Yamaha RXV440-RDS vooruitgangen defect

Pagina: 1
Acties:

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:06

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Yamaha RXV440-RDS die inmiddels buiten de garantie is.
Vorige week bleef de volume omhoog knop van mijn Logitech Harmony hangen :(
Was niet snel genoeg naar de receiver gevlogen om hem uit te zetten dus hij ging tot max. volume waarna hij zichzelf uitschakelde.

Nu komt er uit mijn 2 front uitgangen geen geluid meer. Center, rear en subwoofer doen het nog wel.

Had gelezen dat er misschien een zekering of iets goedkoops kapot is gegaan wat te vervangen is.

Ben verder een n00b op electronica gebied, maar misschien dat jullie enig idee hebben wat er vervangen moet worden. Kan evt. foto's plaatsen als jullie daar iets aan hebben.

Bvd

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:50
als de rest het nog doet lijkt het me sterk dat er een zekering doorgebrand is... Dan zou het hele apparaat waarschijnlijk niets meer doen. Wat je kunt doen is het ding openschroeven en zoeken naar doorgebrande zekeringen, hoewel ik vrees dat het niet meer te redden is. Ik zou in ieder geval bij logitech eens gaan klagen!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ik zal is kijken of er iets te vinden is, rook niks verbrands ofzo toen het gebeurd was.
Klagen bij Logitech wordt lastig, ik weet niet of het nou software-matig was of dat het knopje gewoon bleef hangen.

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02-2025
Misschien nutteloze opmerking, maar staat je A/B aan?
Maat van mij heeft m een keer open geschroefd om er vervolgens achter te komen dat de main(A/B) uit stond.
Heb hem ook, ook wel flink mee geblazen, gelukkig nog nooit dit meegemaakt!
Die standaard geluidsinstellingen gecontroleerd? Per box het percentage, vermogen en 6.1/4.1/3.1 etc...

Sterkte met dit verlies!

Verwijderd

Van de 2 front uitgangen de transistors kapot.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het probleem van het volume dat oploopt is heel raar, dat heb ik namelijk ook eens gehad met mijn Yamaha RX-V440RDS, maar dan met de normale afstandsbediening. Gelukkig elke keer op tijd kunnen corrigeren. Helaas voor je dat het zo is afgelopen. Let er wel op dat het probleem vaker kan voorkomen. Bij mij was het zo dat het toch wel twee dagen lang af en toe tot problemen leidde.
Succes ermee!
(al contact gehad met Yamaha ofzo?)

Life is not about specs, it is about joy!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:28:
Van de 2 front uitgangen de transistors kapot.
Kun je dat met zekerheid zeggen? Is dit eenvoudig/goedkoop te repareren?

@de rest: Heb alle instellingen gecontroleerd en ga nog contact opnemen met Yamaha

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Het heeft even geduurd, maar ik heb hem opengeschroefd en wat plaatjes geschoten.
Nu heb ik er dus 0,0% kaas van gegeten en heb geen idee wat wat is.

Wat mij als leek opviel is het volgende plaatje, midden onderin bij de rode cirkel zitten kleine dingetjes :p Deze bevinden zich bij de speaker uitgangen die defect zijn :

Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_200807041448141089584566.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_20080704144815533530708.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_200807041448161531101112.jpg

Wat mij opviel is dat er 1tje een zwarte bovenkant heeft en op een andere plek zit er helemaal geen.
Is dit het defect? Zoja, is dit eenvoudig te reparen?

Zonee, waar zou het nog meer kunnen zitten?

Bvd

Verwijderd

Het kan dat het heel warm is geworden en daarom zwart is geworden.
Maar als dat zo is dan zijn meestal de eindtrappen (transistors) ook kapot.
De transistors zitten op het grote koellichaam bevestigt.
Om het precies te weten zal je met een multimeter aan de slag moeten.

Je weet 100% zeker dat het je versterkers frontuitgangen zijn?
De speakers zijn dus goed?

offtopic
Ik wou zelf ook een Logitech afstandsbedieng halen maar hier schik ik toch van dat de volme knop blijft hangen.
Ik vind het ook heel erg voor je dat je versterker zo is kapot gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 20:54 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ok, bedankt. Ik ga maar is iemand zoeken met verstand ervan, want hier ga ik niet uitkomen.
Die transistors zien eruit alsof ze werken.

Verwijderd

Hopelijk kost het niet te veel.
Sterkte ermee.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Thanks, dat die afstandsbediening bleef hangen kan ook gewoon zijn omdat ie pekkig is ofzo, ik weet niet precies hoe het ging.
Zijn wel fijne remotes iig.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het probleem van de afstandsbediening ligt volgens mij niet aan de Logitech afstandsbediening, ik heb het met mijn eigen Yamaha ab ook gehad, het probleem zat hem duidelijk, hoewel vreemd, in de receiver.

[ Voor 13% gewijzigd door teacher op 07-07-2008 23:20 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1