[Syncmaster 245B + Nvidia Quadro 140M] geen DVI alleen VGA

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik ben de gelukkige bezitter van een mooie Dell D830 met daarin een Nvidia Quadro NVS 140M. Er zit een docking station bij, dus het leek me een goed idee om een externe monitor aan te schaffen.
De keus is gevallen op de Samsung Syncmaster 245B.

Nu loop ik tegen een probleem aan. Als ik het scherm met een DVI kabel aansluit zie ik alleen beeld op het externe scherm gedurende BIOS POST, en het Windows opstartscherm. Zodra het inlogscherm moet komen gaat de Samsung op zwart, en wordt het beeld uitsluitend op het LDC scherm van de laptop weergegeven. Als Windows is opgestart kan ik met geen mogelijkheid het scherm vinden in de hardware lijst, laten detecteren werkt niet, ook het Nvidia regelpaneeltje ziet niets.
Als ik Fn-F8 druk geeft het scherm op de laptop een korte flits en vervolgens blijft het beeld op de laptop.

Ik heb de bijgeleverde DVI kabel gebruikt, een DVI kabel die ik nog had liggen, en een andere (nieuwe) DVI kabel, alledrie hetzelfde.

Als ik echter het scherm via VGA aansluit werkt alles opeens vloeiend :(

De kwaliteit is goed hoor met VGA, maar aangezien scherm en docking allebei DVI hebben zou ik dit toch wel graag werkend hebben. Het feit dat de combi wel werkt gedurende de eerste fase van het bootproces en het feit dat het met 3 kabels hetzelfde laken een pak is, duidt aan dat e.e.a. fysiek in orde moet zijn.

De laptop draait Windows XP x64 SP2, de Nvidia drivers zijn 174.31.

Iemand een idee?