Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

business intelligence en performance management

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

Verwijderd

Topicstarter
mijn eindverhandeling gaat over de ondersteunende rol van datawarehousing en business intelligence in performance management.

en om mijn onderzoek een wetenschappelijke tint te geven ben ik op zoek naar een proces/case die ik zou vergelijken met de theorie en zo bespreken. maar ik zit dus in de knoop welk proces ik precies zou nagaan, ik dacht eventueel een aankoopproces maar mijn promotor was daar niet zo lovend over.

heeft iemand soms een idee, of kent iemand een bedrijf die mij hiermee zou kunnen/willen helpen?Want ik vrees dat ik al de grotere bedrijven moet aanspreken, een kleiner bedrijf zal meer dan wrschl nog niet vaak met business intelligence te maken hebben.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je bent je eindverhandeling begonnen omdat je (neem ik aan) een goed beeld had van waar BI en datawarehousing iets bijdragen aan performance management? Dan moet je toch ook wel met een paar voorbeelden op de proppen kunnen komen?

Toen ik je post las was mijn eerste reactie dat het hier om een potje buzzword bingo ging. Een paar hippe termen aan elkaar geknoopt, even schudden en kijken wat eruit komt.

Als ik er wat langer over nadenk krijg ik er wel een beetje een beeld bij. Ik denk dat bijvoorbeeld in de logistieke sector hier heel veel mee gedaan kan worden en ook al wordt. Ik ben hier zelf ook mee bezig bij een expressbedrijf. Daar wordt op basis van een heleboel verzamelde data en een set business rules het proces doorgemeten. Aan de hand van die metingen worden aannpassingen gedaan, en dat moet dan weer een verhoging van de performance tot gevolg hebben.

Is dat waar je naar op zoek bent?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, dat is wat ik bedoelde, een collega is bezig het HRM luik van de performance management in kaart te brengen, specifiek via de balanced scorecard mogelijkheden.

professoren hadden me aangeraden 1 specifiek proces te analyseren. Had U een specifiek proces in gedachten in de logistieke sector? Ik had nog gedacht aan de voorraadvorming,aanvulling automatisaties?

het probleem bij mijn onderwerp is dat ik niet te zwaar in detail moet/mag gaan over bijvoorbeeld de theorie. Maar eerder het in zijn algemener proces moet bespreken, dus data lifecycle gewijs. En wat de mogelijkheden bieden van BI en een goed datawarehousing beleid, en hoe dit tot stand komt.

Bestaat er een kans dat ik U hiervoor zou kunnen aanspreken om een soort van case uit te werken, uiteraard met de nodige discretie? Ik ben gerust bereid U hiervoor te vergoeden.

Ik hoop dat mijn uitleg wat verhelderend is, maar het is zeker geen aaneenschakeling van fancy words ;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeh.. dit is gewoon werving. Je bent direct op zoek naar een bedrijf dat je hierbij kan helpen. Heb je dat gevonden dan is hier de discussie weg. Werving is hier niet toegestaan.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.