Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betaald SMS versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.044 views

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:32
Hallo,

Is het ook mogelijk om via een systeem het mogelijk te laten maken dat je een sms bericht kan versturen via bijvoorbeeld een profielensite (de profielensite maak ik dan zelf).

Zodat als ze daar in een invulvakje een bericht in vullen, en hun nummer. Dat er dan een sms naar degene wordt verstuurd waar ze het heen willen hebben.

Het is dan de bedoeling dat de afzender voor het bericht betaald (bijvoorbeeld 1.30 eur) en dat ik dan een gedeelte van de kosten daarvan ontvang, zodat ik er zelf ook wat aan over houd.

Ik denk dat ik dan een sms gateway nodig heb? Of heb ik dat fout.

Ik heb dus even bij mollie gekeken, hierbij heb ik wel ervaring met het bel gedeelte. Maar niet met een sms gateway (http://mollie.nl/informatie/sms/ )

Als ik het daar zo lees moet ik betalen voor een x aantal smsjes welke ik dan kan versturen. Maar ik kan dus niet er geld mee 'verdienen' doordat iemand via mijn site stuurt.

Kan dit bij mollie, of moet ik bij een andere 'gateway'? zijn.

Alvast bedankt.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 16:08
Dat kan inderdaad ook bij Mollie.

Echter mag (kan) je in nederland pas premium sms versturen als de ontvanger zich aangemeld heeft bij een dienst of goedkeuring gegeven heeft om eenmalig x keer (max 4) een bericht te ontvangen. De ontvanger kan dit laten weten door een sms te sturen naar een keyword.

offtopic:
Maar meteen even melden dat ik werkzaam ben bij Mollie. Maar deze post is volledig informatief. Het werkt namelijk bij alle aanbieders in NL zo.

[ Voor 21% gewijzigd door Speedener op 22-03-2008 09:42 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:26

Onbekend

...

De bezoeker bij jou op de site moet aan jou geld betalen.
Vervolgens betaal jij na die betaling een deel van dat geld aan T-Mobile.
Of denk ik te simpel? :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als jij 1 euro 30 voor een SMS'je wil hebben, zal men dat 1 a 2 keer doen. Ik SMS dacht ik voor 9 cent ofzo. Waarom zou men dan 1 SMS'je via jouw site sturen als men voor de zelfde prijs er 14 kan versturen. We blijven hollanders he..

Het wordt voor de gebruiker pas interresant als je dus 10-25 ct een sms kan versturen, anders kan je beter gewoon je telefoon pakken.

Bij wie je dan wel moet zijn weet ik verders ook niet. Maar ik denk ik geef alsnog even m'n input. 1,30 is gewoon veels te duur, en gaat gewoon floppen.

Overigens heeft dit nog niet zoveel met programming te maken, ik zie nergens code waar je niet uit komt.
Onbekend schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:44:
De bezoeker bij jou op de site moet aan jou geld betalen.
Vervolgens betaal jij na die betaling een deel van dat geld aan T-Mobile.
Of denk ik te simpel? :)
Lijkt mij ook. Als de verzender betaald, moet je dus eerst een tegoed hebben, zelfde als pre-paid dus. Maar ik denk niet dat men dus eerst geld in een tegoed stopt om voor een 10-voudig bedrag iets op een site te kunnen doen wat je per direct met je eigen telefoon kan doen.

[ Voor 29% gewijzigd door RaZ op 22-03-2008 09:50 ]

Ey!! Macarena \o/

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:32
RaZ schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:46:
Als jij 1 euro 30 voor een SMS'je wil hebben, zal men dat 1 a 2 keer doen. Ik SMS dacht ik voor 9 cent ofzo. Waarom zou men dan 1 SMS'je via jouw site sturen als men voor de zelfde prijs er 14 kan versturen. We blijven hollanders he..

Het wordt voor de gebruiker pas interresant als je dus 10-25 ct een sms kan versturen, anders kan je beter gewoon je telefoon pakken.

Bij wie je dan wel moet zijn weet ik verders ook niet. Maar ik denk ik geef alsnog even m'n input. 1,30 is gewoon veels te duur, en gaat gewoon floppen.

Overigens heeft dit nog niet zoveel met programming te maken, ik zie nergens code waar je niet uit komt.

[...]

Lijkt mij ook. Als de verzender betaald, moet je dus eerst een tegoed hebben, zelfde als pre-paid dus. Maar ik denk niet dat men dus eerst geld in een tegoed stopt om voor een 10-voudig bedrag iets op een site te kunnen doen wat je per direct met je eigen telefoon kan doen.
Het is voor een soort datingssite zeg maar, wil je diegene een sms sturen dan kan dat via dat systeem, aangezien het nummer van diegenen niet op de site staat.
Speedener schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:40:
Dat kan inderdaad ook bij Mollie.

Echter mag (kan) je in nederland pas premium sms versturen als de ontvanger zich aangemeld heeft bij een dienst of goedkeuring gegeven heeft om eenmalig x keer (max 4) een bericht te ontvangen. De ontvanger kan dit laten weten door een sms te sturen naar een keyword.

offtopic:
Maar meteen even melden dat ik werkzaam ben bij Mollie. Maar deze post is volledig informatief. Het werkt namelijk bij alle aanbieders in NL zo.
Wat bedoel je met 'aangemeld heeft bij een dienst?'

:)

[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 22-03-2008 10:57 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ZpAz schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:54:
[..]

Wat bedoel je met 'aangemeld heeft bij een dienst?'

:)
"SMS nu 'SCHEET AAN' voor de supergrappige scheet op jouw mobiel!!!1", waarbij je vervolgens dus aan een dienst vastzit. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Overigens heeft dit niks meer met het daadwerkelijke programmeren te maken. Mollie heeft een prima API om tegenaan te praten als je SMS'jes wilt versturen. Voor overige vragen over geld verdienen aan SMSjes e.d. (oftewel: de ontvanger betaald) zul je toch echt bij Mollie zelf moeten wezen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.