Toon posts:

Samsung 245B en Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pas een Samsung 245B gekocht en nu wil ik dit scherm koppelen aan mijn laptop.
Het probleem dat dan ontstaat is de resolutie. Mijn laptop wilt maar t/m 1200x800 (is 15.4 inch) en dit komt dus niet mooi op mijn nieuwe scherm over.

Nu is mijn vraag:
Weet iemand of je de maximale resolutie kan uitbreiden. Ik wil namelijk op mijn laptop wel gewoon 1024x768 als ik hem op school gebruik maar thuis wil ik hem geswitched hebben op mijn 24 inch scherm en dan op een veel hogere resolutie.

Alvast bedankt

Specificaties Laptop
Acer Aspire 5920G
Intel® Core™ 2 Duo T7300
2048 MB DDR2
15,4 inch
Resolutie 1280x800 Pixels (dit is dus max maar kan ik dit niet omzeilen?)
WXGA CrystalBrite
NVIDIA GeForce Go 8600 GT

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 11:38 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:09:
Hallo,

Ik heb pas een Samsung 245B gekocht en nu wil ik dit scherm koppelen aan mijn laptop.
Het probleem dat dan ontstaat is de resolutie. Mijn laptop wilt maar t/m 1200x800 (is 15.4 inch) en dit komt dus niet mooi op mijn nieuwe scherm over.

Nu is mijn vraag:
Weet iemand of je de maximale resolutie kan uitbreiden. Ik wil namelijk op mijn laptop wel gewoon 1024x768 als ik hem op school gebruik maar thuis wil ik hem geswitched hebben op mijn 24 inch scherm en dan op een veel hogere resolutie.

Alvast bedankt
Zit er een Grafische kaart in je Laptop ? die die resoluties wel aan kan ?

Misschien heb je gewoon een goedkoop chipsetje erin voor je beeld die niet zo'n joekel van een Resolutie ondersteund ...

( zeg maar wat, ik hoor ook totaal geen spec's van je laptop etc )

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:12:
[...]

Zit er een Grafische kaart in je Laptop ? die die resoluties wel aan kan ?

Misschien heb je gewoon een goedkoop chipsetje erin voor je beeld die niet zo'n joekel van een Resolutie ondersteund ...

( zeg maar wat, ik hoor ook totaal geen spec's van je laptop etc )
Zit een 8600GT in mijn laptop lijkt me dat die het wel aan moet kunnen.
Probleem is dat ik hem maar t/m 1200x800 kan zetten omdat die 15.4 inch scherm dat maar kan of door Vista maybe.

Edit: ik heb even mijn specificaties in de op gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 11:39 ]

• Mektheb
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:32:
[...]

Zit een 8600GT in mijn laptop lijkt me dat die het wel aan moet kunnen.
Probleem is dat ik hem maar t/m 1200x800 kan zetten omdat die 15.4 inch scherm dat maar kan of door Vista maybe.
Ok dat is inderdaad wat meer info, probeer even powerstrip erop te installeren en kijken of je dan handmatig via powerstrip je resolutie op kan rekken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb PowerStrip 3.77 build 595 gedownload.
Ik zal even kijken of het werkt.

• Mektheb
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:42:
Oke ik heb PowerStrip 3.77 build 595 gedownload.
Ik zal even kijken of het werkt.
Ok Succes ! :D

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Je gebruikt toch niet de mirror-mode? (2 keer hetzelfde beeld op beide schermen)
Dan gaat het inderdaad niet goed komen (max resolutie is dan de laagste van de 2 schermen, namelijk dat van je laptop-scherm). Als je je bureaublad uitbreid naar je nieuwe scherm, dan zou die gewoon die hoge resolutie aan moeten kunnen (de 6800Go die in mijn laptop zit kan het, dus het lijkt me dat een 8600 het zeker moet kunnen :))

• Mektheb
ComBax schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:52:
Je gebruikt toch niet de mirror-mode? (2 keer hetzelfde beeld op beide schermen)
Dan gaat het inderdaad niet goed komen (max resolutie is dan de laagste van de 2 schermen, namelijk dat van je laptop-scherm). Als je je bureaublad uitbreid naar je nieuwe scherm, dan zou die gewoon die hoge resolutie aan moeten kunnen (de 6800Go die in mijn laptop zit kan het, dus het lijkt me dat een 8600 het zeker moet kunnen :))
Doh waarom heb ik daar niet aan gedacht om te vermelden, je moet inderdaad je scherm neit clone, maar uitbreiden ;)

Verwijderd

Topicstarter
ComBax schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:52:
Tnx dit was het antwoord had hem op beide gezet stom van mij.
Bedankt beide voor de oplossing _/-\o_ _/-\o_

Staat nu op 1920x1200 ziet er lekker uit >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 12:00 ]

• Mektheb
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:57:
[...]

Tnx dit was het antwoord had hem op beide gezet stom van mij.
Bedankt beide voor de oplossing _/-\o_ _/-\o_

Staat nu op 1920x1200 ziet er lekker uit >:)
Hehehe Gz ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraag. Het scherm lijkt wel langzamer zal dit aan mijn drivers liggen of aan de capaciteit van de videokaart? Want nu zie ik het af en toe sloom gaan (soort refreshen?).

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:04:
Nog even een vraag. Het scherm lijkt wel langzamer zal dit aan mijn drivers liggen of aan de capaciteit van de videokaart? Want nu zie ik het af en toe sloom gaan (soort refreshen?).
Je hebt hem waarschijnlijk via VGA aangesloten?
(weet niet waarom, maar laptops hebben tegenwoordig zelden dvi :( )
Ik zou daar eerder het probleem zoeken. Op zo'n resolutie begin je wel het verschil te zien tussen vga en dvi.

• Mektheb
ComBax schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:09:
[...]

Je hebt hem waarschijnlijk via VGA aangesloten?
(weet niet waarom, maar laptops hebben tegenwoordig zelden dvi :( )
Ik zou daar eerder het probleem zoeken. Op zo'n resolutie begin je wel het verschil te zien tussen vga en dvi.
Inderdaad waarschijnlijk is dat het probleem, vanwege de VGA kabel , zo had ik dat dus ook op mijn Fullhd Tv met een VGA kabel was dat natuurlijk niks, met een HDMI / DVI kabel was het probleem zo weg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem DVI aangesloten maar ik herinner me met een oude pc dat ik dit 10x zo erg had en toen ik een beetje met drivers ging kloten was het opgelost. Nou ik zal vandaag nog wel wat updates uitvoeren het is niet supererg maar je merkt het wel. En ik ben iemand die het gewoon perfect wil :/

• Mektheb
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:33:
Ik heb hem DVI aangesloten maar ik herinner me met een oude pc dat ik dit 10x zo erg had en toen ik een beetje met drivers ging kloten was het opgelost. Nou ik zal vandaag nog wel wat updates uitvoeren het is niet supererg maar je merkt het wel. En ik ben iemand die het gewoon perfect wil :/
Zo zijn de meeste Tweakers ;) goed en anders maar niet ;)

Verwijderd

Ik heb ook een 8600 maar met een 2493HM van Samsung, alleen bij mij wilt hij niet verder dan 1600x1200! Heb al geprobeerd via uitbreiden naar bureaublad maar niks lukt, kan het aan vista liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de nieuwste videokaart drivers gedownload via laptopvideo2go.com want op de Acer site stonden nog antieke drivers.
Echter ben ik erachter gekomen dat ik hem wel op VGA heb aangesloten, mijn laptop heeft geen DVI, maar HDMI en laat dat nou net niet zitten op de Samsung 245B.
:(

Verwijderd

Misschien een HDMI-VGA kabel ofzo? Of een HDMI-DVI kabel? Heb je al 1080p content erop afgespeelt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:35:
Misschien een HDMI-VGA kabel ofzo? Of een HDMI-DVI kabel? Heb je al 1080p content erop afgespeelt?
Ja ik zat ik ook al te denken een HDMI-DVI kabel.
Ik hoorde laatst van iemand dat er tegenwoordig behoorlijk kwaliteitsverschil zit tussen de goedkopere versies en de duurdere weet iemand of dit zo is?.

En dan 1080p dat is toch iets met resoluties? Want kan ik met die content bereiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 20:45 ]

Pagina: 1