7
BeOS applicaties draaien misschien? De computerwereld bestaat niet alleen uit Microsoft hoor! :)

• KyD

KyD

Op zaterdag 17 februari 2001 23:21 schreef Rens2001 het volgende:

[..]

LOL :7
BeOS applicaties draaien misschien? De computerwereld bestaat niet alleen uit Microsoft hoor! :)
Nog niet in ieder geval >:)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Waarom moeilijk dan als het makkelijk ook kan?
Linux moeilijk, ik heb een linux systeem (suse e.d.) toch wel veel sneller up en running dan win2k en dat met een berg gratis software waar zelfs een schaap u tegen zegt...

Dat bepaalde software/drivers er niet is/zijn voor linux ligt niet aan linux, maar dat wist je vast wel..toch?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik mag toch hopen dat dit een geintje is van de topicstarter...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Op zaterdag 17 februari 2001 16:52 schreef KyD het volgende:

er is evenveel of zelfs meer software voor, die je bovendien ook nog eens zelf aan aan kan passen. Ook voor de gewone gebruiker ja.
De gewone gebruiker kan dit niet, daar de de gewone gebruiker het "of je stopt de stekker erin" niveau nog niet ontstegen is.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
net als linux
Aaargh, een mes midden in mijn hart, auw auw auw that hurts. :'(

Je kunt er vrij weinig mee....tssk... dit bedoel ik niet lullig ofzo, maar jij kunt er waarschijnlijk vrij weinig mee.

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
is er nog geen wine voor beos?

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Grijns
  • Laatst online: 10-05 22:08
ok ff wat links voor alle nieuwe BeOS to-be users:
www.benews.com
www.begroovy.com
www.bebits.com ( software hier !! )

ff wat info.
- hardware matig openGl voor BeOS is nog niet openbar maar test lieten al zien dat de BeOS versie sneller is als windows.
- BONE ( BeOS Netowrk Enviroment ) is ook in ontwikkeling maar zou zelfs sneller als linux zijn :9~
- een ander bedrijf/groep knakkers is nezig met het ontwikkelen van direct3d voor BeOS.

Verwijderd

er is wel wat beos shit hoor www.bebits.com

k heb net divx speler gedowned k heb alleen de nieuwste versie van beos zelf nog nie binnen

hier [topic=184467] word trouwens een stuk positiever over beos gelult

• Passenger
  • Laatst online: 19-08 11:41
Beos is net als linux

mag ik hier even op reageren? ja? fijn..

linux voor de thuisgebruiker klote?
ERRRR.... FOUT...

ja, als je een BSD of slackware oid als thuisknutselaar gaat proberen zal t waarschijnlijk wel ff slikken zijn.. Maar distro's als mandrake, en suse e.d. zijn volgens mij toch vrij simpel op te zetten hoor. Allemaal grafische point and click venstertjes, geen "moeilijke" commandline opdrachten, etc. etc. etc...

En ga nou niet over de software beginnen. Suse levert een distro met 7 cd's. Nou mag jij gaan raden wat er op staat. (nee, niet 300 kernel sources, en ook de manual niet, want die wordt gewoon nog steeds op papier geleverd)...
Ik hoef maar weinig software te noemen geloof ik. Star Office, GIMP, XMMS, Trillian, etc etc. Oftewel, tekstverwerkeren, grafisch puzzelen, muziekjes luisteren, en sociale contacten onderhouden. Wat wil de gemiddelde huis- tuin- en keukengebruiker nog meer?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op zaterdag 17 februari 2001 16:47 schreef KyD het volgende:

ps - weet iemand waarom BeOS bij mijn geluidskaart (onboard MSI VIA AC97) al het geluid ongeveer een factor 1.2 sneller speelt dan normaal? zo ja, is dit handmatig te veranderen of moet ik drivers hebben?
die speler (bne de naam vergeten) waarmee je je mp3s afspeelt die gebruikt een soort winampskin ja? als dit het geval is het je vast aan de center knop (panning/stereo) iets naar rechts staan. in het programma is het alleen geen panning , maar realtime pitchcontrol :) dus helemaal naar rechts speelt ie het geluid op 200% snelheid

Human Bobby

• Justice
Op dinsdag 20 februari 2001 08:12 schreef zeikstraal het volgende:
is er nog geen wine voor beos?
yep wordt aan gewerkt. ze kunnen het compilen maar er nog nix op runnen.. ze moeten wachten op opengl hw implementatie geloof ik (o.a.) dus nu nog niet.

edit: grijns waar kan ik meer info vinden over de status en features van BONE en de rest? niet benews/groovy/bits iig, tenminste niet de laatste tijd hehe

Human Bobby

Verwijderd

kijk op www.bebits.com daar zijn wel proggies te dloaden voor beos

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Op zaterdag 17 februari 2001 13:12 schreef Vinnienerd het volgende:
BeOS zelf kan geen .exe runnen nee.
Maar je hebt wel zoiets als BeBochs en dat is een virtual pc netzoiets als VMware. Je kunt er weliswaar niet echt veel mee, maar goed. Aan een port van wine wordt gewerkt. Ze willen ook de Java en opengl naar beos toebrengen maar omdat ze gestopt zijn met BeOS lijkt me het sterk dat er door Be nog wat aan gedaan wordt. De enigen die er mee bezig zijn, zijn die BeOS programmeer fanaten.

En BeOS is POSIX compliant dus je kunt zo de POSIX boel naar BeOS toe porten, dus ipchains e.d. kun je op die manier in BeOS krijgen.

Ander spel voor BeOS is Civilization Call to power (de demo geloof ik). Quake 2 en Doom zijn makkelijk, je download ff de binary files voor BeOS en de datafiles die je in windows gebruikt heb je dan ook nodig (netzoals je dat in Linux doet dus).

• blaatenator
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Heb het voorgaande gelezen. Toch maar ff mijn paar centen:
Linux is goed, dat staat vast. Maar als je games speelt is het niet de juiste keuze. Geef maar eens namen van games die goed op Linux draaien (en ja, ik weet dat Quake er op draait).
Een 3d animatie pakket? Niets dat kan tippen aan 3dsMAX4 (of Lightwave, als je dat gebruikt).
Multimedia dan? Noem het de invloed van MS op standaarden, maar het is gewoon zo dat dat klote is onder Linux. Er wordt Wine ontwikkeld, maar is dat nou zo fantastisch: Windows onder Linux, waarom niet gewoon Windows dan? Om nog maar niet te spreken over een thuisgebruiker die het maar werkend moet zien te krijgen!
OpenGL ondersteuning is onder Linux redelijk, maar het gebruik daarvan lijkt af te nemen ten gunste van DirectX. Goh, waarom zou dat zijn? Misschien wel omdat het voor ontwikkelaars zoveel makkelijker programmeren is, en zoveel meer functies bied (imho).
Maar ach, misschien heb ik het wel helemaal fout. Ik ben tenslotte ook maar een verstokte Linux gebruiker.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• man-o-script
  • Laatst online: 15:11
Op zaterdag 17 februari 2001 17:52 schreef Major_Kusanagi het volgende:

[..]

kben nie tegen linux ofzo, gebruik het zelf ook welles...
maar audio-sequencen/editen heb ik nog nooit iemand zien doen op een fatsoenlijk pakket onder linux :D

//

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mjah, maar laten we dit nu niet laten verzanden in een zoveelste 'linux is betur' topic, dit gaat over BeOS ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• deadinspace
  • Laatst online: 15:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 15 juli 2001 23:54 schreef cherberos het volgende:
Linux is goed, dat staat vast. Maar als je games speelt is het niet de juiste keuze. Geef maar eens namen van games die goed op Linux draaien (en ja, ik weet dat Quake er op draait).
Mja, ik kan er fijn Q3A, UT en StarCraft onder spelen, en dat is atm het enige wat ik wil spelen eigenlijk. Maar ik moet toegeven dat het aanbod van Games voor niet-windows OSsen vrij klein is (waarbij GNU/Linux nog het grootst is).
Een 3d animatie pakket? Niets dat kan tippen aan 3dsMAX4 (of Lightwave, als je dat gebruikt).
Gebrek aan krachtige video- en geluids-editors zijn bekende klachten, maar de GIMP, blender en vriendjes gaan de goede kant op.
Multimedia dan? Noem het de invloed van MS op standaarden, maar het is gewoon zo dat dat klote is onder Linux.
Een woord: huh?
Ik kan avi's, mpegs en mp3s prima afspelen hier hoor, vaak zelfs aanzienlijk beter dan in windows (vnl qua snelheid). Toegegeven, Windows Media Vormat ( :P ) gaat niet zomaar, maar die kom ik eigenlijk toch niet zo vaak tegen.
Er wordt Wine ontwikkeld, maar is dat nou zo fantastisch: Windows onder Linux, waarom niet gewoon Windows dan? Om nog maar niet te spreken over een thuisgebruiker die het maar werkend moet zien te krijgen!
Mja, ik heb dus StarCraft heel mooi draaiend onder wine (en dat is redelijk belangrijk voor mij) en ik kan ook .wmvs in windows media player in wine bekijken. Dus het heeft wel degelijk zijn uses.
OpenGL ondersteuning is onder Linux redelijk, maar het gebruik daarvan lijkt af te nemen ten gunste van DirectX. Goh, waarom zou dat zijn? Misschien wel omdat het voor ontwikkelaars zoveel makkelijker programmeren is, en zoveel meer functies bied (imho).
Last time I checked was OpenGL een stuk makkelijker om voor te proggen; dat bundlen van instructies in structs van D3D is nou niet echt heel fijn om voor te proggen.
En wat die meer functies betreft: daar heb ik nog nooit iets van mogen merken (dwz, ik heb nooit iets gemist in OpenGL).
Maarja, marketing he...

Even voor de duidelijkheid: dit is niet bedoeld als linux propaganda, maar ik vond de meeste opmerkingen van cherberos wel wat pessimistisch.

Over BeOS:
Ik vraag me eigenlijk af hoe het nu zit:
Is Be nou gestopt met het ontwikkelen van BeOS, of zijn ze er gewoon mee doorgegaan?
Ik had namelijk gelezen dat ze er mee zouden stoppen.
Indien ze ermee gestopt zijn / gaan stoppen, zijn er dan plannen om BeOS te opensourcen?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Maya is er al weer een tijdje voor Linux...
En daarnaast is blender ook wel grappig.

Helaas hebben die k****zakken van aliaswavefront(maya) hun site afgesloten voor mozilla, dus kan ik geen link geven naar de linux versie...

Schijnbaar schaamt men zich daar bij aliaswavefront zo voor hun gebrekkige site dat ze mozilla gebruikers daarvoor wil afschermen...nobel streven, maar toch misplaatst.
Dat is dus nu een direct effect van microsofts machtsmisbruik...

En als OpenGL ondersteuning onder Linux "redelijk" is, wat is het dan onder windows: slecht? (bij mij doen opengl spellen eht heel wat beter onder linux nl)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 01:31 schreef deadinspace het volgende:

[..]
Over BeOS:
Ik vraag me eigenlijk af hoe het nu zit:
Is Be nou gestopt met het ontwikkelen van BeOS, of zijn ze er gewoon mee doorgegaan?
Ik had namelijk gelezen dat ze er mee zouden stoppen.
Indien ze ermee gestopt zijn / gaan stoppen, zijn er dan plannen om BeOS te opensourcen?
BeOS ontwikkeling is stopgezet wegens slechte financiele staat van Be. Er zijn geen opensourc eplannen maar wat niet is kan nog komen.

• ppl
  • Niet online

ppl

Het enige wat opensource is aan BeOS is dat tracker (dat menu spul dacht ik), of men nog Java, opengl in BeOS zet of dat de boel opensource wordt is allemaal nog onbekend.
De hele toekomst van BeOS is eigenlijk onbekend. Zijn wel fanatieke programmeurs die wel wat programma's ontwikkelen en wat doen met dat tracker en op eigen houtje bezig zijn met dat opengl/java (en dan zijn ze dus bezig met porten), maar das dan ook echt alles. De BeOS community is de enige die er voor zorgt dat BeOS niet helemaal doodbloed.

Verwijderd

Ook al wordt BeOS opensource, ze hebben er niks aan. De linux community zal hoogstwaarschijnlijk de GUI afjatten en in een of andere Gnu Xfree windows manager integreren, BeOS zelf schiet er geen zak mee op....

Ik denk dan ook dat BeOS zo goed als ten dode is opgeschreven...

• jep
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Met linux kun je inderdaad helemaal vrij weinig in vergelijking met windows

:*

Rotfl

Verwijderd

Beos is net als linux

Wat zeg je? Linux is het meest gebruike besturingssysteem als server, de mogelijkheden van linux zijn oneindig door zijn Open Source kernel.. De programmeer mogelijkheden zijn veel beter dan op welk Windblow OS' ook. EN NIET ALLEEN VOOR OM MEE TE SPELEN! Het is een serieus professioneel besturingssyteem. Punt.

Verwijderd

Laat ze lekker blaten, joh! :(

Dat zij een (imnsho bekrompen) mening t.o.v. linux hebben is hun probleem... :z

Hier komen alleen maar flamewars uit

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35
Op zaterdag 17 februari 2001 16:52 schreef KyD het volgende:

[..]
het is echt niet zo moeilijk om het office 2000 pakket te overtreffen in snelheid ofzo :)
nee maar wel in gebruikersgemak! :Z

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Justice
Beos ontwikkeling is nooit gestopt (er is nooti een pressrelease uitgegeven) maar de laatst security update is van augustus 2000 (niet dat er security updates nodig zijn trouwnes) van be inc dan... ze hebben een focus shift gedaan naar eVilla van sony (internet appliant) en daar BeIA voro ontwikkelt, maar er zijn nog steeds veel mensen die beos gebruiken en ervoor ontwikkelen, dus zolang het nog niet officieel is dat beos niet meer doorontwikkeld wordt door Be Inc, blijven we optimistisch :)

Human Bobby

• Papillon
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Op zaterdag 17 februari 2001 14:51 schreef Hennie-M het volgende:

[..]

Ik heb linux er nu 2 keer opgehad en beos ook al verschillende versies geprobeerd.
maarja .. je boot naar linux toe.. en dan?
mp3speler opstarten.. beetje internetten..
dat kan ik in windows ook!
en beos kent mijn isdn kaart niet eens(ook geen drivers voor)
dus ik blijf meer bij windows hoor!
Don't look at the similarities, but look at the differences !!!

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Op zaterdag 17 februari 2001 15:58 schreef SuperG het volgende:
De kernel van beos en linux en w2k zijn beter dan die van win98 of winme
maar windows heeft helaas nog altijd de betere hardware driver en software support dan al het andere voor de normale thuis gebruiker
als je het beste van twee werelden wilt is w2k interesant
en de nieuwe whistler ook voor gamers
Je bedoelt zeker dat elke hardwareboer wel drivers voor Windows maakt en sommigen niet voor Linux. Linux drivers worden niet altijd meegestuurd omdat of Linux zelf al support ervoor heeft, of de fabrikant Linux niet als interessant genoeg om er drivers voor te ontwikkelen beschouwd.

Out of the box ondersteunt Linux meer dan Windows (DUS zonder die diskette/CD's/o.i.d. van andere leveranciers)

BeOS blijft daarin wel een eind achterwege, daar moet je je systeem maar zo kopen dat je de OS erop kan draaien die je wil. (een weloverwogen keuze van hardware componenten dus)

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Op zondag 15 juli 2001 23:54 schreef cherberos het volgende:
Multimedia dan? Noem het de invloed van MS op standaarden, maar het is gewoon zo dat dat klote is onder Linux. Er wordt Wine ontwikkeld, maar is dat nou zo fantastisch: Windows onder Linux, waarom niet gewoon Windows dan? Om nog maar niet te spreken over een thuisgebruiker die het maar werkend moet zien te krijgen!
Maar ach, misschien heb ik het wel helemaal fout. Ik ben tenslotte ook maar een verstokte Linux gebruiker.
't is zo wel duidelijk dat je niet echt goed georienteerd hebt. Neem eens een kijkje bij Loki games en verbaas je over de titels die inmiddels beschikbaar zijn voor Linux.

Wellicht hoef ik je niet uit te leggen dat ontwikkelaars die nooit met OpenGL hebben gewerkt en wel met DirectX geen of weinig behoefte voelen over te stappen op het superieure OpenGL. Dat het superieur is is wel op te maken uit het feit dat pakketten die er echt zwaar op leunen CAD, 3DSMax etc nog steeds OpenGL gebruiken. Dat is om twee redenen, OpenGL is exact, en de API's zijn kennelijk toch iets helderder voor de programmeur dan DirectX.
OK.. 3DSMax tegenhanger kun je vinden in het
hollandse (jawel) product: Blender

Enne multimedia ???
XMMS, mplayer (MPEG 1/2, DivX, ASF etc. in 1 player !!)

Kortom, orienteer je meer.. D'r is echt meer dan je zelf weet geloof ik !

Verwijderd

Ik hoor het al wel weer.... Het typische "ik kom van windows en ik zoek ..." prototype vraagje......

Denk je eens in.... Iedereen gebruikt linux, linux is zwaar klote en wij, fanatiekelingen, vinden een beter OS. Het is stabieler, houdt zich meer aan de standaarden en is bovendien vrijer. Het heet BabbeliOS (ik bedenk ter plekke een naam).

Ik zie de vragen al voor me:

"ik heb onder linux XMMS, met superieure API en formaatondersteunnig (MPEG, AVI, MP3, WAV, ...). Wat moet ik voor BabbeliOS gebruiken? Ik heb abiword/kword/staroffice/openoffice voor linux, waarom is dat er niet voor babbeliOS? En de spelletjes-ondersteuning? Ik bedoel, al die bedrijven maken alleen maar linux-spelletjes, dan ga je toch geen BabbeliOS draaien????? Ja, ik heb een ATGLJ405 grafische noboard chip, waarom werkt die niet??? Bah, Als ik de tekst selecteer en klik dan copypaste ie niet. Wat is BabbeliOS belachelijk zeg. Ik draai wel linux"

Stap eens af van die domme vragen af: ik heb ... ik wil ... het is anders ... enzo. Da's compleet nutteloos. LINUX OF BEOS OF MACOS IS NIET HETZELFDE ALS WINDOWS EN ZAL DAT DUS OOK NOOIT WORDEN! Het kan wel beter worden, bruikbaarder, beheerzamer, mooier, maar HET ZAL NOOIT EXACT HETZELFDE WERKEN ALS WINDOWS!

Dus als je je afvraagt waarom Ctrl-C Ctrl-V niet werkt onder linux, ja, joh, het is er wel maar werkt anders. Vind zelf maar uit hoe. Linux is niet automatisch slechter omdat dit er niet is of dat er niet is. Linus is ANDERS. BeOS ook. MacOS ook.

Ik proef hier gewoon elke dag weer die belachelijke vragen "er mist iets dus ik neem wel windows". Best joh, maar een belachelijke mening. Als ik nu naar windows ga mis ik de multiple desktops, de power van de console toch ook? Dat ga ik toch ook niet van de daken schreeuwen?!?!?!? Windows is anders. En dat een apple normalitair één muisknop heeft is niet een dommiteit, er is echt over nagedacht hoor.

Windows is windows. Linux is linux. MacOS is macOS. BeOS is beOS. Klaar. Punt. Dat jouw OS een of andere functie "mist" is logisch, het is anders. Die functie zit er vast wel op de een of andere manier in, ander OSen dan de jouwe (over het alegmeen: windows) zijn niet automatisch prehistorisch, zij zijn OOK bruikbaar, maar ANDERS. Als je denkt dat windows alles kan en macos niet dan bij deze: B*LLSH*T. Windows kan ook dingen niet die macos wel kan.

Mensen, open je ogen en ZIE. Niet kijken in die donkere afgeschermde GUI-achtige grot die macos-only of linux-only of windows-only heet. Er is meer dan alleen jouw OS. En de rest is niet slecht, de rest is hooguit anders.

Orienteer je en zie dat alle OSen hun mankementen en hun features hebben. Ga niet zitten roepen dat linux geen spelletjes heeft of dat macos geen applicaties heeft of dat er geen windows executables onder beos draaien.

/me wordt er doodziek van en vindt dat deze opmerking wel mag worden toegevoegd aan de FAQ (nadat ie wat ontflamed is) :)

• ppl
  • Niet online

ppl

Dit is dus ook precies wat er in de linux wereld gebeurd: mijn distro is beter dan die van jou. En dat AMD vs Intel ook al zo.

Je hebt gewoon een stukkie hardware /software dat uniek is en ook zo beschouwd moet worden.
Ik vind BeOS lekker snel (sneller dan windows of linux) en gemakkelijker dan linux maar niet zo gemakkelijk als Windows.
Nadeel aan BeOS is wel de slechte support maar dat komt dus doordat BeOS nog maar net om de hoek komt kijken. Hetzelfde probleem had linux in het begin ook en kijk wat het nu is. Perfect voor speciale systemen en servers maar voor de simpele (newbe zeg maar) computergebruiker dus helemaal niet, das te moeilijk voor ze. Daar heb je dan weer windows voor.

De community van BeOS echter is heel vriendelijk, altijd behulpzaam. Is het er niet, nou dan maken we het wel is hun motto zo'n beetje. Zij zelf werken ook met dingen zoals Windows en Linux omdat er weinig programma's zijn e.d. om echt die systemen te vervangen, maar er komt steeds meer.

Als je van die lui hebt die zeggen, getver wat een bagger OS tis helemaal niet zoals windows/linux/unix/whatever dan heb je nooit een systeem wat aan zal slaan, durf eens wat vernieuwing aan. Je doet iig ervaring op die je goed kan gebruiken.
Pagina: 1