kan niet meer dan 76GB kopiëren in een keer.

Pagina: 1
Acties:

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 21:37

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Heb volgende probleempje met een WD schijf op Vista en XP machines.

Ff de specs

WD7500AAKS sata schijf aangesloten op een
GIGABYTE P965-DS3 R3.3 mobo
geinstalleerd met een Vista 64 bit

Wanneer ik mijn MP3 backup wil terugzetten van een externe HDD 320GB, ongeveer 220GB aan mp3, dan geraak ik niet verder dan 76GB. Een maal ik de PC opstart dan gaat ie weer verder maar na een tijdje krijg ik weer problemen. De schijf heeft hetzelfde probleem op een XP machine met een MSI moederbord.

De WD7500 kwam origineel uit een externe USB waar ik hetzelfde probleem ondervond.

Eerst dacht ik dat het een probleem was met de partitionering van de drive, dus heb deze geherpartitioneerd, en volledig geformateerd (duurde ongeveer een uur)

Maar geen oplossing.

Kan iemand wat tips geven?

Laatste intel drivers gebruikt voor media. Met de 320GB schijf heb ik geen enkel probleem gehad om de 220GB aan MP3's te kopiëren, dus het is ook geen Vista probleem.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-02 14:37
doe eens een bad sector scan met bijv. hdtune. misschien is er een sector kapot.

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
oddish2211 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:52:
doe eens een bad sector scan met bijv. hdtune. misschien is er een sector kapot.
Zou hij dat dan niet bij formattering gemarked hebben?

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 10:44
Nee daar doet hij niets meer dan "schoonmaken"

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik kan het me haast niet voorstellen, maar wellicht zijn er "teveel" files voor de selectie

wat gebeurt er als je het probeert met xcopy oid?

Iperf

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:24:
ik kan het me haast niet voorstellen, maar wellicht zijn er "teveel" files voor de selectie

wat gebeurt er als je het probeert met xcopy oid?
Nou dat gaat niet op, op de externe kleinere schijf doet hij het perfekt in een keer. zal het eens proberen na de sector scan

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Heb het geprobeerd met HD tune maar geen enkele slechte sector. Alles lekker groen...

IK ga echt twijfelen of het geen cache probleem is. Weet iemand of er een app bestaat die de cache test van een HDD?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Probeer eens met Robocopy. Die gebruiken we op het werk ook als we echt véél moeten kopieren (denk aan 200 gb+ aan home directory's etc.). Dat programma werkt echt prachtig mooi. Misschien dat die het beter doet :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Ik heb ook zoiets, 2 losse usb schijven, indien ik zeer veel kopier(200Gb) dan loopt de hele pc vast.
Op een andere pc werkt het wel goed.

indien probleem optreed doe ik de usb los,(daarna er weer in doen) en kopier ik verder.
Oplossing weet ik niet.

Op pc waar het vastloopt heb ik xp en ubuntu staan, bij beide loopt het vast, je zou dus zeggen, dat het misschien bij dit hardware gebeurd.
Met of zonder hub gebeurd hetzelfde.

P4C800-E Deluxe is moederbord

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
WhizzCat schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:22:
Probeer eens met Robocopy. Die gebruiken we op het werk ook als we echt véél moeten kopieren (denk aan 200 gb+ aan home directory's etc.). Dat programma werkt echt prachtig mooi. Misschien dat die het beter doet :)
Ga het eens uitproberen. Trouwens met Xcopy heeft ie ook problemen... maar dan gaat het mis bij 96Gb... LOL

Hou jullie op de hoogte

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig windows systeemherstel nog aan staan? Als die de hele zooi van die kopie ook nog eens moet gaan bijhouden gaat ie wel over zijn nek ja ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:16:
Toevallig windows systeemherstel nog aan staan? Als die de hele zooi van die kopie ook nog eens moet gaan bijhouden gaat ie wel over zijn nek ja ;)
Ja die staat inderdaad nog aan... is een goed idee om uit te zetten.
Probeer eens met Robocopy. Die gebruiken we op het werk ook als we echt véél moeten kopieren (denk aan 200 gb+ aan home directory's etc.). Dat programma werkt echt prachtig mooi. Misschien dat die het beter doet
Met robocopy is het inderdaad allemaal gelukt... 220GB in een keer. Maar ga het toch nog eens proberen zonder die systeemherstel. Misschien ligt de bottelneck wel van het geheel daar, en dan kan ik weer simpel drag and drop doen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 07:33
Overigens is dit ook een bekend probleem in windows vista welke voor een groot deel in SP1 is opgelost.

Zonder SP1 krijg ik ook zoveel data niet gekopieerd met SP1 gaat het zonder problemen. Overigens werkte die update van augustus 2007 niet bij mij.

Edit (aanvulling):
Symptomen die ik had:
-Je kopieert een hele zwik bestanden via de verkenner.
-Na een tijdje kopieeren zie je dat er geen data meer wordt gekopieerd. De blaadjes vliegen wel over, de speed staat stil en de resterende data blijft staan.
-Op annuleren klikken helpt niet om het scherm weg te krijgen, zelfs bij het afsluiten blijft hij een hele tijd staan totdat explorer helemaal crasht.

Dit verdween na het installeren van de nederlandse pre-SP1

[ Voor 48% gewijzigd door DutchKel op 22-03-2008 16:05 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 15:42
systeemherstel houdt toch alleen de systeem directory in de gaten, dus dat zou het kopieren van user-data niet moeten dwarszitten?

Overigens heb ik dat vorige week op mijn werk ook gehad, windows begon op een gegeven moment te zeuren dat de extrerne usb-disk waar ik vanalles naar toe aan het kopieren was, vol zou zijn.
Dit was bij lange na niet het geval, en na loshalen/inpluggen van de usb disk ging het weer goed

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Nou robocopy heeft het probleem verholpen, Systeem herstel stond al af, deed ik al in mijn Vlite versie.

Ik hoop dat SP1 dan de oplossing brengt, ik wacht wel nog tot 1 april... en hoop dat het geen aprilvis is.

Pagina: 1