[Windows 2003 Ent. Server]Software distributie

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Zowel win2k3 server als de client (win xp pro sp2) draaien binnen VMWare.

Tevens moet ik erbij zeggen dat ik geen ervaring heb met win2k3 server, en er daarom ook mee aan het pielen ben zegmaar:) Via dit forum kwam ik deze 'howto' tegen: [Windows 2003 Server]Howto:Software Distributie Na alle stappen tig keer hebben doorlopen, gebeurd er na het inloggen met de client helemaal niks.

Na wat topics te hebben doorgespit kwam ik nog de volgende dingen tegen die ik ook uitgeprobeerd heb zonder succes:

- MS Group Policy Management Console geinstalleerd (Na installatie hiervan kwamen de schermen bij mij kwamen nu precies overeen met wat in de howto staat dus het kan niet mis gaan, zou je denken...)

- Description of the Windows XP Professional Fast Logon Optimization feature (de optie helemaal onderaan de pagina op 'ingeschakeld' gezet)

Heb trouwens de 'gebruiker' en de 'computer' in de OU 'Software Distribution' gezet.

Nu zal ik als noob vast iets over het hoofd zien...maar de vraag is wat.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LeMerchant schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:23:

Nu zal ik als noob vast iets over het hoofd zien...maar de vraag is wat.
..en hoe verwacht je dat wij kunnen zien wat er aan jouw kant ingesteld is? :)

Als je toch al met GPMC bezig bent, controleer dan gelijk met de Group Policy Modeling en Group Policy Results functies wat er allemaal al doorgevoerd is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:49:
[...]

..en hoe verwacht je dat wij kunnen zien wat er aan jouw kant ingesteld is? :)

Als je toch al met GPMC bezig bent, controleer dan gelijk met de Group Policy Modeling en Group Policy Results functies wat er allemaal al doorgevoerd is.
Ik verwacht niet dat jullie het kunnen zien hoor. Ik doe m'n best om zo duidelijk mogelijk te zijn :)

Heb trouwens wel een (lange) output van gpresult. Weet niet of dat handig is hier te posten?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LeMerchant schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:06:
Heb trouwens wel een (lange) output van gpresult. Weet niet of dat handig is hier te posten?
Denk dat dat pas zin heeft als je even aangeeft of je een User Assigned, een Published, of een Computer Assigned Software policy hebt gemaakt.

Daarna kunnen we wel even kijken wat er waar hoort te staan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:09:
[...]

Denk dat dat pas zin heeft als je even aangeeft of je een User Assigned, een Published, of een Computer Assigned Software policy hebt gemaakt.

Daarna kunnen we wel even kijken wat er waar hoort te staan :)
Zal ik je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb welke het is. Heb eigenlijk alleen zo goed mogelijk geprobeerd de stappen uit de howto over te nemen in de hoop dat het ging lukken. De diepgaande kennis van het geheel ontbreekt helaas door gebrek aan ervaring :|

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Basiskennis is in de logs kijken als er iets fout gaat. Daar zou je toch wel heel veel info uit moeten kunnen halen: start > eventvwr.msc

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:22:
Basiskennis is in de logs kijken als er iets fout gaat. Daar zou je toch wel heel veel info uit moeten kunnen halen: start > eventvwr.msc
Onder het kopje 'beveiliging' in het logboek staan wel wat entries in de categorie 'Gebruik van machtigingen'. Als ik daarop dubbelklik:

Speciale bevoegdheden, toegewezen aan nieuwe aanmelding:
Gebruikersnaam: NEM2K3$
Domein: NEMESIS
Aanmeldings-ID: (0x0,0x123498)
Bevoegdheden: SeBackupPrivilege
SeRestorePrivilege
SeDebugPrivilege
SeChangeNotifyPrivilege

Maargoed, volgens mij heeft dit geen betrekking op hetgeen wat ik heb ingesteld.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LeMerchant schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:20:
Zal ik je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb welke het is. Heb eigenlijk alleen zo goed mogelijk geprobeerd de stappen uit de howto over te nemen in de hoop dat het ging lukken.
Dat geeft ook niet, daarom zijn die HOWTOs ook gemaakt.
Alleen is het dan wel handig als je die aangrijpt om in ieder geval te zien wat er mogelijk is.
De diepgaande kennis van het geheel ontbreekt helaas door gebrek aan ervaring :|
Wat sanfranjake ook bedoelt is dat je dan in ieder geval opzoekt wat de basis tools zijn waar je group policy mee kan troubleshooten.
Je Application Eventlogs (Toepassingen) is één.
GP events kun je herkennen aan SceCli als event source/bron.

gpresult (met de bijbehorende switches) kun je dan direct gebruiken samen met gpupdate (eventueel met /force en /target:computer of /target:user ) om te zien wanneer wat wordt applied.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 21-03-2008 22:58 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:56:
[...]

Dat geeft ook niet, daarom zijn die HOWTOs ook gemaakt.
Alleen is het dan wel handig als je die aangrijpt om in ieder geval te zien wat er mogelijk is.

[...]

Wat sanfranjake ook bedoelt is dat je dan in ieder geval opzoekt wat de basis tools zijn waar je group policy mee kan troubleshooten.
Je Application Eventlogs (Toepassingen) is één.
GP events kun je herkennen aan SceCli als event source/bron.

gpresult (met de bijbehorende switches) kun je dan direct gebruiken samen met gpupdate (eventueel met /force en /target:computer of /target:user ) om te zien wanneer wat wordt applied.
Kijk, dat gaat toch al verder dan ik had gedacht :) En...deze howto How to use Group Policy to remotely install software in Windows Server 2003 gaf ook geen succes. Denk dat op de een of andere manier die policy niet wordt toegepast. Dat zal ik dan moeten uitzoeken!

Verwijderd

Ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik zie ook niet wat er nou fout gaat. Ik heb ook de how to gedaan maar er gebeurd niets met inloggen. Ik ga nu die van MS proberen.

edit: Gedaan en wel iets verder. Ik zie net voor het inlogscherm dat hij installeerd. Alleen daarna zie ik niets wat er op lijkt dat het ook echt geinstalleerd is.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 14:53 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:49:
Ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik zie ook niet wat er nou fout gaat. Ik heb ook de how to gedaan maar er gebeurd niets met inloggen. Ik ga nu die van MS proberen.

edit: Gedaan en wel iets verder. Ik zie net voor het inlogscherm dat hij installeerd. Alleen daarna zie ik niets wat er op lijkt dat het ook echt geinstalleerd is.
Zo ben gelukkig niet de enige die dit probleem heeft :)

Ik heb ook weer wat nieuws. Zojuist vmware gestart, eerst win2k3 server, en daarna winxp pro. Nu zag ik dat mijn .msi bestand wel geinstalleerd werd, maar dit was op de server(!) Daarna logt windows verder in, en kan in het configuratiescherm > software zien dat'ie erbij staat. De bedoeling was dus dat dit gebeurd bij de client. Zo heb ik em ook ingesteld. Heel apart...

Maar bij jou staat de software dus niet in het configuratie scherm > software?

Edit: Heb zojuist nog een ander stappenplan van MS gevonden. Die ga ik zo proberen. Eerst ff backuppen en daarna SP2 installeren, die gereed stond :)

Edit2: Helaas weer geen succes. Had trouwens nu deze gebruikt: How to assign software to a specific group by using Group Policy En had gezien dat deze eigenlijk bedoeld is voor win2k;)

[ Voor 16% gewijzigd door LeMerchant op 22-03-2008 16:36 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:49:

Dan ga je in je eventlogs kijken omdat daar de meldingen in staan.
Daar kun je dan vinden of het wel of niet succesvol geinstalleerd is.
LeMerchant schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:37:
Nu zag ik dat mijn .msi bestand wel geinstalleerd werd, maar dit was op de server(!) Daarna logt windows verder in, en kan in het configuratiescherm > software zien dat'ie erbij staat. De bedoeling was dus dat dit gebeurd bij de client. Zo heb ik em ook ingesteld. Heel apart...
Niet als je je GPO laat toepassen op elke gebruiker inclusief de Administrator account, of dat je inlogt met een 'normale' account op je server.

Logisch nadenken :) Gebruik dus een testuser en een testOU voor dit soort experimenten.
Als je het dan in de vingers hebt kun je je GPO ook aan je 'productieomgeving' koppelen.

[ Voor 46% gewijzigd door alt-92 op 22-03-2008 16:47 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Niet als je je GPO laat toepassen op elke gebruiker inclusief de Administrator account, of dat je inlogt met een 'normale' account op je server.

Logisch nadenken :) Gebruik dus een testuser en een testOU voor dit soort experimenten.
Als je het dan in de vingers hebt kun je je GPO ook aan je 'productieomgeving' koppelen.
[/quote]

Yep, dat had ik uit een andere MS howto zegmaar. Maargoed, in alle andere gevallen had ik zelf een OU aangemaakt genaamd 'software distributie'. Daarvan bij de eigenschappen een groepsbeleid ingesteld, de (domein)gebruiker toegang gegeven, en een pakket toegewezen (met unc-pad).

Doe ik trouwens 'gpresult' op de client dan krijg ik: Info: het beleidsobject bestaat niet. Op de server krijg ik dan dat er een beleid toegepast is, Default Domain Policy en nog een lijst info. Alleen dan zou de client toch het beleid moeten 'zien' die ik op de server had ingesteld als ik daar gpresult doe? Ook als ik gpupdate /force doe, gevolgd door gpresult geeft dezelfde melding. Ook kwam ik na wat speurwerk op internet de opmerking tegen dat de policy per user of per machine toegekend kan zijn. Verder was er geen uitleg bij over hoe- en wat. Maar waar zou ik dat kunnen zien??

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LeMerchant schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:20:
Ook kwam ik na wat speurwerk op internet de opmerking tegen dat de policy per user of per machine toegekend kan zijn. Verder was er geen uitleg bij over hoe- en wat. Maar waar zou ik dat kunnen zien??
Ik denk dat nu het moment is aangebroken om een basiscursusje Group Policies in Windows Domains te gaan opzoeken :+

[windows 2003]Howto: policies en tools
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb742376.aspx

In ieder geval: niet zo maar wat aanklikken en gokken dat het wel goed komt, maar begin stap voor stap.

Een Computer beleid heeft natuurlijk alleen zin als je die op een Computer laat toepassen - dus zal je de GPO met computer instellingen moeten linken aan een OU waar je computer in staat.
Andersom geldt dat ook voor User policies: die werken (in principe) alleen als je die linkt aan de OU waar je gebruikers in staan.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PSQfnpocBMu7GYf97Zq1Wki0/full.jpg

Ik geef zoals je ziet ook duidelijke namen aan de GPOs in kwestie en stel ze ook alleen in naar gelang de functie.

Een Published Software Policy zorgt ervoor dat je applicatie door de eindgebruiker te installeren is (als ie daar de juiste rechten voor heeft: hij moet software mogen installeren - en dat kun je regelen door een afzonderlijke GPO met de Windows Installer opties erin).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HFZVdKP00fHxxk75KYo6jc35/full.jpg

De Published packages zijn dan te installeren via de Add/Remove Control Panel applet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2WbRODetTcpnvvGypIAChA0B/full.jpg

Een Computer Assigned Software policy laat de software installeren bij het opstarten (!) van de computer, dat gebeurt dus nog vóór het inloggen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gDQebbbTx0Sv8KxsPlug6JvR/full.jpg

Als je dat goed doet zie je dus zoiets als dit:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jwNEjwHfcJo]

(Java runtime is ongeveer 110MB aan het installeren, en doet er dus plm 2 minuten over)

Tenslotte is er ook nog een User Assigned Software policy, die installeert de software tijdens het aanmelden onder Windows.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iQC2tQgBUfIQbnrdDsynT5Hn/full.jpg

Nadat je Ctrl+alt+del en je user/pass hebt ingegeven zie je dan alsnog deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LxQYf8ahLMaNiyCu1fkiXix7/full.jpg

Dus.

[ Voor 52% gewijzigd door alt-92 op 22-03-2008 23:49 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:43:
[...]

Ik denk dat nu het moment is aangebroken om een basiscursusje Group Policies in Windows Domains te gaan opzoeken :+

[windows 2003]Howto: policies en tools
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb742376.aspx

In ieder geval: niet zo maar wat aanklikken en gokken dat het wel goed komt, maar begin stap voor stap.

Een Computer beleid heeft natuurlijk alleen zin als je die op een Computer laat toepassen - dus zal je de GPO met computer instellingen moeten linken aan een OU waar je computer in staat.
Andersom geldt dat ook voor User policies: die werken (in principe) alleen als je die linkt aan de OU waar je gebruikers in staan.
[afbeelding]

Ik geef zoals je ziet ook duidelijke namen aan de GPOs in kwestie en stel ze ook alleen in naar gelang de functie.

Een Published Software Policy zorgt ervoor dat je applicatie door de eindgebruiker te installeren is (als ie daar de juiste rechten voor heeft: hij moet software mogen installeren - en dat kun je regelen door een afzonderlijke GPO met de Windows Installer opties erin).
Thanks voor de uitleg en plaatjes :) Dat maakt het wat duidelijker. Ben ook eens verder gaan kijken in de eventviewer op de client. Daar vallen me zeker dingen op als ik aanlog en/of bijvoorbeeld gpupdate /force uitvoer bijvoorbeeld:

- Onder het kopje 'Toepassing' (bron Userenv, event-id 1054):

Kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet verkrijgen. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein. . Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.

Daarom zal ie het beleid natuurlijk ook niet toepassen denk ik!

EDIT: dit gevonden: Event ID 1054 Is Logged in the Application Event Log , uitgevoerd op de client, maar nog steeds hetzelfde event-id bij het aanloggen op het domein, en dus geen beleid.

- Onder 'Systeem' (bron W32Time, event-id 29 en 14)

Hierbij had ik geprobeerd wat op deze pagina wordt uitgelegd, http://technet2.microsoft...da4f1291033.mspx?mfr=true

EDIT nr 2: helaas nog steeds geen oplossing gevonden voor event-1054. Voor event-i 29 en 14 kom ik diverse pagina's tegen met een stappenplan om iets te veranderen in het register. Maar ik vraag me af in hoeverre deze w32time service invloed heeft op het wel- niet uitgeven van policies richting een client.

Loop een beetje vast nu |:(

[ Voor 14% gewijzigd door LeMerchant op 23-03-2008 19:13 ]

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-02 12:50

Liberteh

All your base belong to me

DNS instellingen op client en server goed ingesteld?

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Verwijderd

de w32 time was toch alleen als hij geen verbinding kon maken met de time server? Of praat ik nu poep?

Edit: ik zie net het filmpje en die melding kreeg ik dus wel. Alleen kon ik het pakket niet vinden. Ik zit er vlak bij dus.... Ik kom er wel

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 09:16 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Liberteh schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:51:
DNS instellingen op client en server goed ingesteld?
CLIENT:

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.106
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.99

SERVER:

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.99
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaard-gateway . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.99

Ik kan vanaf de client de server pingen op ipadres- en hostnaam. Maar...doe ik daarentegen nslookup op de client krijg ik:

*** Can't find server name for address 192.168.1.99: Non-existent domain
*** Default servers are not available
Default Server: UnKnown
Address: 192.168.1.99

Ik denk dat hier de oorzaak zit van het geheel. Maar, ik loop dus vast om dit probleem te verhelpen omdat voor mijn gevoel de instellingen goed zijn.

Als dit goed zou zijn, kreeg ik vast hetzelfde resultaat als in het filmpje in een paar posts hierboven :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je dat ook 'netjes' wil hebben kun je het beste een reverse-dns zone aanmaken op de DNS Server/Domain Controller.

Wat je tijd betreft:
Op de Domain Controller kun je met
net time /setsntp:nl.pool.ntp.org
een NTP server instellen waarna je clients automagisch de tijd overnemen van de Server (standaard gedrag van een XP client in een Windows 2000 native of hoger level Active Directory domain).

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:36:
Als je dat ook 'netjes' wil hebben kun je het beste een reverse-dns zone aanmaken op de DNS Server/Domain Controller.

Wat je tijd betreft:
Op de Domain Controller kun je met
net time /setsntp:nl.pool.ntp.org
een NTP server instellen waarna je clients automagisch de tijd overnemen van de Server (standaard gedrag van een XP client in een Windows 2000 native of hoger level Active Directory domain).
Heb exact die regel uitgevoerd op de server. Client laten rebooten (test 1), client afgesloten..tijdje gewacht en opgestart (test 2). Bij de evenvwr staan nog steeds fouten en waarschuwingen m.b.t. w32time.

Wat me tevens ook opvalt is het volgende. Heb voor de zekerheid dns ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd via Configuratiescherm > software > windows onderdelen toevoegen/verwijderen > netwerkservices > dns. Maar als dat voltooid is, en ik kijk bij de dns-instelllingen zie ik geen _msdcs record staan onder 'forward lookup zones'. In diverse documentatie heb ik gelezen dat dit er in moet staan. Tijdens de installatie krijg ik ook geen foutmeldingen oid, dus wat hier nou weer aan de hand is...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:X

Moet je ook nooit zomaar even doen op een Domain Controller.
In ieder geval: controleer even in je DNS management apparaat of je een AD Integrated DNS hebt gekozen of niet.
Als dat het geval is, herstart je netlogon service:
net stop netlogon && net start netlogon

Dan zouden de _msdcs zones weer aangemaakt moeten worden.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:23:
:X

Moet je ook nooit zomaar even doen op een Domain Controller.
In ieder geval: controleer even in je DNS management apparaat of je een AD Integrated DNS hebt gekozen of niet.
Als dat het geval is, herstart je netlogon service:
net stop netlogon && net start netlogon

Dan zouden de _msdcs zones weer aangemaakt moeten worden.
Zo...maar eens een screencapture prog gedownload, youtube account aangemaakt, en mijn gepiel online gezet: http://nl.youtube.com/watch?v=g97d55cL638 :) (helaas nog niet gelukt trouwens, en hoop dat het een beetje te zien is).

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Helaas, dat is met die resoluties niet te zien.

Dan heb je wellicht meer aan deze:
http://nl.youtube.com/watch?v=IvdnUq4XoFs
http://nl.youtube.com/watch?v=7oPGS8up0rM

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 24-03-2008 16:20 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:18:
Helaas, dat is met die resoluties niet te zien.

Dan heb je wellicht meer aan deze:
http://nl.youtube.com/watch?v=IvdnUq4XoFs
http://nl.youtube.com/watch?v=7oPGS8up0rM
Nou en of ik hier wat aan gehad heb !! :)

Ik zal vertellen wat ik gedaan heb, zodat ook anderen hier baat bij hebben.

De functies Active Directory en DNS heb ik volledig verwijderd zodat de server niet in een domein hangt. Vervolgens heb ik de stappen van de beide filmpjes gevolgd om Active Directory inlc. DNS te installeren en vervolgens DNS te configureren.

Vervolgens DNS getest middels nslookup, wat een correct adres retourneerde. Ik dacht..zou het nou eindelijk lukken? Dus...een gebruiker aangemaakt in AD (in een nieuw OU trouwens) en laten aanmelden op het domein. Ging allemaal perfect (en ook sneller dan voorheen).

Nog een stap erbovenop gedaan. Heb een GPO toegekend aan het nieuwe OU (waar die user inzit). Als test mocht deze user het configuratiescherm niet openen. Vervolgens uit- en ingelogd met de client, en....geen configuratiescherm icoon meer te bekennen. De eventviewer zag er verder ook gezond uit dus. Dus conclusie, het lag dus echt aan meerdere instellingen en door alles weer vanaf begin af aan in te stellen/ te installeren werkt het! :D

EDIT: let er trouwens wel op dat voordat je de server weer in zijn oude staat zet, je een backup maakt van alle belangrijke bestanden. Ik had op het bureaublad van de server een gedeeld mapje gemaakt met wat .msi bestanden erin. Die was na het terugzetten dus verdwenen! Geen ramp voor mij, maar zou vervelend voor jou zijn als het wel belangrijke bestanden waren.

Heel hartelijk dank voor alle hint/tips/filmpjes/links etc. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door LeMerchant op 24-03-2008 21:48 . Reden: info toevoegen ]

Pagina: 1