• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Op mijn router poortje 80 door gezet naar een server met iis (in mijn netwerkje). Ik wil naast de default site een tweede site hosten (vb. www.test.nl) Dus heb ik keurig het adres bij hostheaders erin gezet. DNS op internet keurig geregeld dat www.test.nl verwijst naar het adres van mijn router. Helaas krijg ik als ik op internet www.test.nl intyp enkel de default website. (DNS werkt dus allemaal wel)

Mijn hostheader lijken dus niet helemaal jofel te werken... Vervolgens heb ik bij mijn hostheader van www.test.nl de public IP van de router toegevoegd, dan werkt het wel.

Kan het wellicht zijn dat de de headers worden gestript bij het forwarden van een port ? M.a.w. er komt een verzoekje (poort 80) van het internet binnen op mijn router dus de router gooit het verzoek door naar de IIS machine maar stuurt daarmee dan niet de header mee maar alleen de public IP van de router (omgekeerd NAT principe ofzo )?

Of moet de opstelling achter een eenvoudige router zoals bij mij wel kunnen werken maar ligt het probleem elders ?

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik geloof niet dat je router inkomende http-requests gaat ontdoen van de host-header. Om dit te verifiëren kun je Ethereal of Wireshark downloaden en de inkomende pakketjes capturen en analyseren.

Ik denk dat je het moet zoeken in de configuratie van IIS.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 19:10

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

hoe heb je het adres in je host header gezet? ook al eens zonder www geprobeerd.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Rotty
martinvdm schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:01:
hoe heb je het adres in je host header gezet? ook al eens zonder www geprobeerd.
Mmmm ik dacht dat het werkte maar helaas pagina was stond nog in de cash .... ... Ja geprobeerd en nee werk helaas niet ....

[ Voor 22% gewijzigd door Rotty op 21-03-2008 20:18 ]

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 19:10

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Kun je geen server optie in je router zetten, dan wordt ie een-op-een doorgezet.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Rotty
Probleem inmiddels opgelost. Had te maken dat er een vreemde forwarding op de tweede te hosten domein zat. Beetje vaag wellicht en ik snap het ook nog niet helemaal maar de hostheaders waren iig het probleem niet dat werkt gewoon zoals het zou moeten werken... Bedankt voor jullie input..

Pagina: 1