Problemen met installatie Orange ADSL Extra

Pagina: 1
Acties:

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:30
Per 1 maart hebben mijn twee huisgenoten en ik onze @home-kabelverbinding opgezegd en ADSL Extra van Orange genomen.
Wij wonen in een oud pakhuis met 5 verdiepingen en minimaal drie kamers per huis. Elke kamer wordt afzonderlijk verhuurd en elke kamer heeft dan ook een eigen telefoonaansluiting.
In de meterkast op onze verdieping zit geen ISRA-punt of iets anders dat met telefonie te maken heeft. Volgens mij zouden we per persoon een eigen telefoonaansluiting moeten hebben, maar geen van de huidige bewoners heeft hier ooit gebruik van gemaakt.
Op de begane grond is een andere meterkast, maar daar hebben de bewoners geen sleutel van (alleen de zgn. buurtconciërge). Daar zou evt. dus wel een ISRA-punt kunnen zitten.

Nu is de situatie zo dat de mensen van de Orange-helpdesk vol blijven houden dat het modem naast het ISRA-punt moet staan (kabeltje van max 30 cm er op), anders werkt het niet.
Onze verhuurder (coöperatie) kan ons niets over de telefoonaansluiting vertellen, dus wij weten niet zeker hoe onze situatie precies is. KPN heb ik ook wel eens gebeld, maar daar werd ik niets wijzer van.

Na twee weken downtime hebben we toch maar even een monteur laten komen (€89), maar die heeft op geen van de drie aansluitingen line sync gemeten. Hij was echter van mening dat het wel gewoon zou moeten werken.

Ik ben nu bang dat we ons modem misschien toch in de meterkast beneden moeten zetten, en dat we dan een UTP kabel van 50 meter omhoog moeten trekken, door het trappenhuis. Maar doordat we per kamer een eigen aansluiting hebben, denken wij dat het toch mogelijk moet zijn om het modem op een van de kamers kunnen zetten.
Als er dus evt. monteurs of andere mensen met veel ervaring met ADSL-installaties hun mening kunnen laten horen, weet ik of het nog moet gaan lukken. Na 21 dagen gezeik en geen internet ben ik er namelijk best even klaar mee.. Vooral gezien het feit dat je meteen een jaarcontract afsluit, en we er dus echt aan vast zitten.
Alle hulp is welkom! Als er meer info nodig is, laat het dan even weten.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Probeer het gewoon op dat isra in de meterkast. Dan weet je het zeker. adsl wordt altijd geleverd tot aan het isra. Daar buiten kan het evt werken, maar het heoft niet.

PSN: djmurcielago

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 16:47

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik heb zelf bij orange gewerkt en het klopt dat het op het modem op het isra punt met een kabel van max 1,5 mtr aangesloten dient te worden.
Ik heb vaak gezien dat er problemen ontstaan met de stabiliteit van de lijn als het op een ander punt is aangesloten of met een kabel langer dan 1,5 mtr.

Gewoon die meterkast beneden controleren en een utp kabel naar boven trekken of via wifi werken.
UTP cat5 mag 100 mtr zijn voordat er signaal verlies leid.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Railgunner
crzyhiphopazn schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:57:
Ik heb zelf bij orange gewerkt en het klopt dat het op het modem op het isra punt met een kabel van max 1,5 mtr aangesloten dient te worden.
Ik heb vaak gezien dat er problemen ontstaan met de stabiliteit van de lijn als het op een ander punt is aangesloten of met een kabel langer dan 1,5 mtr.

Gewoon die meterkast beneden controleren en een utp kabel naar boven trekken of via wifi werken.
UTP cat5 mag 100 mtr zijn voordat er signaal verlies leid.
Wij zitten op de 4e verdieping, dus het gaat dan om een vrij lange kabel die door anderen ook nog eens kan worden kapot gemaakt. WiFi gaat denk ik ook niet lukken, het zijn vrij dikke muren & plafonds.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het modem in de meterkast beneden moet staan. Want dat zou betekenen dat er ongeveer 20 modems in die ruimte zouden moeten staan, als iedereen een eigen ADSL-lijn zou nemen. We hebben toch niet voor niets een wandcontactdoos per kamer zitten?
Iemand anders met ideeen?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Railgunner
Niemand die me hier mee kan helpen?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vroegah (klinkt leuk ^^) toen ik thuis nog Planet internet Adsl modem hadden hadden we de telefoonlijn doorgetrokken.

Die kwam vanuit het ISRA punt naar de woonkamer vanaf de woonkamer doorgelust naar de zolder Splitter erachter en Adsl op de modem aangesloten en Telfoon weer Terug naar beneden.

Altijd gewerkt.

Ook nu we dat Orange ADSL Family + VOIP.

De kabel is een Stuk langer dan 1,5 M

Ik haalde in het begin 14 Mbit en nu nog maar 10 mbit maar dat lijkt me normaal die afname.

• Railgunner
Maar wat is een stuk langer dan 1,5 meter?
Wij zitten op de 4e verdieping, dus dan zou het wel om 15-20 meter oid gaan.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ik zit op de zolder(2de verdieping)

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hier ook de modem op de 2e verdieping (18 meter kabel vanaf het ISRA-punt) en geen enkel probleem. Het lijkt mij eerder dat de telefoonpunten in jullie kamers niet (goed) zijn aangesloten. Deze moeten natuurlijk in de meterkast op de begane grond wel aangesloten zijn op het juiste aderpaar in het ISRA-punt waarop de ADSL lijn actief is.

Verwijderd

Je moet wel de directe ISRA punt hebben geen vertakkingen want dan krijgt ie geen signaal dat probleem had ik ook bij mij thuis.. Bleek achteraf dat de doe het zelfer die er in heeft gezeten de onder en boven verdieping aan elkaar te hebben gesloten zonder direct contact aan hoofdlijn van de telefoonkabel.
Dat zal in jullie geval niet zijn maar in het ergste geval moet je dus de modem beneden in de meterkast plaatsen.
Pagina: 1