Toon posts:

PC start niet goed op.

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al eens een post over gemaakt en na weinig hulp, waarschijnlijk omdat dit een redelijk zeldzaam probleem is, heb ik besloten ermee te leren leven. Ik zal nog eens uitleggen wat er aan de hand is.

Als ik de computer opstart gaat alles aan, maar ik krijg geen beeld en de piep komt niet (iets met bios toch?).

Als ik mijn computer dus wil gebruiken moet ik het volgende doen:
1. Start computer.
2. Stroom eraf na circa 3 sec (niet te kort, want dan doet ie het niet, ook niet te lang want das hetzelfde)
3. Stroom meteen weer aan
4. Start computer, en dan doet hij.

Paar bijkomende problemen: Afsluiten doet hij ook niet, gaat ook vrolijk verder (logt wel alles uit van windows etc, maar fans etc blijven gewoon draaien). Voor rebooten geld hetzelfde.

Ik weet echt niet wat het probleem is. Ik heb een redelijk nieuw systeem met een goede voeding etc, 500W, dat is het probleem dus niet. Ik denk dat het misschien wel aan dat batterijtje ligt, waar als je pc uitstaat stroom over blijft staan, ik denk dat dat kapot is en dat ik dus eerst stroom erover heen moet brengen voor de boot.

Jullie nog ideeen? En misschien een idee om het bovenstaande te fixen?

Verwijderd

Zou je misschien je systeemconfiguratie kunnen posten? Relevante informatie voor dit probleem is:

Moederbord + Bios versie
Voeding
Is je PC geaard aangesloten?

Batterij is alleen maar voor het bewaren van je bios settings terwijl de PC niet verbonden is met een spanningsbron, zou niet relevant moeten zijn voor boot.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Is toch hetzelfde topic als dit?

P5N-E (SLI) boot pas na stroom reset.

Waarom ga je daar niet gewoon verder?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:12:
Zou je misschien je systeemconfiguratie kunnen posten? Relevante informatie voor dit probleem is:

Moederbord + Bios versie
Voeding
Is je PC geaard aangesloten?

Batterij is alleen maar voor het bewaren van je bios settings terwijl de PC niet verbonden is met een spanningsbron, zou niet relevant moeten zijn voor boot.
Mobo: P5N-E SLI (BIOS: Version 60.80.18.00.01)
Voeding: Antec NeoHI (500W)
Graka: 8800GTS
2x 1gb ram
250GB SATA
250GB IDE Slave (maar die wel boot priority heeft (iig staat hij boven de SATA in BIOS)

Geaard wilt zeggen dat er dus eigenlijk 3 verbindingen zijn bij het stopcontact, in dat geval, ja.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klinkt als een probleem met je voeding. Probeer eens een andere voeding :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Sowieso is een topicstart zonder specs of zonder duidelijke eigen inzet om mbt troubleshooter je probleem uit te zoeken niet bepaald nuttig. Begin daar eens mee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.