Toon posts:

[Showcase]Dreiging in HDR

Pagina: 1
Acties:
  • 1.239 views

Verwijderd

Topicstarter
Foto's opgebouwd uit 1 RAW bestand, daar 3 belichtingen voor gemaakt, 0, -1 en +1, en over elkaar heengelegt in Photomatix. Vervolgens tonemapping op toegepast.

De rest van de serie vindt je op de frontpage van mijn website, daar komen ze ook beter tot hun recht in groter formaat.

EDIT: foto's maar weggehaald ivm het te kleine formaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 15:49 ]

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

ik vind dat het HDR effect meestal mooie platen opleverd, mits het onderwerp ook boeiend is.
en dat is een beetje wat ik mis in deze serie. Waar moet ik op letten?

het hele landschap, de boot, de brug, de elektriciteitsmasten, ik weet het niet.
Er is niet echt een onderwerp behalve dan de dreigende lucht maar daar let ik dan weer niet op omdat het donker afsteekt tegenover de lichte onderste helft van de foto, het gras dus.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Je had die wolken eigenlijk nog wat meer moeten benadrukken, dus prominenter in beeld, en een lekker vet contrast :)

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:45

Markie

Voorheen BBE

Je experiment is geslaagd. Helaas doen de foto's me eigenlijk niet zo veel; er is geen pakkend onderwerp/spannende compositie.
Foto 4 vind ik het best gelukt. Zowel qua hdr-experiment als compositie.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41
Ik vind de lucht ook helemaal niet dreigend. Naast het missen van concrete onderwerpen doen deze foto's het niet voor mij. Maar blijf vooral oefenen, want HDR kan heel mooi zijn.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tonemapping moet je meestal achterwege laten. Lelijkheid ten top. En bovendien maakt dat alles juist ongeveer even licht, dus heb je juist minder dynamic range.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-01 21:11
de eerste vind ik wel wat hebben.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:48

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik vind de composities in ieder geval rustig en dat kan ik wel waarderen. Sommige andere series van je vond ik te druk, dat heb je hier beter voor elkaar.
Wat wel zo is is dat je onderwerp niet heel spannend is, wat het geheel maakt dat je er niet zo lang naar blijft kijken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-01 22:59
Ik vind inderdaad foto 4 'HDR-technisch' het best gelukt. Echter zijn geen van allen echt boeiend, en ook de dreigende lucht had misschien iets meer benadrukt kunnen worden. Nu voelt het bij mij niet écht dreigend aan. Kun je bewijs van spreken ook zien als je uit het raam kijkt. :)

@CyBeR: Volgensmij is HDR nogal nutteloos zonder tonemapping. Je kunt dan nog wel een HDR foto hebben, er is niks van te zien zonder tonemapping. Ik denk dat jij meer het hele extreme tonemapping bedoeld. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Rogier.V schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:40:
Ik denk dat jij meer het hele extreme tonemapping bedoeld. ;)
En aan dat hele extreme doe ik juist niet meer mee, het maakt alles onnatuurlijk.

Ik wilde deze serie zo natuurlijk mogelijk houden.

Ik weet niet hoe jullie erover denken maar het formaat van de foto's op GOT vindt ik nog steeds niks.
Op groter formaat komen foto's vaak veel beter uit de verf. Ook deze serie van mij:

http://www.dicasa.nl/Dreiging/

600 pixels breed is toch echt niet meer van deze tijd en tis onmogelijk om foto's juist te beoordelen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:15

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:53:
[...]
600 pixels breed is toch echt niet meer van deze tijd en tis onmogelijk om foto's juist te beoordelen.
Dan maak je er linkjes van die linken naar een grote versie. Want op deze manier kom je wel een beetje spammerig over :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-01 09:39
CyBeR schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:10:
Tonemapping moet je meestal achterwege laten. Lelijkheid ten top. En bovendien maakt dat alles juist ongeveer even licht, dus heb je juist minder dynamic range.
ehm, hoe maak je anders HDR images zichtbaar op de normale DR monitoren? Tonemapping heeft instellingen, het is niet zomaar dat je 'wat doet'..

|>

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 21:37
Best wel aardige HDR's, zeker qua niet-overdreven-kleurgebruik, al had ik compositiegewijs misschien de nadruk wat meer op de lucht gelegd (zeker met zo'n titel) i.p.v. de horizon zo in het midden. Mooie testcase, maar showcase mag van mij de lat wel net iets hoger (en klikbaar voor grotere versies). De mooiste qua compositie zijn vind ik 1 en 3, 2 is beetje saai en 4 is, tsja, weet niet, is 'ie wel scherp?

[ Voor 21% gewijzigd door AugmentoR op 22-03-2008 13:04 ]

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:10:
Eens, schiet niet op zo: composities zijn niet echt boeiend, landschap is door het weer ook wat duf, maar technisch vind ik ze ook niet je van het. Oververzadigd (groen), niet gebruik gemaakt van de sterke punten van HDR en hier en daar halo's. Grootste probleem vind ik echter je onderwerp. Niks wat pakt :)

Nope, sorry, zelfs geen showcase imo. Ik ben normaal niet van het afzeiken omdat het een showcase is genoemd, maar ik vind dit echt te mager :)

edit: wat Oxi trouwens ook al zegt, miepen over een 600px breed forum schiet niet echt op als je er ook nog eens 150px van verspilt aan een border :* Ik ben het met je eens dat het breder mag, maar dit zet ook geen zoden aan de dijk :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 13:12 ]

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:53:
[...]

En aan dat hele extreme doe ik juist niet meer mee, het maakt alles onnatuurlijk.

Ik wilde deze serie zo natuurlijk mogelijk houden.

Ik weet niet hoe jullie erover denken maar het formaat van de foto's op GOT vindt ik nog steeds niks.
Op groter formaat komen foto's vaak veel beter uit de verf. Ook deze serie van mij:

http://www.dicasa.nl/Dreiging/

Grappig dat je er dan nog een grote witte border omheen zet?

Een foto moet eigenlijk mooi zijn zonder HDR-bewerking, en dan zou het eventueel verbeterd kunnen worden. Deze foto's zijn saai zonder, en saai met bewerking.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Zoefff
  • Laatst online: 08:34

Zoefff

❤ 

Zonder foto's heeft dit topic natuurlijk weinig waarde. Daarnaast, we weten dat 600 pixels niet meer van deze tijd zijn. We weten ook dat hier niets meer aan gaat veranderen totdat GoT in een ander jasje wordt gegoten. Tot die tijd zal je er dus mee moeten leven, net zoals de rest van ons. En zoals ik ook al meerdere malen tegen je gezegd heb werken die dikke witte borders natuurlijk ook niet mee... :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.