USB-B naar USB-B kabel, bestaat die?

Pagina: 1
Acties:

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Mijn vader wil op zijn experia box van hetnet een externe harde schijf sluiten. Op de experia box zit een USB-B aansluiting en op de harde schijf ook. Nu vroeg ik me dus af of die kabels bestaan? Ik kan ze namelijk nergens vinden. In de pricewatch kon ik er geen vinden en google gaf me ook geen oplossing. In het uiterste geval kan ik wel wat gaan knutselen maar als zoiets gemaakt wordt moet er toch ook een kabel voor zijn? :?

Het gaat dus om een kabel met twee van de volgende aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/usb6.jpg

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Is die aansluiting wel voor een HDD ?
Een platte USB duid meestal op een aansluiting voor printer/HDD nl.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor zover ik weet kun je op een experiabox geen harde schijf of iets anders aansluiten.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:14

Sebazzz

3dp

Nee, het is waarschijnlijk een aansluiting voor je computer zodat je geen netwerkkabel hoeft te trekken.

De Orange Livebox heeft ook zo'n aansluiting die daarvoor gebruikt wordt. De Livebox heeft ook een platte maar niemand weet waarvoor die te gebruiken is. ;(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 14:35
Kan alleen deze vinden, is wel USB1 helaas.

No Shame, only Fame!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
USB B stekkers. check wiki.... is een eindpunt en geen controller.

Wikipedia: Universal Serial Bus

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 09:26

TNO

cake.

De Experiabox heeft voorzover ik weet (ik heb zelf een Siemens EB) een 'gewone' USB poort. Heb er een tijdje een usb stick in gehad, maar de performance was niet echt geweldig. (leek wel USB 1.1 qua snelheid).

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:13
De vraag die je stelt is verkeerd. De vraag zou moeten zijn: Kan er een harde schijf op? Het antwoord is nee.

Een USB poort is niet altijd hetzelfde. Als je even een speciale versie van USB (usb-to-go) buiten beschouwing laten omdat deze hier volstrekt niet van toepassing is:
Om een verbinding tot stand te brengen moet er een host en een client zijn. De USB poorten in jouw computer zijn aangesloten op een host adapter. Hierop kun je enkel clients aansluiten. Een USB hub bijvoorbeeld gedraagt zich aan de "input" kant als client en aan de poorten kant als host. Je kunt dus niet zomaar 2 poorten op elkaar aansluiten. Dit gebeurt dan ook niet, omdat de kabels daarvoor niet aanwezig zijn. (tenminste, normaliter niet). De aansluiting die jij laat zien (USB-B) mag volgens de USB specificaties alleen gebruikt worden voor een poort die zich gedraagt als client. De platte aansluiting mag alleen gebruikt worden voor poorten die zich gedragen als host. De Mini-USB aansluitingen mogen ook alleen gebruikt worden voor client poorten, maar hier willen onze Chineze vrienden wel is een eigen mening over hebben.

Om even terug te komen naar dit geval: De Experia box die jij hoogstwaarschijnlijk hebt (Speedtouch 780WL) gedraagt zich als een client. Dat zie je alleen al aan de aansluiting. Een externe harde schijf gedraagt zich ook als een client. Deze 2 kunnen dus onmogelijk met elkaar communiceren. Daarnaast, de firmware ondersteunt het ook niet. Er zit in je Experia box geen software om die hdd aan te spreken, uit te lezen, delen etc. Aangezien deze firmware closed source is kun je het ook niet even aanpassen.

Geen antwoord op je vraag, maar ik ga er vanuit dat je hier een stuk meer aan hebt ;)

Edit: Aan S280I: De kabels voor USB 1.1 en 2.0 zijn gelijk. Dat ze verschilend zouden zijn is enkel marketing.

[ Voor 26% gewijzigd door Nijn op 21-03-2008 21:06 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:25
TNO schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:54:
De Experiabox heeft voorzover ik weet (ik heb zelf een Siemens EB) een 'gewone' USB poort. Heb er een tijdje een usb stick in gehad, maar de performance was niet echt geweldig. (leek wel USB 1.1 qua snelheid).
Let erop dat er een aantal versies bestaan. Ik schijn zelfs een Experiabox met USB-A te hebben, die toch niet als USB-host te gebruiken is.
Er is ergens een compleet forum voor Experiaboxen, waarschijnlijk zijn de verschillen tussen de modellen daar zo te vinden.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:12
Als een andere experiabox wel een goede USB poort heeft heb je daar niks aan, je kan je EB niet inruilen voor een andere EB naar keus.

Verwijderd

is wel USB1 helaas.
USB 1.0 zit niet in een kabel hoor.
Denk je dat een kabel er kan voor zorgen dat er een max aantal MB per sec door kunnen :9
Het is de apparatuur die USB 1.0 of 2.0 is. ;)

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beetje flauw om te zeggen, maar gebruik de search anders even.

Dan had je wellicht een van de vele "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen" topics gevonden waarin ook de handleiding van de Experia box te vinden is. Daarnaast wordt er ook uitleg gegeven hoe een en ander in zijn werk gaat wat betreft het aansluiten van hardeschijven en andere USB opslag media.

Zoals hierboven ook al werd gezegd: 'de' experia box heeft een normale USB aansluiting. Er zijn twee experia box versies als ik me niet vergis, dus het zou ook handig geweest zijn als je even aan zou geven welke je vader heeft. Maar beter nog zou zijn als je zelf even kijkt, en de antwoorden op je eigen vragen zou vinden. Dit zijn namelijk echt van die typische opzoek / RTFM zaken dit je binnen een paar minuten kunt achterhalen.
Pagina: 1