[Laserprinter] via printserver onbereikbaar in sleep mode

Pagina: 1
Acties:

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-02 18:04
Ik heb een kyocera mita fs-1010 via usb aangesloten op een linksys psus4 printserver. Zo lang de printer in gewone modus is (dus klaar voor gebruik) is printen geen probleem. Maar zodra deze in de sleep mode gaat, kan de printserver 'm daar niet meer uithalen. De printer wordt een paar keer per dag gebruikt dus het is jammer om 'm continu in ready mode te hebben. Als de printer gewoon via usb of parallel direct op de pc is aangesloten kan hij wel uit de sleep mode komen. Het besturingssysteem is windows xp pro, sp2.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb geprobeerd:
* ondersteuning in twee richtingen uitschakelen (aan/uit)
* rechtstreeks naar de printer afdrukken (aan/uit (dus wel of geen wachtrij)
* de firmware van de printserver is up-to-date
* de firmware van de laserprinter is 80.04-94 maar ik heb geen idee of er nieuwere is en hoe ik deze kan updaten

bvd.

• Bulldock
Niemand die me kan helpen?
Dan denk ik dat ik een andere printserver of misschien zelfs een netwerkkaart voor in de printer moet proberen. Ik las in de handleiding dat de IB-20 en IB-21E geschikt zijn. Deze zijn echter ver buiten het budget. Nu zie ik van andere merken, voornamelijk HP, nog wel eens tweedehands NIC's voorbij komen. Weet iemand of deze met deze printer kunnen werken?? Het enige dat ik verder in de handleiding kon vinden was: "Only network interface cards operating on DC 3.3 V can be used in this
printer."

Of zijn er usb / lpt printer servers die wel de juiste ondersteuning bieden voor deze printer?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ikzelf heb een Conceptronic CPSERVU in gebruik en deze schakelt bij een afdruktaak mijn Canon i850 normaal in. Als ik de printerlijst bekijk, staat er wel een Kyocera FS-1920 tussen, maar of die dan ook werkt met jouw FS-1010 weet ik niet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Bulldock
op deze site zag ik wat gebruikers ervaringen: http://www.ozcableguy.com/usb_print.asp
de D-Link DP-301U staat vermeld als werkend met de fs-1010. maar of het ook icm met sleep mode is weet ik niet. conceptronic staat er helaas niet bij.
Als ik het goed heb begrepen moet de printserver bi-directionele support bieden voor de fs-1010. Jammer dat fabrikanten er niet wat meer over vertellen. (netgear doet het trouwens wel op z'n site, maar die biedt de betreffende ondersteuning helaas niet)

[ Voor 11% gewijzigd door Bulldock op 25-03-2008 19:38 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bidirectionele support heeft die Conceptronic niet volgens mij. De statusmonitor van Canon is daarvoor niet geschikt, dus af en toe zelf even checken of er nog inkt in zit :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Bulldock
Het gaat er om dat ik vermoed dat die bidirectionele support nodig is om de printer uit de slaapstand te halen.
Pagina: 1