Toon posts:

Werkt POP alleen bij internetverbinding van zelfde provider?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een vervolg op dit topic :complete webmail inbox (Orange) forwarden naar Gmail

Maar ander probleem dus voor de overzichtelijkheid nieuw toppic

Ik heb Gmail ingesteld om alle mails in mijn Orange inbox op te halen. Instellen ging prima tot ik daadwerkelijk mijn mail wilde ophalen.

Foutmelding:

Server returned error: "POP werkt alleen als u via Wanadoo inbelt. Gebruik webmail"

Ik maak inderdaad niet via Orange verbinding met internet. En dat KAN ook niet.

Waarom niet? Om precies dezelfde rede waarom ik mijn hele Orange inbox over wil halen naar mijn Gmail. Ik ben namelijk verhuisd en Orange krijgt het NIET voor elkaar om mijn ADSL aansluiting te verhuizen. Na 6 (!) maanden is uiteindelijk de enige optie die Orange voorstelt mijn hele huidige ADSL account te deleten en een nieuwe aan te vragen op het nieuwe adres.

Prima, mij best, als ik maar internet krijg hier. Alleen betekend dat wel dat mijn Orange inbox (met 6000 mails) ook komt te vervallen. Vandaar dat ik alles naar mijn Gmail account wil overhalen. Maar dat lukt dus niet omdat ik hier niet via Orange met internet verbonden ben. Ik zit (al zo lang we verhuisd zijn) d.m.v. van m’n mobieltje op internet (traaaaaaag) te wachten tot Orange me eindelijk verhuisd heeft.

Nu heeft men daar dus een “oplossing” voor maar lukt het mij niet die door te laten gaan omdat ik mn mail niet over kan halen naar Gmail.

Hoe los ik dit op???

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Zoek een Orange klant die even een proxy-tje voor jouw wil opzetten. Of wardriven tot je een AP vindt dat op een Orange account zit :) .

[ Voor 33% gewijzigd door DieterVDW op 22-03-2008 00:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat je met "proxy-tje opzetten" bedoelt weet ik niet.... ben niet echt een techneut, srry

Maar begrijp ik het goed dat een verbinding met internet middels een willekeurige Orange aansluiting genoeg is voor mij om mijn POP mail te kunnen benaderen?

Hoeft dus niet mijn "eigen" orange aansluiting te zijn?

Als zo is... is er een orange klant hier waarvan ik even gebruik zou mogen maken van zijn internet aanlsuiting?? Hopelijk iemand enigszins in de buurt. Ik woon zelf in Garderen. Dat ligt grofweg tussen Apeldoorn en Amersfoort.

Of is dat wat je met proxytje opzetten bedoelt... dat ik dus vanuit huis "vitueel" via iemand anders zijn Orange aansluiting wordt verbonden? Zodat we niet onze stoel uit hoeven te komen? :)

Verwijderd

Ik kan vanaf een Planet internet lijn gewoon mijn pop3 box van Orange leeghalen, ik weet wel dat dit niet werk als je van een gratis inbel account gebruik maakt maar voor de vaste adsl-abbo's is dit geen probleem.

Net nog even voor je getest.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Ik kan ook waar dan ook mijn Orange POP3 mail checken. Gewoon een ADSL Family account hier.

Verwijderd

Topicstarter
aah ok! super. klopt! ik heb 2 email accounts bij orange. Eentje die hoort bij mn adsl abbo en nog een gratis mail account die ik al sinds waaaaay back heb. En ik was het (natuurlijk) eerst aan het proberen met die gratis account. Maar volgens mij hoef ik die niet eens over te halen want die is niet gekoppelt aan mn adsl abbo (voor zover ik weet iig). Dus als mn adsl abbo vervalt blijft dat account iig gewoon bestaan.

Ik heb eigenlijk het liefst ook het gratis orange mail account over naar mn gmail. maar dat is geen noodzaak, puur gemak. Maar dat kan dus alleen als ik via Orange met internet ben verbonden?

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 22:41

VIPER2001

[GOT]The Source

versturen kan ook meestal hoor, als je de smtp adres van je adsl provider intypt.

bijv: pop.hetnet.nl
smtp.xs4all.nl

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Topicstarter
kijk, kijk. met mn email account die bij mn ADSL abo hoort lukt het nu idd wel! mooi!

Gaat wel traag. Nu na een minuutje of 10 pas 22 mailtjes binnen. nog 6000 zoveel te gaan...

Dit gaat toch niet via het dunne pijpje van mijn eigen internet verbinding dmv mn mobieltje. Zal toch wel server - server zijn neem ik aan?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Je haalt je mail op via internet. dus als jouw gsm jouw verbinding is, dan kan dat lang duren.

PSN: djmurcielago

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Ik denk dat het beter is als je even je PC op de achterbank gooit en bij iemand anders thuis met een 20Mbit lijntje je mail ophaalt ;).

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:41

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hij laat GMail al die mailtjes van de server halen, lijkt me sterk dat GMail dit alles doet via je eigen internetverbinding. Lijkt mij inderdaad dat dit tussen de server van Google en Orange gebeurd, zonder tussenkomst van de TS zijn mobieltje ;)
Pagina: 1