hulp gevraagd: htpc en Philips LCD scherm-opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• chomsky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-01 07:19
Hoi
Ik heb een htpc (nieuwe Gigabyte Mobo, AMD athlon 64x2 5200+, 2 GB) en die heb ik aan gesloten op mijn Philips 37PFL9630 LCDtv.

Als ik de TV op het 'htpc-kanaal' zet en de HTPC opstart gaat alles prima maar:
als ik het andersom doe (eerst HTPC dan pas TV) krijg ik geen beeld.

Ook als ik onder het spelen van de HTPC even wil kijken op een ander kanaal of een programma al begonnen is, heb ik wederom geen beeld meer van d eHTPC en moet ik die geheel resetten...

Iemand een idee waar het aan ligt en wat ik kan doen om het op te lossen??

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-01 14:01
Misschien te maken met de resolutieinstellingen van je HTPC?

Sluit anders een tweede monitor aan op je HTPC zodat je kan kijken of er in de tussentijd dergelijke settings veranderen.

Opper-prutser

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01-2025
Hallo,

Geen idee of je dit al verholpen hebt. Ik heb hetzelfde probleem, en e.e.a. opgezicht op internet.
Op dit linkje http://www.geekzone.co.nz...?ForumId=84&TopicId=22127
kan je er iets meer over lezen. Wat bij mij overigens werkt is het volgende: de htpc is aangesloten op hdmi 1. Als ik eerst na hdmi 2 schakel (waar niets op is aangesloten) en vervolgens naar hdmi, heb ik wel beeld.
Overigens zijn er net nieuwe Catalyst drivers (als je ATI hebt) en ik hoop dat daarmee het probleem opgelost is.

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb toevallig deze week een vriend geholpen met zijn htpc en zijn nieuwe Philips 37 inch LCD.

Wanneer de hdmi-kabel in de tv werd gestoken sprong de tv naar dat hdmi-kanaal en werkte de htpc perfect.
Wanneer we daarna naar een ander kanaal op de tv schakelden en weer teruggingen naar het hdmi-kanaal, was er geen beeld meer te zien van de htpc.

We dachten dat dit aan de firmware van de tv zou liggen. Uiteindelijk hebben we het opgelost door een driver-update van de videokaart van de htpc. Een driverprobleem dus!

Hopelijk is jouw probleem hiermee ook verholpen.

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01-2025
De driver update verhielp bij mij het probleem niet. Met het programmaatje HdmiOn heb ik het wel op kunnen lossen: Klik hier

Op m'n universele afstandsbediening heb ik een knop geprogrammeerd die dit programma activeert.