Ik ben van plan vista 64 bit te draaien met een van deze twee combinaties. Ik zit te twijfelen tussen 790i (niet ultra, die is veel te duur) en 780i. Ik heb namelijk gehoord dat 790i beter is met sli dan 780i. 2gb ddr3 is niet veel duurder dan 4gb ddr2, maar zou twee gb ram wel genoeg zijn?
Tja ik kan je wel zeggen dat toen ik overstapte van 2 gig naar 4 gig ik een duidelijk verschil zag onder vista 64 bit. Ik zit vaak boven de 2 giga gebruikt(zelfs 3 gig is geen uitzondering) met games als battlefield 2, crysis, ut3. Maar ook door virtual pc. Nu weet ik natuurlijk niet wat jij allemaal doet met je pc?
Ik ga hem gebruiken voor gamen. Natuurlijk ga ik ook Crysis spelen. Videokaart wordt waarschijnlijk 9800 gtx. Dan kan ik er later nog altijd nog een instoppen als de prestaties niet genoeg zijn. Cpu wordt waarschijnlijk de e8400.
780G of 790FX
Ik zie eigenlijk niet in waarom je een nForce chipset zou willen?
Verkeerd gelezen, maar dan nog zou ik niet voor een nForce gaan maar voor x48 of iets dergelijks.
Verkeerd gelezen, maar dan nog zou ik niet voor een nForce gaan maar voor x48 of iets dergelijks.
[ Voor 39% gewijzigd door Avalaxy op 22-03-2008 11:09 ]
Link? Onderbouwing?Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:25:
Ik ben van plan vista 64 bit te draaien met een van deze twee combinaties. Ik zit te twijfelen tussen 790i (niet ultra, die is veel te duur) en 780i. Ik heb namelijk gehoord dat 790i beter is met sli dan 780i.
Zie de FAQ van dit subforum. Hoeveel RAM je nodig hebt hangt af van wat je doet. Of je beter meer trager geheugen kunt hebben of minder sneller geheugen, is puur afhankelijk van hoeveel je nodig hebt. Zie trouwens ook benchmarks, DDR3 is helemaal niet sneller dan DDR2 op dit moment...2gb ddr3 is niet veel duurder dan 4gb ddr2, maar zou twee gb ram wel genoeg zijn?
Maar goed, een Tweaker kan dit soort dingen zelf opzoeken en dan zelf een keuze maken, daar is geen topic voor nodig.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()