Welke knoopcel batterij in het moederbord stoppen?

Pagina: 1
Acties:

• infobot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb een MSI K8N moederbord uit 2005 en de BIOS batterij moet vervangen worden, mijn dealer zei dat het een 3,3 Volts knoopcel batterij moet zijn met serienummer 3032 maar die blijken moeilijk verkrijgbaar, maar de serienummers met 2032 zijn makkelijker te krijgen overal zelfs.

Weet iemand of ik ook een 2032 erin mag stoppen die zijn ook 3 volt?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Iedere opticiën heeft het benodigde type liggen voor 2-4 euro :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

http://shop.conrad.nl/Bat...opcel_lithium/653032.html

Ze zijn er wel, Google is je vriend ;)

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

volgens mij zijn ze allemaal 3.3 volt. verschillende nummers, zijn verschillende diktes en groottes.
tja, als jij hem er netjes in kan plaatsen, zodat hij goed contakt maakt, is het geen probleem.

( er moet toch ook gewoon aan een 3032 te komen zijn?)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

De CR3032 is slechts een knoopcell batterij die net iets langer dan de CR2032 meegaat. In het MSI moederbord mag je dus ook een CR2032 plaatsen.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12 14:57
De CR3032 is in vergelijking met de CR2032 niet gek veel anders.

Beide hebben exact dezelfde formaten, voltage en polen. Het verschil zit hem in de levensduur en kwaliteit. 3032 wordt bijvoorbeeld in duikapperatuur en beveiligingssystemen gebruikt. (Overigens is de 3032 ook gewoon 3v.)

In moederborden wordt vrijwel zonder uitzondering gewoon de CR2032 gebruikt. Zo ook in jouw geval. Omdat het hier niet gaat om apperatuur waar je leven van afhankelijk is hoef je niet te gaan voor de veel duurdere CR3032. Waarom je dealer die dan ook aangeraden heeft is voor mij een raadsel.

Let wel op de manier waarop je de batterij monteerd en behandeld. Raak hem het liefst alleen met een schone doek aan. Het is vrij gemakkelijk om wat van het vet op je vingers op de batterij te krijgen. Dit kan een verbinding tussen de 2 polen tot stand brengen. Hoewel dit een zeer slechte verbinding is en er per dag maar heel weinig stroom doorheen gaat, telt het na een x aantal jaren wel op. Je kunt dus met gemak de levensduur van je batterij met een jaar verkorten door hem aan te raken.
Pagina: 1